  • 71. Data: 2015-02-09 15:59:04
    Temat: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:06bb013e-79d9-4781-b46d-efbdc7b9c991@go
    oglegroups.com...

    > Mowiło sie ze walesa spitolił debate - z tym słynnym kukuryku.
    > Upieram sie ze media opinotwórcze tworza opinie i maja duze mozliwosci
    > utworzyc co chcą - jesli wszystkie chcą tej samej.

    E tam debata. Nie zmienia się zdania po jednej debacie. ZTCP (ale mogę się
    mylić bo dawno się tego uczyłem) to dane statystyczne z rynku
    amerykańskiego (tam mają debaty od lat) pokazuje że migracja głosów po
    debacie wynosi maksimum 3% - i to po takiej że jeden "zmiażdżył" drugiego.

    Osobiście pamiętam rozmowy w tamtych czasach (bo wtedy o polityce rozmawiało
    się zawsze i wszędzie - w kolejkach, w poczekalniach, w autobusach, w
    pracy - po prostu mimo, że opcje były skrajne to nikt się nie obrażał ani
    nie wyzywał drugiego za jego poglądy) najczęściej powtarzał się jeden
    motyw - on się lepiej prezentuje. Stąd też nie dziwi że u kobiet dostał
    więcej głosów niż u mężczyzn (zwykle kobiety są bardziej konserwatywne więc
    powinno być odwrotnie).

    > Nikt nie zmusza, owszem. Ale oglądalnosc to jest fakt, cyferka, i z tego
    > sie korzysta.

    Czyli gdyby ludzie nie oglądali TVN to albo TVN by zmienił profil albo
    przestał istnieć więc skoro go oglądają to znaczy że właśnie taka stacja im
    odpowiada.

    > A pamietasz jak jezdzili po naszym dzienniku, jaka to obciachowa gazeta i
    > zaglądac tam nie wypada? Jeszcze
    > 90te lata chyba...

    końcówka lat 90-tych - dokładnie 1998.

    Nie pamiętam aby ktoś po niej "jeździł". Sam ją kupowałem regularnie przez
    kilka miesięcy. Owszem głosy politowania i określenia "ciemnogród"
    słyszałem, ale "Dobro" zawsze było obciachowe. A ND wtedy był gazetą "dobrą"
    w ogóle nie zajmowali się bieżącą polityką, a sami siebie promowali hasłem
    "tylko pozytywne wiadomości" (czy jakoś podobnie) i kilka miesięcy w tym
    postanowieniu wytrzymali. Jak tylko to się zmieniło to przestałem ich
    kupować.

    > Żenada. Ale powiem to jasno -nie, nie uwazam.

    No to jak chcesz wymusić wyimaginowany pluralizm skoro widzowie wolą oglądać
    TVN i Polsat niż Trwam czy tv Republika?

    > Dlaczego dzieci w szkole sie uczą? Bo tak chcą? Nie - bo są zmuszane, bo
    > wiemy ze to dla nich dobre.
    > Ergi, a wiec co jest misją telewizji publiczej?

    Zapomnij o "misji". Tak długo jak nie będzie telewizji finansowanej z
    budżetu nie ma co marzyć o misji - TVP utrzymuje się głównie z reklam i musi
    "walczyć" o widza. Dlatego już od lat nie jest publiczna a co najwyżej
    komercyjno-publiczna.

    I uprzedzając Twoje wątpliwości - nie nie podoba mi się to że TVP nie jest
    misyjna. Uważam że telewizja misyjna jest potrzebna ale nie dyskutujemy o
    tym co ja bym chciał tylko co jest. Faktem jest że na dzień dzisiejszy nie
    mamy telewizji misyjnej.

    Ale nawet gdyby była to jak chcesz zmusić ludzi do jej oglądania? Chcesz
    finansować sztukę dla sztuki? Dzieci do szkoły owszem na siłę wyślesz ale
    ludzi przed telewizorem na siłę nie posadzisz.

    > a nie udowodni bo jest kryty przez media i układ, zatem w twoim rozumieniu
    > to musi byc porządny człowiek, winny jakis dupereli zaledwie.

    Powtarzam w moim mniemaniu on jest skompromitowany. Ale to nie upoważnia
    mnie to wyzywania go od bandytów.

    A gdyby był "kryty" to żadnej afery by nie było - od razu znalazłoby się 10
    prezesów spółek państwowych i każdy z nich by potwierdził że się z Nowakiem
    wymieniał zegarkiem bo taki mają zwyczaj.

    > ale domyslasz sie co by było gdyby próbowac zrobic referendum na ten
    > temat - byłby to kolejny wniosek spuszczony w kiblu. A wyniki byłyby,
    > spodziewam sie, podobne jak na słowacji...

    Na stronie GW był sondaż i 90% było za ale to oczywiście nie jest miarodajne
    bo wiadomo że na ich stronę nie wchodzi pełen przekrój społeczeństwa.
    Ale sądzę że większość Polaków byłaby za, bo za byłaby cała lewica,
    większość wyborców PO i część PSL, a to wystarczy.

    > nooo, próbujesz sprowadzic sprawe do absurdu,

    Nie, po prostu tłumaczę Ci powoli że na przestrzeni wieków wyznania się
    zmieniają a narody trwają.

    > Zrób bilans, czy nam sie opłacają te dzieci czy nie, grrrrr

    Nie opłacają teraz ale opłacą w przyszłości. (Jeśli oczywiście pozostaną w
    kraju.) Nie wiem, z czym dyskutujesz - napisałem wprost że dzietność jest
    korzystna dla państwa - ale to jest moje zdanie inni mogą mieć inne.

    > Jest to nieco zadziwiające. Wyszedłes z założenia ze swiat jest prosty i
    > dosc uczciwy, wykresy wskaźników gospodarczych idą w górę zatem prawda
    > jest blizej tej która głosi salon, niz oszołomska > prawica. Błędy sie
    > zdarzaja ale sa mozliwe do racjonalnego wytłumaczenia.

    Nie nie wyszedłem z żadnego założenia. Podchodzę krytycznie do wszystkiego
    co widzę, słyszę itd. Ale akceptuję to że inni myślą inaczej niż ja i mają
    takie samo prawo do decydowania o losach naszego wspólnego kraju.

    > Ale zeby to obronic musisz siegac do coraz bardziej komicznych argumentów,
    > w punktach były 1,2 i 3. Obrone konwencji odpusze.

    To dobrze, bo przypominam, że jaj jej nie bronię.

    > Teraz znów chcesz sie kłócic i udowadniac ze dzietnosc nie jest korzystna.

    A gdzie niby tak napisałem???

    Znowu zachowujesz się jak Użytkownik przypisujesz mi jakieś twierdzenie i z
    nim dyskutujesz.

    > Obrona owego miłego i racjonalnego swiata wymaga obrony twierdzen
    > absurdalnych...

    Jaka znowu obrona i czego? Przypominam jestem "zatwardziałym" konserwatystą.
    Nie odpowiada mi neoliberalizm obyczajowy - "to nie mój świat", ale
    dostrzegam to że inni mogą mieć inne zdanie i jeśli ich jest większość to
    mają prawo decydować. Tylko tyle i aż tyle. Nie pochwalam wiele z tego co
    widzę ale to akceptuje jako wolę większości.

    > i nie dałoby sie wyposrodkowac nieco owych waznosci?

    Ja mogę decydować tylko za siebie. Inni decydują za siebie. Jak ludzie będą
    kupowali "droższe ale ekologiczne" to przemysł szybko się przerzuci na
    ekologiczną produkcję. Ale wszelkie zmuszanie do kupowania droższego niby
    eko (np. tzw. żarówki energooszczędne) to IMO więcej szkody niż pożytku.

