  • 1. Data: 2009-11-25 07:35:47
    Temat: Jak polaczyc ze soba budynki?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Mam pytanie do rysunku sytuacyjnego:
    http://rom24.pl/zdj/garaz/garaz_polaczenie_taras.JPG

    Jest istniejący dom (2-kondyg.), z któego na 1. piętrze jest istniejące
    wyjście na planowany taras,
    położony na dachu budynku budowanego obok domu.
    Niestety ów budynek musiał stanąć w odległosci 1,5m. od istniejącego domu.
    Pytanie: w jaki sposób najlepiej w tej sytuacji połąćzyc ze sobą obydwie
    budowle
    celem umożliwienia przejścia na taras bez koniecznosći wykonywania skoków
    narciarskich?
    Chodzi o coś w rodzaju balkonu.
    Dodatkowym utrudnieniem jest kwestia, czy połączenie takie będzie wymagało
    pozwolenia na budpwę/zgłoszenia?

    Th in A

  • 2. Data: 2009-11-25 08:03:17
    Temat: Re: Jak polaczyc ze soba budynki?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Lis, 08:35, "Rom" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > budowle
    > celem umożliwienia przejścia na taras bez koniecznosći wykonywania skoków

    Wyprowadzić płytę "balkonową" ....ale uwaga ... z budynku garażu..
    Ma ona dojść na max 1 cm (może być więcej w zależności od ilości
    styropianu na ścianie) odległości od ściany budynku i będzie git.
    Wypełnienie szpary listwą dylatacyjną lub styropianem.

    ;-)

    Rozwiązanie nr 2 to "mostek" (stalowy lub drewniany) przytwierdzony do
    ściany domu i swobodnie oparty na dachu garażu.
    Niestety ten "mostek" to także mostek termiczny dla budynku.

    > Dodatkowym utrudnieniem jest kwestia, czy połączenie takie będzie wymagało
    > pozwolenia na budpwę/zgłoszenia?

    Pewnie tak...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.