  • 251. Data: 2015-07-22 00:02:42
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-21 o 23:08, Adam Sz. pisze:

    > Przeciagajac inwestycje o kilka miesiecy powodujesz, ze masz kilka miesiecy
    > zyskow z niej mniej. Czyli budujac z kredytu i inwestujac odrazu - za rok,
    > dwa bedziesz mial wiecej kasy w kieszeni, niz czekajac z inwestycja, az
    > nazbierasz brakujaca czesc kasy na dom. To w tej sytuacji najlepsze wyjscie
    > i od cholery ludzi wlasnie po to buduje na kredyt, a nie za gotowke.

    Robisz bledne zalozenie, ze dom jest tu priorytetem. Nie jest.
    Priorytetem zawsze jest biznes. Jesli cos sie wstrzymuje to budowe domu,
    czekajac na zyski z inwestycji.

    > Nie dlatego, ze sa biedni, tylko wlasnie potrafia ta kasa obracac.

    Tego nie neguje.

    > No nie stac. Ale nie o to tutaj chodzilo :-)
    > Chyba nie napiszesz, ze gosc z 10 bankami na koncie jest biedny? :-)

    To Kogutek nie ja.

    > To zamozny, bardzo bogaty facet. Moglby olac wszystkie inwestycje, wsadzic
    > kase na konto i zyc jak paczek w masle z odsetek on, jego dzieci i jeszcze
    > jego wnuki. I mimo tego buduje na kredyt :-) Oj chcialbym byc takim biedakiem.

    Jak juz wszystko poinwestuja to kupuja pola golfowe, hotele i osrodki
    wypoczynkowe. Pozniej spotykaja sie okazyjnie i maja o czym gadac poza
    biznesem. Taki styl zycia. Jeden ma hotel w Sopocie, drugi w Barcelonie.
    I tak sobie gadaja godzinami ktory ma wiecej zer na koncie.

    Pozdro.. TK

  • 252. Data: 2015-07-22 00:23:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 00:02:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Robisz bledne zalozenie, ze dom jest tu priorytetem. Nie jest.
    > Priorytetem zawsze jest biznes. Jesli cos sie wstrzymuje to budowe domu,
    > czekajac na zyski z inwestycji.

    Nie zgodze sie. Przedsiebiorca rozwija biznes tylko i wylacznie po to, zeby
    zarabiac na nim jak najwieksza ilosc kasy i moc sie nia cieszyc. Mysle,
    ze zbudowanie domow dla swoich dzieci daje zajebiscie duzo szczescia :)
    I to jest priorytet przedsiebiorcy. Nie sam biznes - ten jest tylko srodkiem
    do osiagniecia swoich celow. Sam biznes nie jest wcale najwazniejszy.

    Moze dla kogos, kto ma noz na gardle i ta inwestycja to jego "byc albo nie
    byc" - wtedy mozna zacisnac pasa i sie wstrzymywac z konsumpcja. Ale ktos,
    kto juz ma zapewnione dostatnie zycie, zdewersyfikowane zrodla dochodu,
    zabezpieczenia w postaci kilku dzialek, domow, a ta inwestycja to tylko
    kolejna dojna krowa - to spokojnie moze sobie pozwolic na konsumpcje,
    nawet jak bedzie ona troche wiecej kosztowac (vide budowa z kredytu zamiast
    za gotowke) :)

> [...]
    > biznesem. Taki styl zycia. Jeden ma hotel w Sopocie, drugi w Barcelonie.
    > I tak sobie gadaja godzinami ktory ma wiecej zer na koncie.

    Zapewne tak jest, choc nie ma to zwiazku z nasza dyskusja :-)

    Swoja droga - kupilem miesiac temu samochod z salonu VW na firme. Za
    gotowke kosztowalby 90% ceny katalogowej, w leasingu kosztuje 83%
    ceny katalogowej (wliczajac wszystkie koszta, prowizje, wykupy, oplaty
    dodatkowe etc). No i jak tu kupowac za gotowke, jak jest drozej niz
    w "kretycie" ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 253. Data: 2015-07-22 00:39:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wracając do tematu to trzeba by napisać ile w realu kosztuje mieszkanie we własnym
    domu. Jakiś wyimaginowany gość nie ma z tematem nic wspólnego. Nawet nie wiadomo czy
    istnieje. A domy istnieją i można stosunkowo dokładnie oszacować ile kosztuje w nich
    mieszkanie. Ale tak postarać się globalnie oszacować a nie że tylko podatek.