    > Aha, zamknąć, zniszyc mozna - ale górnikom nie oddac.

    Że co? Sugerujesz że ktoś zamknie kopalnię i porzuci sprzęt a budynki
    zniszczy? Przecież to jest majątek należący do nas wszystkich. "Zamknięcie"
    kopalni to tylko wywalenie (albo przeniesienie gdzieś indziej) darmozjadów a
    nie anihilacja majątku.

    > Opłacałoby sie, bo budzet by nie dopłacał, ale nie.

    Jak zamkną to też budżet nie będzie dopłacał o dodatkowo nikt za darmo nie
    dostanie naszego wspólnego majątku.

    > Zamknąć, wypłacic z budzetu odprawy, potem kuroniówki.

    Nic nie wypłacać. Jak spółka plajtuje to nie ma z czego wypłacić i tym
    darmozjadom też nic się nie należy.

    > Fajny model biznesowy, wcale bym sie nie zdziwił gdyby to poszło tą drogą.

    A ja bym się zmartwił bo to jawna niesprawiedliwość. Gdy plajtowały małe
    spółki w latach 90-tych to budżet ich pracownikom nic nie wypłacał.

    > Mnie się już nie chce szukać w KKK

    > a prosze bardzo KKK 1868

    > 1868 Grzech jest czynem osobistym; co więcej, ponosimy odpowiedzialność za
    > grzechy popełniane przez innych, gdy w nich współdziałamy:
    > - uczestnicząc w nich bezpośrednio i dobrowolnie;
    > - nakazując je, zalecając, pochwalając lub aprobując;
    > - nie wyjawiając ich lub nie przeszkadzając im, mimo że jesteśmy do tego
    > zobowiązani;
    > - chroniąc tych, którzy popełniają zło.

    No i? Ten punkt tyczy się spraw bieżących - widząc grzech mamy w nim nie
    uczestniczyć, nie aprobować, przeszkodzić i nie chronić tych którzy go
    popełniają.

    Jak to ma się do lustracji? Gdzie tu nakaz szukania winnych po 20 latach? To
    że ktoś ich nie szuka to nie znaczy że ich chroni. Owszem ten co widział ma
    obowiązek wyjawić ale gdzie nakaz by inni szukali?

    > cejrowski to podróżnik i na tym wyrósł,

    Pisałeś że nie jest obecny w mediach pokazałem że jest. No i owszem
    podróżnikiem był, ale wypłynął jako satyryk i dumny prawicowiec z "WC
    kwadrans" jako podróżnik to kilka lat później.

    > a terlikowski jest zapraszany jako jakis nadpapiez, zeby łatwo pokazac ze
    > kosciół otwarty byłby lepszy. Nudy.

    Nie wiem, co to "nadpapież", ani "kościół otwarty", natomiast jak wykazałem
    jest obecny w mediach w których według Twoich sugestii być obecnym nie
    powinien.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2015-02-11 12:42:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 15:59:21 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > E tam debata. Nie zmienia się zdania po jednej debacie.

    Wyborcy zdecydowani nie zmieniają. A te 5% które przechyli szale - może :)
    Tu poczytaj: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1995/K_193_95.PDF
    Im wyszło ze to debata zdecydowała: Z dużym prawdopodobieństwem można zatem
    stwierdzić,że wzrost poparcia dla Aleksandra Kwaśniewskiego w ostatnich dniach
    kampanii wyborczej jest głównie wynikiem debat telewizyjnych.

    cytat: Senator PO uważa, że telewizja znacząco wpływa na głosy wyborców. Dodał, że
    jeśli media nie są rzetelne, to wpływa to znacząco na "zniekształcenie wyników
    wyborów".

    >i w dodatku z jakiegoś powodu zakładasz że

    Nie mają obowiązku a tylko przez 20lat nie mieli wyboru, czyli nie mogli nie oglądac
    mediów mainstreamowych. Teraz jest chociaz trwam, ale to nisza.

    > Nie pamiętam aby ktoś po niej "jeździł".

    a ja pamietam. I wtedy nie kupowałem.

    > No to jak chcesz wymusić wyimaginowany pluralizm skoro widzowie wolą oglądać
    > TVN i Polsat niż Trwam czy tv Republika?

    1)do mediów prywatnych specjalnie nic nie mam - niech robią co chcą.
    2)panstwo nie powinno mediom innym niz panstwowe przekazywac kasy na reklamy, i to
    tylko to niezbędne.
    3)panstwowa telewizja powinna byc rzetelna - tzn obiektywie informowac o kazdej
    stronie zycia politycznego. To idea - jak to zrobic - nie wiem.

> [...]
    > tym co ja bym chciał tylko co jest. Faktem jest że na dzień dzisiejszy nie

    Ja równiez dyskutuje o tym czego bym chciał. Bo to daje piekne odniesienie do tego co
    jest np okresla czy obecnie jest wystarczajaco dobrze.
    Co do telewizji finansowanej z budzetu - telewizja rzetelna i obiektywna nie moze byc
    finansowana z budzetu, to musi byc jakis automatyczny parapodatek typu abonament aby
    rzadzacy nie mieli wpływu na nadawce.

    > Ale nawet gdyby była to jak chcesz zmusić ludzi do jej oglądania? Chcesz
    > finansować sztukę dla sztuki? Dzieci do szkoły owszem na siłę wyślesz ale
    > ludzi przed telewizorem na siłę nie posadzisz.

    Panstwo finansuje kulture wyższą i to jest naturalne. Chcemy ludzi namówic do
    trudniejszego kina itp , tu akurat demokracja nie powinna dzialac bo oznaczałoby to
    równanie w dół.

> [...]
    > prezesów spółek państwowych i każdy z nich by potwierdził że się z Nowakiem
    > wymieniał zegarkiem bo taki mają zwyczaj.

    O tym mówie -zostałes skrecony przez media na zegarek i to ci wystarczy. A zegarek to
    czubek góry lodowej - ile nalezało panstwowej kasy przekrecic aby dostac zegarek?
    Oczekuję pytan za co ten zegarek był...
    Moze tam w gre grube miliony chodzą, a kara dla nowaka nalezy sie 100x taka jak
    dostał? Nikt nawet nie pyta. To ze mu zrobiono sprawe za duperel to tylko sprytne
    odwócenie uwagi od meritum.

    > Ale sądzę że większość Polaków byłaby za, bo za byłaby cała lewica,
    > większość wyborców PO i część PSL, a to wystarczy.

    a ja sądze ze byłoby jak na słowacji.

> [...]
    > mają prawo decydować. Tylko tyle i aż tyle. Nie pochwalam wiele z tego co
    > widzę ale to akceptuje jako wolę większości.

    a ja uwazam ze wola wiekszosci nie ma dla rządzących znaczenia - wszystkie projekt
    referendów spuszcza sie w kiblu. A przeprowadza sie potworki typu konwencja, 6latki w
    szkołach itd. Tyle ze ja wnioskuje dalej - jesli rzad przeprowadza zmiany wbrew
    narodowi, to nie jest przedstawicielem narodu. Pomijajac wazny pytanie czyim sa
    przedstawicielem - nalezy ich po prostu pogonic.

    > Że co? Sugerujesz że ktoś zamknie kopalnię i porzuci sprzęt a budynki
    > zniszczy?

