  • 481. Data: 2014-11-25 14:14:11
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:ea03bad3-3352-419a-89e5-730a6c45db84@go
    oglegroups.com...

    > http://allegro.pl/lenovo-g50-70-i7-4510u-8gb-240gb-s
    sd-r5-m230-2gb-i4823280104.html
    > A cos takiego?

    Szczerze powiedziawszy jestem zaskoczony. i7 z osobna grafika w tej cenie to
    nic tylko brać :-)

    Konfiguracja jest bardzo mocna jak na te pieniądze. Pozostaje jedynie
    pytanie czy potrzebujesz i7 - bo nie ma nic za darmo :-) Komputery są jak
    nie przymierzając okapy - większa moc to i hałas większy :-)))

    Jeśli to ma być maszyna do pisania lub przeglądarka internetu to ja bym
    celował w i3. Jeśli ma być do wszystkiego (granie, projektowanie, edycja
    zdjęć) to oczywiście i7.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 482. Data: 2014-11-25 14:17:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 12:34:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    Bez sensu ten filtr - usun filtr z dyskow SSD bo modeli z SSD jest strasznie
    malo! Matrycy full hd do 15' nie polecam - to za duza rozdzielczosc do takiego
    ekranu IMHO - wszystko bedzie malutkie i oczy beda bolec, a wyraznych zyskow
    brak. No i matryca matowa - nie kupuj blyszczacych, z matowa popracujesz takze
    na tarasie przy lekkim sloncu :)

    Jak chcesz wypas gwarancje to bierz della z gwarancja NBD (next business day)
    - wiekszosc delli w tej cenie powinna juz taka gwarancje miec. Jak cos sie
    zepsuje - dzwonisz i na drugi dzien roboczy przyjezdza serwisant i wymienia
    co zepsute na miejscu. Fajna rzecz (szczegolnie jak masz taka gwarancje 3
    letnia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 483. Data: 2014-11-25 14:19:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-11-25 13:21, Kris pisze:
    > Tylko pewnie połowę z tego Windows zeżre.

    U mnie sam katalog windows zajmuje nieco ponad 15GB. Nie ma podgladu do
    instalki systemu, no i sam system potrzebuje nieco miejsca na prace.
    Wszystko jest gdzies napisane i zapewne mozna znalezc. Na Bolka oko nie
    wydaje mi sie, zeby ogolem zajmowal wiecej jak 30-40GB. W ostatecznosci
    zostawaloby 80GB, co wcale nie jest malo jak nie planuje sie
    archiwizowania wszystkiego w kolo, ale tez szalu nie ma. Z drugiej
    strony z deklarowanych u mnie 500GB HDD system podaje calkowita
    pojemnosc 418GB. Czyli 82GB gdzies sie ulotnilo. Nie wszystko poszlo w
    swiat, bo jak wiadomo nie cala fizyczna przestrzen da sie w calosci
    wykorzystac.

    Ogolnie zajetego mam prawie 85GB HDD i prawie 18GB SSD (jako, ze ten
    komputelek ma dwa dyski)

    Pozdro.. TK

  • 484. Data: 2014-11-25 14:20:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 13:53:59 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Kupujesz za niewielie pieniądze obudowę USB do dysku 2,5 cala i masz
    > dysk przenośny.
    Tylko że mi do niczego niepotrzebny
    > IMO to najlepszy dil jaki możesz zrobić.
    > Sam taki zrobiłem ;-)
    Temat przemyśle, główna wada jak pisałem- zostanę z niepotrzebnym mi dyskiem HDD

  • 485. Data: 2014-11-25 14:23:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Też to rozważałem ale wadę jaka widzę to że zostanę z niepotrzebnym mi
    > dyskiem HDD którego np. sprzedać nie będę mógł bo w przypadku
    > reklamacji/gwarancji serwis będzie chciał kompletnego > laptopa z hdd.

