  • 111. Data: 2015-07-15 12:42:52
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >CO może wyjść trochę taniej

    Troche duzo taniej.

    >2. Utrzymanie bieżące:
    >- W kamienicy płacisz za sprzątanie klatki schodowej i odśnieżanie w domu
    >robisz to samemu ale czas też kosztuje więc IMO remis.

    Hahahaha, ten remis z odśnieżaniem jest boski :-)

    >- Drobne remonty jak malowanie elewacji - w domu sporo taniej bo odpada
    >koszt wynajęcia rusztowań

    Malowanie elewacji bez rusztowania? Z drabiny?

    >- Wymiana okien co 15 lat - jeśli okien tyle samo to i cena ta sama.

    Rzadko kiedy bedzie tyle samo.

    [...]

    Mi juz starczy. EOT.

  • 112. Data: 2015-07-15 13:38:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No na wsi, to żadna elitarność, ale w mieście owszem. Tyle, że te
    > porównania nie powinny obejmować wsi w ogóle, z oczywistych względów.

    Ok, niech będzie miasto. Nie jestem przekonany czy mieszkanie przy rynku czy
    przy głównej ulicy w Gliwicach jest mniej elitarne niż dom w dzielnicy 10 km
    od centrum. Takich domów są tysiące, podobnie jak mieszkań przy głównej
    ulicy.

    > Elitarnosc, to jest to co sobie ty gleboko powazasz. To zjawisko
    > spoleczne.

    Ja jako część społeczeństwa nie uznaję posiadania domu jako elitarności - co
    innego posiadanie np. jakiegoś obrazu Matejki czy
    Malczewskiego czy nawet niech będzie posiadanie Ferrari - to mało kto ma i
    mało kogo na to stać. A dom kupiony na kredyt jest IMO tak samo "elitarny"
    jak mieszkanie kupione na kredyt czyli wcale :-)

    Ale jeśli większość społeczeństwa uznaje to za elitarność to nie pozostaje
    mi nic innego jak przyjąć to do wiadomości.

    > NIe jest. Nie mozesz sobie zamknac plotem kawalka ziemi i powiedziec, ze
    > tylko ty masz tam dostep.

    W tym sensie rzeczywiście jest _inna_, ale IMO nie to jest istotą własności.
    Z działką budowlaną też nie możesz zrobić wszystkiego co chcesz - nawet nie
    możesz jej w dowolny sposób ogrodzić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 113. Data: 2015-07-15 14:02:40
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >W tym sensie rzeczywiście jest _inna_, ale IMO nie to jest istotą
    >własności.

    IMHO jest

  • 114. Data: 2015-07-15 14:02:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Troche duzo taniej.

    Przy dużej liczbie spełnionych warunków, dla przypomnienia:
    - nie parter i ostatnia kondygnacja
    - każde mieszkanie z własnym źródeł ogrzewania
    - dobrze ocieplony budynek
    - brak strat na klatce schodowej

    Czyli w praktyce 1 na 100 będzie miał taniej , ale pozostałych 99 / 100
    będzie płaciło więcej niż za dom o tej samej powierzchni.

    > Hahahaha, ten remis z odśnieżaniem jest boski :-)

    Za to co mieszkając w kamienicy płacisz przez cały rok za sprzątanie klatki
    i odśnieżanie bez problemu wynajmiesz kogoś kto Ci kilka razy do roku
    odśnieży chodnik i podjazd jeśli nie chcesz tego zrobić samemu.

    > Malowanie elewacji bez rusztowania? Z drabiny?

    Hint: drążek teleskopowy.

    > Rzadko kiedy bedzie tyle samo.

    W _porównywalnym_ mieszkaniu będzie ich _porównywalna_ liczba. Czasem trochę
    mniej ale za to większych.

    > Mi juz starczy. EOT.