    Zamknietych zakładów to duzo, i dokładnie tak wyglądają. A z kopalnią jeszcze gorzej
    - sprywatyzowac sie nie da bo nikt tego nie chce (w takim stanie prawnym) Maszyn sie
    sprzedac nie da bo czesto robione na potrzeby konkretnej kopalni, budynki
    specjalistyczne. To co uda sie sprzedac szybko pójdzie na odprawy, zasiłki dla
    bezrobotnych górników itp Z zamkniecia wiele pozytku nie bedzie - poza zyskami z
    braku dopłat.
    No to uważam ze za symboliczną złotówke oddac to pracownikom i niech sie gospodaruja
    na swoim.

> [...]
    > że ktoś ich nie szuka to nie znaczy że ich chroni. Owszem ten co widział ma

    Jesli ktos ukradł 10lat temu, i zaprzecza ze ukradł, zyje z tej kradzieży to ja mu
    wybacze gdy sie przyzna i chociaz spróbuje naprawic krzywde.
    Wybaczając i zyjąc jak z uczciwym człowiekiem popieram jego zło. Chodzi o pewną
    elementarną sprawiedliwosc.
    Kat ubecki chodzi spokojnie po ulicach i w nos sie ofiarom smieje, i jest dyrektorem
    od 1990roku panstwowej acz "sprywatyzowanyj" firmy , a jego ofiara straciła zdrowie i
    nie ma na lekarstwa. To nie jest sprawiedliwosc.

    b.

  • 73. Data: 2015-02-11 13:59:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Wyborcy zdecydowani nie zmieniają. A te 5% które przechyli szale - może :)
    > Tu poczytaj: http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/1995/K_193_95.PDF

    No czytam i co widzę 40% jeszcze przed debatą. 47% po debacie.

    Więc ja się pytam czy on wygrał dzięki tym 7 czy dzięki tym 40? Skoro miał
    przeciw sobie media i KK to skąd wziął te wcześniejsze 40 ???

    Gdyby media miały taką władzę jak Ty to sugerujesz to on by nigdy tych 40
    nie zdobył i poprawienie wyniku o 7 nic by nie zmieniło.

    > Im wyszło ze to debata zdecydowała: Z dużym prawdopodobieństwem można
    > zatem stwierdzić,że wzrost poparcia dla Aleksandra Kwaśniewskiego w
    > ostatnich dniach kampanii wyborczej jest
    > głównie wynikiem debat telewizyjnych.

    Debata zdecydowała w tym kontekście że spowodowała wzrost który wystarczył
    do pokonania Wałęsy. Ale te 40% poparcia bazowego jakoś zdobył wbrew mediom
    i wbrew KK.

    > cytat: Senator PO uważa, że telewizja znacząco wpływa na głosy wyborców.
    > Dodał, że jeśli media nie są rzetelne, to wpływa to znacząco na
    > "zniekształcenie wyników wyborów".

    Cytat: Ergie uważa że telewizja znacząco nie wpływa i w przeciwieństwie do
    senatora podaje przykład: 40% poparcia dla Kwaśniewskiego jeszcze przed
    debatą.

    > Nie mają obowiązku a tylko przez 20lat nie mieli wyboru, czyli nie mogli
    > nie oglądac mediów mainstreamowych. Teraz jest chociaz trwam, ale to
    > nisza.

    Od jakiegoś czasu dostęp do tv Trwam ma niemal 100% populacji, a jakoś jej
    nie oglądają. Znowu spisek czy w końcu pogodzisz się z tym że ludzie wola
    oglądać coś innego.

    > 1)do mediów prywatnych specjalnie nic nie mam - niech robią co chcą.
    > 2)panstwo nie powinno mediom innym niz panstwowe przekazywac kasy na
    > reklamy, i to tylko to niezbędne.

    Strzał w kolano: jakby państwowy bank reklamował siętylko w państwowej
    telewizji to siłą rzeczy sam sobie ograniczyłby potencjalna klientelę.

    > 3)panstwowa telewizja powinna byc rzetelna - tzn obiektywie informowac o
    > kazdej stronie zycia politycznego. To idea - jak to zrobic - nie wiem.

    Powtarzam po raz enty - ja się z tym zgadzam, ale TVP jest telewizją
    _komercyjną_ - utrzymuje się z reklam i dlatego pokazuje to co ludzie chcą
    oglądać. I powtarzam po raz kolejny ja nie twierdzę że to jest ok ja po
    prostu tłumaczę jak jest.

    > Ja równiez dyskutuje o tym czego bym chciał. Bo to daje piekne odniesienie
    > do tego co jest np okresla czy obecnie jest wystarczajaco dobrze.

    Ok, możemy sobie podyskutować o tym jak mogłoby być pięknie ale dlaczego mi
    robisz zarzuty gdy Ci tłumaczę dlaczego jest jak jest? Ani mi sito nie
    podoba ani ja tego nie sprawiłem. Po prostu przyjąłem do wiadomości że skoro
    TVP walczy o widza to pokazuje to co widz (większość) chce oglądać.

> [...]
    > nie moze byc finansowana z budzetu, to musi byc jakis automatyczny
    > parapodatek typu abonament aby rzadzacy nie mieli

    Na jedno wychodzi. Tak samo jak rządzący mogą zmniejszyć albo zwiększyć
    budżet TV przy finansowaniu wprost z budżetu tak samo mogą zmniejszyć albo
    zmniejszyć ten podatek czy abonament przy finansowaniu nie wprost.

    Dlatego wpływu finansowego nie unikniemy ale można np. powołać radę
    programową (coś na wzór RPP) i wprowadzić zasadę że co 4 lata zmieniamy
    tylko 1/3 składu. Ale cos podobnego już było i Kaczyński to zlikwidował
    wprowadzając nową radę. Dlatego nie ma gwarancji że kiedyś znów któryś
    premier niezadowolony z niezależności mediów też nie zmieni ustawy i później
    rady.

    A jest jeszcze inne rozwiązanie: likwidacja TVP. W wielu krajach nie ma
    czegoś takiego jak telewizja publiczna. Rynek sam się doskonale reguluje
    podawałem już przykład FOX. Amerykanie byli niezadowoleni z CNN i w ciągu
    kilku lat powstała konkurencja. Jak ludzie będą niezadowoleni z Polsatu czy
    TVN to się przerzucą na tv Trwam. Pozwól w końcu ludziom decydować.

    > Panstwo finansuje kulture wyższą i to jest naturalne.

    Nie to nie jest "naturalne".

    > Chcemy ludzi namówic do trudniejszego kina itp , tu akurat demokracja nie
    > powinna dzialac bo oznaczałoby to równanie w dół.

    Nie, nie chcemy - pozwól każdemu decydować czy chce oglądać Ladies czy iść
    do filharmonii. Państwo nie jest od tego by pieniądze z podatków zbieranych
    od biednych przeznaczać na wspieranie wyimaginowanej "wyższej kultury"
    odbieranej przez nielicznych a głównie bogatych.

    Jest cos takiego jak mecenat. Masz ochotę to finansuj sztukę, twórz
    niekomercyjne filmy itd. Ale nie wyciągaj łapy po publiczne pieniądze.

    > O tym mówie -zostałes skrecony przez media na zegarek i to ci wystarczy.

    Kłamiesz!

> [...]
    > jest przedstawicielem narodu. Pomijajac wazny pytanie czyim sa
    > przedstawicielem - nalezy ich po prostu pogonic.

    No więc skoro naród ich nie pogonił to dopuść wreszcie do siebie myśl że to
    Ty się mylisz. Tobie się Tylko wydaje czego chce naród. Naród swoją wolę
    wyraża w wyborach.