  • 254. Data: 2015-07-22 00:39:24
    Od: Tomasz Finke <t...@s...pl>

    W dniu 2015-07-14 o 10:34, Adam Sz. pisze:

    > Zwiedzilem Rzym w jeden dzien, razem z Watykanem. Caly.

    Przypomniał mi się jeden z filmów Woody Allena, gdzie bohater mówi
    "Po kursie szybkiego czytania przeczytałem 'Wojnę i pokój' Tołstoja
    w 20 minut. To jest o Rosji" ;-)

    T.

  • 255. Data: 2015-07-22 01:11:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 00:39:10 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    mieszkanie. Ale tak postarać się globalnie oszacować a nie że tylko podatek.

    Obawiam sie, ze jak Ty chcesz wliczac np. psa w koszty posiadania domu to
    nigdy do porozumienia nie dojdziemy :-) Ustalilismy juz, ze dom to konsumpcja.
    Kto bogatszy ten konsumuje lepiej, bo moze sobie na to pozwolic - buduje
    wiekszy dom z wiekszym ogrodem i kupuje do niego wieksze psy :DD

    Nie da sie w zaden sposob tego porownac, bo juz same koszty budowy domu
    w roznych miejscach w kraju i roznym sposobem budowane beda sie roznily o
    kilkaset procent. Mieszkanie tez mozna kupic w przeroznym stanie i cenie.

    Maly dom u mnie mozna wybudowac na malej dzialce do nawet 250 tys pln.
    Tej samej powierzchni (100m2) apartament w bloku, dwupietrowy to koszt
    350 tys pln. No to nie ma byka - w ciagu 50 lat mieszkanie w *tym* domu
    bedzie tansze chocby nie wiem co :-)

    Za to mieszkanie w *tym* domu bedzie drozsze niz mieszkanie 10km dalej w
    kawalerce w bloku na osiedlu kopalnianym, gdzie nikt mieszkac nie chce i
    psy dupami szczekaja, a mieszkanie mozna kupic za 30 tys pln. Takze Kogutek
    - to jest sprawa nie do rozwiazania :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 256. Data: 2015-07-22 08:16:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-21 o 09:19, Ghost pisze:
    > Wole rząd fachowców, którzy nie sięgają do głębokich kieszeni banków.
    Jedni i drudzy sięgają do głębokich kieszeni podatników. Różnice są jak
    widać kosmetyczne: PiS dymając Cię będzie twierdził, że dyma zupełnie
    kogo innego, zaś PO nie dość, że Cię dyma, to jest to tylko i wyłącznie
    Twoja wina, a poza tym robi to tylko dla Twojego dobra :->

    Maciek

  • 257. Data: 2015-07-22 09:01:37
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >kogo innego, zaś PO nie dość, że Cię dyma, to jest to tylko i wyłącznie
    >Twoja wina, a poza tym robi to tylko dla Twojego dobra :->

    Twierdzenie, ze nie ma znaczenia na kogo się głosuje, bo efekt jest równie
    dodupny, jest nie tylko głupie, ale wręcz z gruntu złe. Gdyby Niemcy nie
    zagłosowali na Hitlera, tez zginęłoby tylu ludzi?

  • 258. Data: 2015-07-22 09:09:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]

    >srodkiem
    >do osiagniecia swoich celow. Sam biznes nie jest wcale najwazniejszy.

    O motywacjach ludzkich wiesz niewiele. Ograniczając się, jak zwykle, do
    siebie samego rozkraczasz kwantyfikatory na cały wszechświat.

> [...]
    >ceny katalogowej (wliczajac wszystkie koszta, prowizje, wykupy, oplaty
    >dodatkowe etc). No i jak tu kupowac za gotowke, jak jest drozej niz

    Było sprawdzić inne salony, ewidentnie wyruchali cię na kasie :-)
    Artystycznie, bo jesteś z tego zadowolony :-)

  • 259. Data: 2015-07-22 09:37:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-21 o 22:48, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 1,9 banki, oczywiscie

    Ale wiesz, że duże inwestycje zwykle nie odpisuje się jednorazowo.

    --
    Pete

  • 260. Data: 2015-07-22 10:00:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    >Ale wiesz, że duże inwestycje zwykle nie odpisuje się jednorazowo.

    A to już zależy. Dyskusja była, ze końskiemu łbu przychodzą do głowy
    pomysły w złych momentach i dlatego nie potrafi uciec od podatku.