    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 8 Nov 2016 05:01:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dlaczego BK jest lepszy od ceramiki.
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 listopada 2016 10:07:59 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Wiem już było kilka razy na grupie ale próbowałem to wytłumaczyć komuś
    > i nie bardzo mi szło.
    > Ja rozumiem że problem jest w wianiu.
    > Tylko nadal nie łapie gdzie wieje :(.
    >
    > Jeszcze raz
    > jest BK + styro i jest OK
    >
    > a ceramika + styro nie jest OK bo wieje
    > ja rozumiem że jak jest cegła dziurkowana to wieje przez dziurki
    > ale żeby trzymało się to kupy to musi być zaprawa pomiędzy cegłami
    > wiec ta zaprawa zatyka dziurki i już nie wieje.

    juz mowilismy -da sie wybudowac z poroszajsu prawidłowo np tak ze zaprawa zatyka
    otwory a potem styropian na ramki. Tyle ze to trudne, nikt murarza nie pilnuje a do
    osiągnięcia konstrukcyjnej wytrzymałosci muru wcale nie potrzeba pełnej i szczelnej
    warstwy. A połączen pionowych z zalozenia sie nie klei.
    Tak jak i magików od styropianu ciezko dopilnowac.

    > druga rzecz
    > styro na placki nie kładziemy na cermike bo wieje
    > a jak to samo zrobimy z BK to nie będzie wiało?

    chodzi o możliwe a niekontrolowane drogi przepływu powietrza. Powiedzmy niezamkniete
    kanały na szczycie -gniazdko czy gniazdko parter - gniazdko piętro. Wlata dołem,
    znajduje otwartą drogę pod styropian, jesli tam nie jest na ramke to dowolną drogą
    znajduje drugi otwór i wylatuje z gniazdka na poddaszu.

    Jesli styro bedzie na ramki to mozliwosci znalezienia otwartej drogi maleją, jesli
    bedzie BK to gniazdka sie nie da przedmuchac.

    b.