> [...]

    > bedzie - poza zyskami z braku dopłat.
    > No to uważam ze za symboliczną złotówke oddac to pracownikom i niech sie

    A oni najpierw wyprzedadzą połowę majątku i dadzą sobie premie a po kilku
    miesiącach rajd na warszawę: rządzie dołóż bo nam brakuje i Kaczyński albo
    Miller dołożą.

> [...]
    > dyrektorem od 1990roku panstwowej acz "sprywatyzowanyj" firmy , a jego
    > ofiara straciła zdrowie i nie ma na lekarstwa.

    Kat powinien siedzieć ale to nie ma nic wspólnego z lustracją. Straciłeś już
    zupełnie wątek skoro sugerujesz że jak ktoś nie jest zwolennikiem lustracji
    to znaczy że jest zwolennikiem niekarania katów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 74. Data: 2015-02-11 14:01:25
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-11 12:42, Budyń wrote:
> [...]

    dyrektorem od 1990roku panstwowej acz "sprywatyzowanyj" firmy , a jego ofiara
    straciła zdrowie i nie ma na lekarstwa. To nie jest sprawiedliwosc.

    To się skończy kiedyś rewolucją, np przy okazji gdyby Rosja zaatakowała.
    Tak od siebie samo to raczej nie ale gdyby się zaczał scenariusz
    ukraiński to połowa rodaków powie, że dobrze im tak :-) Ubeków na front
    :-) Jedni drugich zaczną łapać :-)

  • 75. Data: 2015-02-11 17:54:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 14:00:04 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Gdyby media miały taką władzę jak Ty to sugerujesz to on by nigdy tych 40
    > nie zdobył i poprawienie wyniku o 7 nic by nie zmieniło.

    ja nie sugeruje tajnego telepatyczno wizualnego wpływu dającego 100% poparcia.
    Twierdze ze media maja mozliwosc skręcenia opinii publicznej. Mają możliwosci
    wpływania - i korzystają z tego. Zrobiły to w przypadku tasm, nowaka -no i
    kwasniewskiego i w milionie innych sytuacji.

    > Cytat: Ergie uważa że telewizja znacząco nie wpływa i w przeciwieństwie do
    > senatora podaje przykład: 40% poparcia dla Kwaśniewskiego jeszcze przed
    > debatą.

    to tylko dowód czego ergie nie rozumie.

    > Strzał w kolano: jakby państwowy bank reklamował siętylko w państwowej
    > telewizji to siłą rzeczy sam sobie ograniczyłby potencjalna klientelę.

    a jak rzad powie bankowi, zareklamuj sie w tej a tej telewizji bo ona nam robi dobrze
    - to mamy to co mamy -strzał w kolano, tyle ze na znacznie wieksza skale.

    > Ok, możemy sobie podyskutować o tym jak mogłoby być pięknie ale dlaczego mi
    > robisz zarzuty gdy Ci tłumaczę dlaczego jest jak jest?

    Robie ci zarzuty gdy zakładasz ze jedynym interesem mediów jest oglądalnosc, i
    uczciwe ustawianie trasci tak aby tylko oglądalnosc sie liczyła.
    Nie dostrzeganie wpływu polityki na media to naiwnosc.

> [...]
    > budżet TV przy finansowaniu wprost z budżetu tak samo mogą zmniejszyć albo
    > zmniejszyć ten podatek czy abonament przy finansowaniu nie wprost.

    Wcale nie na jedno. Raz do roku to sie ustala w budzecie pieniądze - jak telewizja
    nie nasza to mniejsze, a co. A abonament jest wpisany w ustawie - da sie przy tym
    majstrowac ale znacznie trudniej.

> [...]
    > programową (coś na wzór RPP) i wprowadzić zasadę że co 4 lata zmieniamy
    > tylko 1/3 składu. Ale cos podobnego już było i Kaczyński to zlikwidował

    zgoda, to powinno byc jakos tam niezalezne ciało - problem kto ma wybrać to pierwsze
    :)

    > A jest jeszcze inne rozwiązanie: likwidacja TVP. W wielu krajach nie ma

    mozna o tym pomyslec, ale jak ucinanie nogi zamiast jej leczenia.

    > Nie, nie chcemy - pozwól każdemu decydować czy chce oglądać Ladies czy iść
    > do filharmonii.
    No to sie gruntownie nie zgadzamy -w niektórych miejscach demokracja równa w dół.
    Szkolnictwo tez powinno mniej wymagac bo tak zechcą (ogłupione) rodzice?
    Nikogo nie bedziemy zmuszac do filharmonii, ale wiadome ze ona sie sama nie utzyma i
    trzeba sypnąć kasą.
    Moze i taką z mecenatu - ale daleka droga do tego.

    > Kłamiesz!

    niewydajemisie

    > No więc skoro naród ich nie pogonił to dopuść wreszcie do siebie myśl że to
    > Ty się mylisz. Tobie się Tylko wydaje czego chce naród. Naród swoją wolę
    > wyraża w wyborach.

    owszem , myle sie albo, dopusc z kolei ty to do siebie, jest manipulowany. Tak jak ty
    i zegarek.

    > A oni najpierw wyprzedadzą połowę majątku i dadzą sobie premie a po kilku
    > miesiącach rajd na warszawę: rządzie dołóż bo nam brakuje i Kaczyński albo
    > Miller dołożą.

    czyli zamknąć. Jedyne rozwiązanie.

    > Kat powinien siedzieć ale to nie ma nic wspólnego z lustracją. Straciłeś już
    > zupełnie wątek skoro sugerujesz że jak ktoś nie jest zwolennikiem lustracji
    > to znaczy że jest zwolennikiem niekarania katów.

    No ale dokładnie tak jest. Media ci sprzedadzą opinie ze szukanie w starych kwitach
    jest złe bo moze kogos skrzywdzic - ty to łykasz jak pelikan -i głosujesz za
    nielustrowaniem. A jedynym skutkiem jest to ze kat chodzi wolny, bo zabroniono
    zgromadzic dokumentacje procesową.
    Liczy sie skutek - optując ze nielustrowaniem chronisz zbrodniarzy.

    b.

  • 76. Data: 2015-02-12 10:17:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Mają możliwosci wpływania - i korzystają z
    > tego. Zrobiły to w przypadku tasm, nowaka -no i kwasniewskiego i w

    Pytam po raz kolejny ja media wpłynęły na to że Kwaśniewski przed debatą
    miał 40% poparcia skoro praktycznie wszystkie były przeciw niemu? Skupiłeś
    się znowu na malutkim wycinku rzeczywistości - jedna debata która wpłynęła
    na 7%, a pomijasz to że 40% poparcia miał wcześniej wbrew mediom i wbrew KK.

    > a jak rzad powie bankowi, zareklamuj sie w tej a tej telewizji bo ona nam
    > robi dobrze - to mamy to co mamy -strzał w kolano, tyle ze na znacznie
    > wieksza skale.

    To za chwilę tego banku nie będzie bo nie będzie docierał do klientów.
    Był taki jeden rząd który ograniczył reklamę obligacji rządowych w GW, a
    zwiększył w Rzeczpospolitej i innych "prawomyślnych" gazetach i bardzo
    szybko okazało się że sprzedaż spadła więc czym prędzej wrócili z reklamami
    do GW. - reklamować się trzeba tam gdzie jest target.

    > Robię ci zarzuty gdy zakładasz ze jedynym interesem mediów jest
    > oglądalnosc,

    Nie jedynym, ale w _obecnej_ sytuacji w Pl głównym.