    Bez jaj! Dałbyś na gwarancji laptop z HDD na którym masz prywatna pocztę,
    dokumenty zdjęcia??? Jeśli to nie HDD padło to na gwarancji oddaje się
    laptop _bez_ HDD.
    Wybacz ostry ton, ale nie wyobrażam sobie by ktoś dzielił się potencjalnie z
    całym światem zawartością swojego dysku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 486. Data: 2014-11-25 14:38:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 14:17:05 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Jak chcesz wypas gwarancje to bierz della z gwarancja NBD (next business day)
    Czyli coś z tego:
    http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki,_Dell,j1:2
    :3:4:5:9:10:11,m2:1,od2000do2200.bhtml
    + dysk ssd za ok 300zł?
    Co do gwarancji NBD to w sumie mi takl nie zależy. Do tej pory kupowałem laptopy
    lenovo i ze dwa razy korzystałem z serwisu gwarancyjnego i było wszystko ok. Problem
    zrobił się ponad miesiąc temu z ostatnim, lapkiem który im odesłałem. Byłem zmuszony
    prowadzić z nimi obszerna korespondencję bo nie chcieli naprawić w ramach gwarancji i
    zraziłem się do marki Lenovo. Koniec końców jednak przyplusowali jednak bo zgodzili
    się zwrócić kasę za lapka więc trzeba sytuację wykorzystać i kupić nowego.

  • 487. Data: 2014-11-25 14:41:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-25 14:20, Kris wrote:
    > Temat przemyśle, główna wada jak pisałem- zostanę z niepotrzebnym mi dyskiem HDD

    Ale jak kupisz lapa z ssd to i tak będzie na nim niewiele miejsca na
    jakieś multimedia.
    Rozumiem, że na dane masz NAS ale taki usb hdd zawsze się kiedyś przyda
    do czegoś. Jak pojedziesz gdzieś to do NASa będziesz miał dostęp
    ograniczony ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 488. Data: 2014-11-25 14:44:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 14:23:18 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > Wybacz ostry ton, ale nie wyobrażam sobie by ktoś dzielił się potencjalnie z
    > całym światem zawartością swojego dysku.
    Akurat ostatnio padł mi dysk hdd właśnie. Nie całkowicie ale zaczął szwankować.
    Skopiowałem co mi tam było potrzebne i ważne przywróciłem świeżą instalację windowsa
    i lapka z hdd wyssałem. Pewnie jak ktoś by chciał to moje dane gdzies tam odzyska ale
    po co serwisantowi moje fotki z wakacji czy imienin u cioci;). A w MON-ie czy innym
    MSZ-ecie nie pracuje,

  • 489. Data: 2014-11-25 14:47:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 listopada 2014 14:39:22 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Rozumiem, że na dane masz NAS ale taki usb hdd zawsze się kiedyś przyda
    > do czegoś.

    Do tej pory nie miałem w zwyczaju targacć ze sobą czegoś takiego to i w przyszłości
    raczej tez nie.
    >Jak pojedziesz gdzieś to do NASa będziesz miał dostęp
    > ograniczony ;-)
    Mogę się z nim połączyć z każdego miejsca gdzie będę miał dostęp do internetu jakby
    co.

  • 490. Data: 2014-11-25 15:03:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-11-25 14:23, Ergie wrote:
    > Bez jaj! Dałbyś na gwarancji laptop z HDD na którym masz prywatna
    > pocztę, dokumenty zdjęcia???

    Pocztę na kompie trzymasz??
    Poza tym jeśli padnie Ci dysk a gwarant wymaga sprzęt w komplecie to co
    zrobisz?

    > Wybacz ostry ton, ale nie wyobrażam sobie by ktoś dzielił się
    > potencjalnie z całym światem zawartością swojego dysku.

    Tak samo niewyobrażalne jest używanie klientów typu OE ;-)
    Kris ma NAS więc pewnie to na nim trzyma wszystko.
    W takim razie najlepszą opcją jest komp z SSD na system i zainstalowane
    programy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info