    Tak myślałem - tak jak w poprzedniej dyskusji jakiś czas temu Ty wcale nie
    chcesz porównać kosztów budowy/utrzymania mieszkania i domu o tej samej
    powierzchni Ty chcesz jedynie sobie pomarudzić i podumać jakie to mieszkania
    są rzekomo tanie. Trudno jak fakty Cię nie przekonują to ja też nie
    zamierzam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 115. Data: 2015-07-15 14:09:22
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >chcesz porównać kosztów budowy/utrzymania mieszkania i domu o tej samej
    >powierzchni Ty chcesz jedynie sobie pomarudzić i podumać jakie to

    Nie. Po prostu znam ten typ. Możesz tak "dyskutować" do śmierci :-) Wymyślać
    drążki teleskopowe (chciałbym to widzieć na moim domu), niemożliwość
    zamówienia do kamienicy wyłącznie odśnieżania, ani jej samodzielnego
    sprzątania itp, itd A ja nie chcę. Tyle.

  • 116. Data: 2015-07-15 14:09:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A te mieszkania to też w promieniu 10km od centrum, czy może bliżej?

    Te tańsze dalej, te droższe zwykle bliżej. W przypadku Gliwic w praktyce w
    centrum powstają głównie kawalerki a większe mieszkania to już 5-7 km od
    centrum.

    > Dobrze byłoby porównywać budowę domu, do powstającego w pobliżu
    > mieszkania,

    Nie znam takiego przypadku u nas w okolicy. Albo miejscowy plan dopuszcza
    zabudowę jednorodzinną i powstają domki albo wielorodzinną i wtedy powstają
    bloki/kamienice.

    > bo jednak te +/- 10km robi różnicę w cenie gruntu.

    U nas o cenie decyduje głównie przeznaczenie w miejscowym planie
    zagospodarowania przestrzennego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 117. Data: 2015-07-15 14:16:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie. Po prostu znam ten typ. Możesz tak "dyskutować" do śmierci :-)

    Bynajmniej mam wiele sensowniejszych rzeczy. Założyłem że chcesz dyskutować
    czyli wymieniać argumenty a nie tylko krytykować moje nie podając własnych.
    Pomyliłem się.

    > Wymyślać drążki teleskopowe (chciałbym to widzieć na moim domu),

    Sęk w tym że ja ich nie wymyślam tylko piszę z _praktyki. Nigdy w życiu nei
    widziałem aby ktoś do malowania domu wynajmował rusztowanie.

    > niemożliwość zamówienia do kamienicy wyłącznie odśnieżania, ani jej
    > samodzielnego sprzątania itp

    Manipulujesz- skoro chcesz samodzielnie sprzątać klatkę schodową to równie
    dobrze ktoś może chcieć samodzielnie odśnieżać podjazd przed domem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 118. Data: 2015-07-15 14:27:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-15 o 12:30, Ghost pisze:
    > Opatronk....
    No i czego stękasz? Nie stać Cię na ogrzewanie domu, to wyłączasz piec i
    masz z bańki. W mieszkaniu możesz sobie zakręcić wszystko co zechcesz i
    palić gazetami, a i tak zapłacisz za sąsiadkę, która lubi wietrzyć przy
    rozkręconych na max kaloryferach.

    Maciek

  • 119. Data: 2015-07-15 16:07:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Bynajmniej mam wiele sensowniejszych rzeczy.

    Nie wygląda.

  • 120. Data: 2015-07-15 16:27:47
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-15 o 16:07, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wygląda.

    Oooo, nie wyglada juz dawno..
    Przyznam, ze rozbawil mnie walek na kiju jako substytut rusztowania. :-)
    Mozna oczywiscie na okolocznosc malowania szczytu na wysokosci 8-9m uzyc
    drabiny i ja przestawiac w ramach przygotowania do wspinaczki
    wysokogorskiej, albo zaopatrzyc sie w teleskopowa, szescio metrowa
    przedluzke do teleskopowego kija z ultralekkich materialow kosmicznych.
    Ale nawet z nia trudno sobie wyobrazic "odciecie" podbitki od sciany. :-).

    Pozdro.. TK