    > i uczciwe ustawianie trasci tak aby tylko oglądalnosc sie liczyła.
    > Nie dostrzeganie wpływu polityki na media to naiwnosc.

    Ależ ja dostrzegam, tylko tego nie demonizuję. Bo sytuacja dziś jest
    "trochę" inna niż 20 lat temu. Dziś masz dziesiątki stacji a do tego
    Internet.

    Na szybko z sieci. Rok 2008 stacje ogólnopolskie:

    TVP1 22,56%
    TVN 17,72%
    TVP2 17,33%
    Polsat 15,30%
    TV 4 1,80%
    Puls 0,71%

    Rok 2014:

    TVP1 12,27%
    Polsat 11,84%
    TVN 11,68%
    TVP2 9,41%
    TVN7 3,53
    dalej TV Puls i TVP Info bez podania procentów

    Jak widać w ciągu raptem 6 lat udział TVP 1 i 2 spadł z 40% do 20%. Jak też
    nie trudno dostrzec stosunkowo najmniej stracił Polsat który polityka
    praktycznie w ogóle się nie zajmuje.

> [...]
    > telewizja nie nasza to mniejsze, a co. A abonament jest wpisany w
    > ustawie - da sie przy tym majstrowac ale znacznie

    Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawowo zapisać że jest to np. 0,5%
    budżetu, albo 2067678 średnich pensji. Czy dowolną inna miarę. Będzie
    dokładnie tak samo trudne do zmiany.

> [...]
    > wprowadzając nową radę.

    > zgoda, to powinno byc jakos tam niezalezne ciało - problem kto ma wybrać

    Można proporcjonalnie do wyników wyborów i już. Ale nie to jest problemem,
    problemem jest jak pisałem że w każdej chwili może się pojawić ktoś kto to
    niezależne ciało zlikwiduje bo mu nie będzie pasowało i powoła nowe. Aby to
    utrudnić musiałby to byś zapis konstytucji a nie ustawy.

    > mozna o tym pomyslec, ale jak ucinanie nogi zamiast jej leczenia.

    Nie to po prostu outsourcing - budżet zleca na zewnątrz produkcję i emisję
    programów edukacyjnych, historycznych i innych jakie stosowna rada
    programowa uzna za stosowne. Nie ma powodu by na garnuszku podatników były
    tysiące ludzi od sprzątaczek po montażystów. Jeśli większość uzna że
    potrzebne są państwowe wiadomości to tak samo można i produkcję zlecić na
    zewnątrz pozostawiając radzie programowej jedynie nadzór nad treściami.

    Na chwilę obecną sytuacja jest taka że TVP to przechowalnia "gwiazd" które
    kiszą się we własnym sosie organizują sobie tańce i rewie i wypłacają po 30
    tysięcy miesięcznie na koszt podatnika zarabiającego 10% tej sumy - to nie
    jest normalne.

    > No to sie gruntownie nie zgadzamy -w niektórych miejscach demokracja równa
    > w dół. Szkolnictwo tez powinno mniej wymagac bo tak zechcą (ogłupione)
    > rodzice?

    Już pisałem szkoła jest narzucona a nie dobrowolna i nie sądzę abyś znalazł
    większość która będzie głosić że powinna być dobrowolna.

    > Nikogo nie bedziemy zmuszac do filharmonii, ale wiadome ze ona sie sama
    > nie utzyma i trzeba sypnąć kasą.

    To jest nieprawda. Utrzyma. Przez skoro od setek lat się utrzymują to
    utrzymają się nadal. Utrzymywanie ich z publicznych pieniędzy rodzi
    patologie o jakich co jakiś czas się słyszy - władza cenzuruje sztukę albo
    powstaje sztuka na zamówienie władzy.

    > niewydajemisie

    No to pokaż gdzie napisałem że to mi wystarczy.

    > owszem , myle sie albo, dopusc z kolei ty to do siebie, jest manipulowany.

    Uważasz że _większość_ jest manipulowana a Ty należysz do tej oświeconej
    mniejszości? To już nie pachnie sektą to _jest_ sekta.

> [...]

    > starych kwitach jest złe bo moze kogos skrzywdzic - ty to łykasz jak
    > pelikan -i głosujesz za nielustrowaniem.

    Ileż razy mam prostować Twoje kłamstwa? Powtarza się to już po raz enty więc
    odnoszę wrażenie że robisz to celowo by mnie zdyskredytować.
    Nigdy nie pisałem że szukanie jest złe. Wielokrotnie pisałem że jestem za
    lustracją. Ale jestem przeciwnikiem stosowania odpowiedzialności zbiorowej i
    karania zbiorowego przez tworzenie jakiś list na których jest kilku
    przestępców i kilku niewinnych i rozpuszczaniu plotek że na tej liście są
    sami winni.

    > A jedynym
    > skutkiem jest to ze kat chodzi wolny, bo zabroniono zgromadzic
    > dokumentacje procesową.

    Że co? Skoro _wiesz_, albo masz chociaż _uzasadnione_ podejrzenie że ktoś
    był katem to składasz na niego doniesienie do prokuratury.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 77. Data: 2015-02-12 14:29:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 10:18:14 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > na 7%, a pomijasz to że 40% poparcia miał wcześniej wbrew mediom i wbrew KK.

    no to ja kolejny raz odpowiadam - media moga miec decydujący wpływ na opinie
    publiczną nie dlatego ze 90% spoleczenstwa do czegos przekonają - wystarczy ze
    przekonają niezdecydowanych.
    Dzis pis ma w sondazach 32% popracia, po 34% - pis zeby rzadzil samodzielnie
    potrzebuje cos 40%. Te 10%, na plus czy na minus, media bez problemu zorganizują.
    Nie potrzeba załatwić 40%, wystarczy 10.

    > Ależ ja dostrzegam, tylko tego nie demonizuję.

    te 10% to chyba nie demonizowanie?

    Bo sytuacja dziś jest
    > "trochę" inna niż 20 lat temu. Dziś masz dziesiątki stacji a do tego
    > Internet.

    internet duzo zmienia, młodzi zaczynają głosowac inaczej niz pan telewizor każe.

> [...]

    > Jak widać w ciągu raptem 6 lat udział TVP 1 i 2 spadł z 40% do 20%. Jak też
    > nie trudno dostrzec stosunkowo najmniej stracił Polsat który polityka

    no i widac kto rządzi - tvn, polsat i tvp (ile jest stacji niezależnych od tych
    podmiotów, moze z 10%)
    Wystarczy te 3 podmioty skłonic do nierzetelnego przedstawiania rządu. Mówiesz ze
    tego sie nie da zorganizować? :)

    > Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawowo zapisać że jest to np. 0,5%
    > budżetu, albo 2067678 średnich pensji. Czy dowolną inna miarę. Będzie
    > dokładnie tak samo trudne do zmiany.

    Wszystko jedno, byle nie decydować corocznie o wyskosci srodków dla telewizji.

    > Można proporcjonalnie do wyników wyborów i już.

    No własnie - zwycieska PO nominuje swoich ludzi do przedstawienia w telewizji takiego
    obrazu swiata aby w nastepnych wyborach zwycieska była... PO.
    Własnie o cos innego mi sie marzyło :) Ciekawe by było gdyby pojawila sie zasada ze
    telewizją publiczną rządziła najwieksza partia opozycyjna. Wiem ze nie do
    zrealizowania -ale jakieś wady tego pomysłu?

    > To jest nieprawda. Utrzyma.

    Eeee, w Polsce? Moze ze 2 prywatne teatry by znalazł, reszta jest niedochodowa.

> [...]
    > powstaje sztuka na zamówienie władzy.

    > No to pokaż gdzie napisałem że to mi wystarczy.

    Napisałes ze jedyne co wiesz to brudy z zegarkiem, a reszta, poniewaz jest
    nieudowodniona jest równa pomówieniom.

    > Uważasz że _większość_ jest manipulowana a Ty należysz do tej oświeconej
    > mniejszości? To już nie pachnie sektą to _jest_ sekta.

    uważam ze pewna czesc jest manipulowana. Pewna czesc tą gre przejrzała, pewna czesc
    ma wszystko w d..., nimi manipulowac nie trzeba bo i tak do wyborów nie pójdą. A
    pewna czesc mozna zmanipulowac aby głosowała jak władza sobie zyczy.
    A ja własciwie od katastrofy smolenskiej dopiero patrze krytycznie bo to co
    sprzedawały media nie dało sie obronic. A jak sie raz spojrzy krytycznie to wychodzi
    mase innych kwiatków.

> [...]
    > odnoszę wrażenie że robisz to celowo by mnie zdyskredytować.
    > Nigdy nie pisałem że szukanie jest złe. Wielokrotnie pisałem że jestem za

    Ergi, ja jestem prostym człowiekiem.
    a) popierasz ludzi którzy są przeciw lustracji
    b) popierasz ludzi którzy są za lustracją

    Przeciw lustracji jest salon, za kaczor i spółka. Proste pytanie: A czy B? Mnie
    interesują efekty. Ponieważ juz wczesniej powiedziales "byle nie maciarewicz" to
    pozostałą opcją jest A. Wstrzymanie sie od głosu daje dokładnie ten sam efekt jak
    opowiedzenie sie za A. Czyli ochrona katów. I głosne wołanie ze oczywiscie lustracja
    owszem, ale z ludzką twarzą itp bełkot jak salonowy.

> [...]
    > karania zbiorowego przez tworzenie jakiś list na których jest kilku
    > przestępców i kilku niewinnych i rozpuszczaniu plotek że na tej liście są

    Zgoda. Dzieki temu ze nie lustrujemy jedyną bronią tych których chcą lustrowac jest
    tworzenia jakis list. A osoby z listy nie maja sie jak bronić -bo nie lustrujemy, nie
    badamy tematu, wmówione mamy ze badanie jest złe.
    Gdybysmy lustrowali to bysmy zajrzeli w kwity i powiedzieli X,Y z listy to TW, a Z
    jest czysty.

    > Że co? Skoro _wiesz_, albo masz chociaż _uzasadnione_ podejrzenie że ktoś
    > był katem to składasz na niego doniesienie do prokuratury.

    Aby wiedziec trzeba zajrzec w kwity, co swoją postawą (ogólnie pisze) utrudniasz
    jesli nie uniemożliwiasz.
    A prokuratura co robi? Ponieważ nie ma decyzji politycznej o tym ze nalezy w koncu
    zaczac scigac zbrodniarzy itp prokuratura spuści cie na drzewo pod byle pretekstem...

    b.

  • 78. Data: 2015-02-12 15:58:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > samodzielnie potrzebuje cos 40%. Te 10%, na plus czy na minus, media bez
    > problemu zorganizują. Nie potrzeba załatwić 40%,

    A z tym to się zgadzam: _mogą_ mieć wpływ i nie na większość ale na
    niezdecydowanych. Dokładnie tak jak w Twoim przykładzie w sytuacji
    fifty-fifty głos niezdecydowanych a zmanipulowanych może przeważyć. Ale od
    tego nijak nie da się dojść do karkołomnych wniosków że każdy kto popiera
    rząd jest zmanipulowany.

    Jeśli za jakąś ustawą jest 70% społeczeństwa to nie decyduje kilka procent
    zmanipulowanych tylko trzeba przyjąć do wiadomości że taka jest "wola ludu".

    > internet duzo zmienia, młodzi zaczynają głosowac inaczej niz pan telewizor
    > każe.

    Młodzi najczęściej głosują za zmianą. Jak rządził Miller to głosowali na
    AWS, jak Kaczyński to na PO, jak PO to na Palikota, jak PO po raz drugi to
    na PiS i JKM bo Palikot "odleciał".

    Widać to np. na stadionach jak rządził Kaczyński to były hasła "kto nie
    skacze ten za PiS'em" teraz są "kto nie skacze ten za Tuskiem".

    > no i widac kto rządzi - tvn, polsat i tvp (ile jest stacji niezależnych od
    > tych podmiotów, moze z 10%)

    Widać że wielcy tracą oglądalność. Co z tego że jakaś telewizja disco polo,
    albo telezakupy jest od kogoś zależna skoro nie emituje publicystyki?

    Nawet jeśli zupełnie teoretycznie przekupisz wszystkich i na każdym kanale
    będą zmanipulowane wiadomości to dotrą one do 40% społeczeństwa zamiast do
    80%.

    *-Oczywiście przyjąłem uproszczenie że oglądalność jest taka sama przez całą
    dobę. Trzeba by jeszcze uwzględnić tych co oglądają disco-polo a specjalnie
    na wiadomości zmieniają kanał na ten który je emituje i odwrotnie należy też
    uwzględnić tych którzy jak się zaczynają wiadomości czy prędzej zmieniają
    kanał. Ale tak szczegółowych danych nigdzie nie widziałem.

    Dlatego powtarzam ja nie twierdzę że manipulacja jest niemożliwa ale że
    byłaby znacznie mniej skuteczna niż kiedyś.

    > Wystarczy te 3 podmioty skłonic do nierzetelnego przedstawiania rządu.
    > Mówiesz ze tego sie nie da zorganizować? :)

    Da się ale jeszcze trzeba ludzi zmusić do oglądania tych zmanipulowanych
    wiadomości, albo talk-show. A skoro ich oglądalność spada to i zasięg
    manipulacji spada.
    No i nie wiem, jak teraz ale jak jeszcze oglądałem to Polsat w ogóle się w
    politykę nie bawił - dlatego tam najczęściej oglądałem wiadomości.

    > No własnie - zwycieska PO nominuje swoich ludzi do przedstawienia w
    > telewizji takiego obrazu swiata aby w nastepnych wyborach zwycieska
    > była... PO.

    Moment, był już taki system że co jakiś czas zmieniała się_cześć_ rady i to
    PiS ten system rozmontował i powołał swoich bo ta cześć im nie wystarczała.

> [...]
    > zasada ze telewizją publiczną rządziła najwieksza partia opozycyjna. Wiem
    > ze nie do zrealizowania -ale jakieś wady

    Szambo. Politycy w ogóle nie powinni rządzić telewizją.

    > Eeee, w Polsce? Moze ze 2 prywatne teatry by znalazł, reszta jest
    > niedochodowa.

    Bo nie musi :-) Skoro za nic nie robienie z budżetu leci kasa to po co
    cokolwiek zmieniać?

    Jakoś kina tzw. "studyjne" ciągle istnieją i żyją.

    > Napisałes ze jedyne co wiesz to brudy z zegarkiem, a reszta, poniewaz jest
    > nieudowodniona jest równa pomówieniom.

    I gdzie tu niby jest że "to mi wystarczy"? Wręcz przeciwnie pisałem że liczę
    że udowodnią mu więcej i że sądzę że kiedyś ktoś się wygada i go wsadzą. A
    to że człowiek jest niewinny dopóki mu się winy nie udowodni to podstawa
    państwa prawa więc się zdecyduj czy jesteś za państwem prawa czy może za
    państwem gdzie każdy obywatel może drugiego wyzywać od przestępców.
    Osobiście mam nadzieję że dożyję dnia gdzie publiczne (a przypominam że
    jesteśmy na publicznej grupie) nazywanie przestępcą kogoś kto w świetle
    prawa nim nie jest będzie ścigane i karane z urzędu.

> [...]
    > wyborów nie pójdą. A pewna czesc mozna
    > zmanipulowac aby głosowała jak władza sobie zyczy.

    Nie jak władza ale jak manipulator. Chyba że twój krytycyzm obejmuje tylko
    niektóre media.

    > A ja własciwie od katastrofy smolenskiej dopiero patrze krytycznie bo to
    > co sprzedawały media nie dało sie obronic. A jak sie raz spojrzy
    > krytycznie to wychodzi mase innych kwiatków.

    Świetny przykład jak media i kilku polityków potrafili zmanipulować tysiące
    i odwrócić kota ogonem. Podstawowa kwestie czyli: "dlaczego w ogóle
    wystartowali skoro w takich warunkach zgodnie z prawem nie powinni" i
    "dlaczego Kaczyński opóźnił start co spowodowało że już było za późno by
    lecieć na inne lotnisko" zostały bardzo szybko schowane by nie kompromitować
    śp. prezydenta.

    Niestety ta poprawność polityczna większości mediów szybko została
    wykorzystana prze kilka dziennikarski hien i polityków którzy na grobach
    kolegów zaczynali swój pochód po władzę. A niestety sporo ludzi w obliczu
    narodowej tragedii przestała racjonalnie i w odruchu solidarności z
    rodzinami ofiar łykała bzdury kłamstwa nich powtarzane. I zadziałało sprawa
    została odpowiednio nagłośniona i rodziny ofiar dostały niewspółmiernie duże
    odszkodowania.

    > Ergi, ja jestem prostym człowiekiem.
    > a) popierasz ludzi którzy są przeciw lustracji
    > b) popierasz ludzi którzy są za lustracją

    ROTFL. Lustracja nie jest dla mnie najważniejszym czynnikiem przy głosowaniu
    na moich przedstawicieli w parlamencie. Natomiast jeśli _wszyscy_ kandydaci
    mieliby jednakowy program gospodarczy i obyczajowy to zagłosowałbym za tymi
    którzy lustrację popierają.

    Pisałem już wiele razy jestem zwolennikiem lustracji, ale nie potępiam i
    rozumiem tych którzy są przeciw.

    > Przeciw lustracji jest salon, za kaczor i spółka. Proste pytanie: A czy B?

    Nie zagłosuję na Kaczora z innych względów które są wiele ważniejsze w moim
    odczuciu niż lustracja. Natomiast jeśli PiS będzie miał identyczny program
    gospodarczy co PO i będą się różnić _jedynie_ lustracją to zagłosuję na PiS.

> [...]
    > Czyli ochrona katów. I głosne wołanie ze oczywiscie lustracja owszem, ale
    > z ludzką twarzą itp bełkot jak salonowy.

    Znowu manipulujesz już Ci raz wyjaśniałem - ja jestem zwolennikiem lustracji
    powszechnej więc nikogo nie bronię. Natomiast nie podoba mi się lustracja
    wyrywkowa. Niech IPN bada _wszystkich_ po kolei od A do Z i na koniec
    opublikuje wyniki. Ale niech nie zaczyna od badania przeciwników
    politycznych albo kontrkandydatów swoich kolegów.

> [...]
    > jest złe.
    > Gdybysmy lustrowali to bysmy zajrzeli w kwity i powiedzieli X,Y z listy to

    Ależ nie! Lustrujmy _wszystkich_ a nie według arbitralnie ułożonej listy.

    > Aby wiedziec trzeba zajrzec w kwity, co swoją postawą (ogólnie pisze)
    > utrudniasz jesli nie uniemożliwiasz.

    Znaczy się nie _wiesz_ że ktoś był katem to dlaczego kłamiesz że ja bronię
    kata? Skoro w ogóle nie wiadomo czy to był kat?

    Jak możesz pisać cokolwiek o krytycyzmie skoro zamiast krytycznie podchodzić
    do oskarżeń ty rzucasz na prawo i lewo wyrokami?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2015-02-12 18:46:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 15:58:25 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Ale od
    > tego nijak nie da się dojść do karkołomnych wniosków że każdy kto popiera
    > rząd jest zmanipulowany.

    No tak to byłoby za duzo. Zatem należałoby dopisac: wiekszosc z tych którzy obecnie
    popierają rząd:
    -ma w tym interes (np rozdmuchana budzetówka bojaca sie stracic robote)
    -jest niedoinformowana
    -generalnie ma w d..., jesli juz zagłosuje to zgodnie z przypadkowa fantazją wiec
    niektórzy na rząd.
    -jest klasycznie zmanipulowana
    -ma ambicje bycia nie polakiem a europejczykiem

    No i pewnie sa tacy którzy przekręty widzą, ale nadal popieraja ten rząd bo
    alternatywą jest "ten straszny kaczor".

    > Jeśli za jakąś ustawą jest 70% społeczeństwa to nie decyduje kilka procent
    > zmanipulowanych tylko trzeba przyjąć do wiadomości że taka jest "wola ludu".

    z to ludki sa za ustawą? zdaje sie ze to dziala nieco inaczej. Ludki wyłącznie
    głosują w wyborach, referenda odwołano ostatnio.

    > Dlatego powtarzam ja nie twierdzę że manipulacja jest niemożliwa ale że
    > byłaby znacznie mniej skuteczna niż kiedyś.

    moze i mniej, internet i te nowe telewizje nie pozwalają łżec az tak bezczelnie.

    > Moment, był już taki system że co jakiś czas zmieniała się_cześć_ rady i to
    > PiS ten system rozmontował i powołał swoich bo ta cześć im nie wystarczała.

    nie mówie ze to chwale - ale rozumiem : całość obsiedli ludzie zwiazani z układem,
    1/3 pisu nie załatwiała niczego.

    > Szambo. Politycy w ogóle nie powinni rządzić telewizją.

    Czemu szambo? Media w założeniach miały pełnić funkcje kontrolną wobec rządu - pod
    okiem opozycji niewatpliwie by to robiły. A po zmianie władzy role by sie odwracały.

    > Jakoś kina tzw. "studyjne" ciągle istnieją i żyją.

    orkiestry symfoniczne maja nieco wiecej kosztów, i ciezko je osobowo
    zrestrukturyzowac :-)

> [...]
    > to że człowiek jest niewinny dopóki mu się winy nie udowodni to podstawa
    > państwa prawa więc się zdecyduj czy jesteś za państwem prawa czy może za

    oczywiscie ze jestem za panstwem prawa. Tyle ze zyjemy w kraju o pozorach panstwa
    prawa. Milion historii o komornikach, przekupnych sędziach, urzedach skarbowych i
    nietykalnej władzy. Dowództwo Marynarki Wojennej przeniesione z gdyni do warszawy, na
    madonne wydali 5mln a polskie nagrania sprzedali za 8.
    Wyrównanie cen prądu dla najuboższych - dodatek energetyczny w wysokości 11,36 zł na
    osobę miesięcznie, pod warunkiem, że zainteresowany wcześniej dokona opłaty skarbowej
    w wysokości 10 zł. Napadnięty rencista brutalnie pobity i okradziony pójdzie do
    więzienia, bo bronił się przed młodym bandytą niewielkim scyzorykiem, zaś bandyta
    pozostaje na wolności.
    Rodzice, którzy z powodu biedy oddali dziecko do rodziny zastępczej lub domu dziecka
    i zostali zwolnieni z opłat mają zapłacić od tego podatek.

    Czego sie nie dotkniesz albo bareja albo kryminał. Moze ty uważasz ze zyjemy w
    normalnym europejskim kraju - ale łudzisz sie tylko...

    > Nie jak władza ale jak manipulator.

    a jasne, zgoda. Wajha manipulatora moze skierowac sie w inna strone...

> [...]
    > lecieć na inne lotnisko" zostały bardzo szybko schowane by nie kompromitować

    o smolensku to mi sie nie chce bo boczna odnoga wątku bedzie dłuższa niz główna :)

    > gospodarczy co PO i będą się różnić _jedynie_ lustracją to zagłosuję na PiS.

    ok, wyjasnienie przyjęte - po prostu kiedys o tym maciarewiczu (nie w tym watku
    chyba) napisałes "lustracja tak - byle nie maciarewicz"
    Ale wobec powyższego tu moge dac spokój.

    > Ależ nie! Lustrujmy _wszystkich_ a nie według arbitralnie ułożonej listy.

    Trzeba sie oprzec na pewnych podejrzeniach, i rozszerzac kewrende na nazwiska które
    sie pojawia w trakcie. Jasne - niech układ zrobi swoja liste z kaczorem ,
    maciarewiczem itd zeby nie było ze tylko komunistów lustrujemy.
    Gdyby chciec zlustrowac 38 milionów polaków skutek byłby dokładnie ten sam jak zakaz
    lustracji - system by sie zatkał kompletnie.

    > Znaczy się nie _wiesz_ że ktoś był katem to dlaczego kłamiesz że ja bronię
    > kata? Skoro w ogóle nie wiadomo czy to był kat?

    ja ci nazwiska katów, nigdy niedotknietych wyrokiem, pfff nawet oskarżeniem, twojego
    "panstwa prawa" podrzucic. Zgodnie z twoja terminologią -niewinni.

    b.

  • 80. Data: 2015-02-13 11:35:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > No tak to byłoby za duzo. Zatem należałoby dopisac: wiekszosc z tych
    > którzy obecnie popierają rząd:
    > -ma w tym interes (np rozdmuchana budzetówka bojaca sie stracic robote)

    No to mnie wrzuć do tej grupy - ja mam interes by moim krajem nie rządzili
    socjaliści i związki zawodowe. Myślę że nie jestem odosobniony :-)

    > No i pewnie sa tacy którzy przekręty widzą, ale nadal popieraja ten rząd
    > bo alternatywą jest "ten straszny kaczor".

    Dokładnie. Ja np. widzę, ale nie zamienię tego rządu na socjalistów nie
    ważne czy z PiS czy z SLD. Bo obiektywnie patrząc mniejsyzm problemem jest
    że jakiś

    Jak kiedyś PiS zacznie w końcu być partią prawicową to będę na nich
    głosował. Niestety z roku na rok ich retoryka jest coraz bardziej
    socjalistyczna.

    > nie mówie ze to chwale - ale rozumiem : całość obsiedli ludzie zwiazani z
    > układem, 1/3 pisu nie załatwiała niczego.

    Ale co miała "załatwiać"? Czyżby punkt widzenia zależał od punktu siedzenia?
    Poprzednio podałeś pomysł że to może opozycja powinna mieć TVP, a gdy taką
    sytuację PiS zastało to czym prędzej zmienili zasady :-) Dla mnie to tylko
    jeden z wielu przykładów że "prawo i sprawiedliwość" to oni mają tylko na
    sztandarach.

    > Czemu szambo? Media w założeniach miały pełnić funkcje kontrolną wobec
    > rządu - pod okiem opozycji niewatpliwie by to robiły. A po zmianie władzy
    > role by sie odwracały.

    Bo łatwo stałyby się tubą propagandową opozycji. A media nie mają
    kontrolować tylko rządu ale _całość_ władzy. Od prezydenta kraju po wójta
    przysłowiowej Koziej Wólki.

    > orkiestry symfoniczne maja nieco wiecej kosztów, i ciezko je osobowo
    > zrestrukturyzowac :-)

    Jak są dobre to i ich płyty się sprzedają i z głodu nie zginą. Nie widzę
    powodu by z podatków finansować czyjeś hobby.

    > oczywiscie ze jestem za panstwem prawa. Tyle ze zyjemy w kraju o pozorach
    > panstwa prawa.

    Nawet jeśli to dlaczego chcesz jeszcze to bezprawie zwiększać sugerując by
    skazywać ludzi którym nic nie udowodniono?

> [...]

    > Czego sie nie dotkniesz albo bareja albo kryminał. Moze ty uważasz ze
    > zyjemy w normalnym europejskim kraju - ale łudzisz sie tylko...

    Gdzie się podział Twój krytycyzm? Czyżby zamienił się w krytykanctwo? Milion
    historii o komornikach? O jakim to procencie komorników? Daleki jestem od
    tego by ich bronić ale histeryzujesz tak samo jak lewacy piszący że wszyscy
    księża to pedofile.

> [...]
    > nazwiska które sie pojawia w trakcie. Jasne - niech układ zrobi swoja
    > liste z kaczorem , maciarewiczem itd zeby nie było ze > tylko komunistów

    Nie, nie i jeszcze raz nie! Żadnych list, żadnego opierania się na
    podejrzeniach. Bierzemy np. teczki po kolei od najstarszej, sprawdzamy i
    publikujemy co wyszło, bierzemy kolejną teczkę itd. Oczywiście większość
    tych publikacji będzie w stylu: Jan Kowalski zamieszkały w XXX był TW
    "jabłko" i złożył trzy donosy na kolegów z pracy. Do tego informacja czy
    donosy były prawdziwe i czy w ich wyniku ktoś ucierpiał. Albo ks. Jan
    Kowalski wikary w XXX był podsłuchiwany i informacje uzyskane z tych
    podsłuchów zostały zapisane jak uzyskane od TW "gruszka" mimo, że świadmoie
    nigdy nie współpracował. itd.

    > Gdyby chciec zlustrowac 38 milionów polaków skutek byłby dokładnie ten sam
    > jak zakaz lustracji - system by sie zatkał kompletnie.

    Nie przesadzajmy nie każdy miał swoją teczkę. Kilka miesięcy, no niech
    będzie rok na wprowadzenie danych do bazy danych i później już z górki.
    Większość spraw będzie banalna jak te co wyżej podałem za przykład.
    Oczywiście będą też bardziej skomplikowane gdzie nie będzie się dało
    jednoznacznie stwierdzić czy ktoś współpracował świadomie czy nie, albo czy
    szkodził czy zeznawał bzdury - wtedy oczywiście taka informacja przy wyniku
    powinna się pojawić.

    Dlaczego tego nie zrobiono? Bo nikogo to nie interesuje. W Niemczech
    opublikowana akta Stasi i okazało się że ludzie generalnie mają to gdzieś.
    Mój wujek nie dostał pracy bo ktoś złożył na niego donos. Kiedyś go o to
    pytałem - i powiedział mi coś w tym stylu: "co za różnica czy to był sąsiad
    z naprzeciwka, ekspedientka ze sklepu z dołu czy ktoś zupełnie inny? Po co
    mi ta wiedza? Może ktoś się za coś obraził i zrobił to w gniewie, a może był
    szantażowany, a może to zwykły "pożyteczny idiota" jakich pełno. Ani mnie
    ani jemu wracanie do tego korzyści nie przyniesie".

    Pozdrawiam
    Ergie