  • 261. Data: 2015-07-22 10:27:17
    Temat: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 09:01, Ghost pisze:
    > Twierdzenie, ze nie ma znaczenia na kogo się głosuje, bo efekt jest równie
    > dodupny, jest nie tylko głupie, ale wręcz z gruntu złe. Gdyby Niemcy nie
    > zagłosowali na Hitlera, tez zginęłoby tylu ludzi?
    Nie zrozumiałeś. W obecnej sytuacji realnego wyboru między tymi dwoma
    określonymi ugrupowaniami, twierdzenie to jest IMHO prawdziwe. Zrobią
    Cię w ch* za Twoją kasę i jedni i drudzy. Gdyby Niemcy mieli wybór
    między Hitlerem, a jakimś niemieckim Stalinem, to byłby jakiś wybór?

    Maciek

  • 262. Data: 2015-07-22 10:30:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Na przyklad taki fundusz remontowy, na ktory placi sie co miesiac, ale
    > termomodernizacja czy wymiana dachu z tego funduszu robiona jest co
    > kilkanascie lat. Ciekawe jak czesto posiadacze domow > jednorodzinnych
    > uwzgledniaja amortyzacje budynku w kosztach utrzymania.

    Pytanie co chcesz remontować?
    - malowanie? - w domu wyjdzie taniej
    - wymiana okien? - porównywalnie
    - wymiana dachu? - w bloku czy kamienicy będzie taniej
    - remont klatki schodowej? - w domu problem nie istnieje

    - remonty instalacji tyle samo (przy założeniu że jest tyle samo łazienek,
    tyle samo gniazdek itd.)

    Tak naprawdę w perspektywie 50 lat jedynie dach wychodzi na korzyść bloku
    czy kamienicy - ale to pod warunkiem że masz gonty lub blachę. Dachówka ma
    szansę pożyć sporo dłużej niż 50 lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 263. Data: 2015-07-22 10:42:29
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]
    >Cię w ch* za Twoją kasę i jedni i drudzy. Gdyby Niemcy mieli wybór
    >między Hitlerem, a jakimś niemieckim Stalinem, to byłby jakiś wybór?

    Różnica jest zawsze. Pytane tylko na czym komu zależy.

  • 264. Data: 2015-07-22 10:42:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jednak nietrudno sobie wyobrazić parterowy domek z dachem czterospadowym
    > gdzie od gleby do podbitki to ze 3m maks. I do wymalowania takiej elewacji
    > drabina+wałek na metrowym kiju
    > wystarczą. A i ocielić to z taboreta można;)

    Problem ocieplenia to jakaś manipulacja aby wyszło że w domku jest drożej.
    Piszemy o nowym domu i nowym mieszkaniu. Co chcesz ocieplać?

    Ten problem nie istniej - istnieje problem malowania raz na 5,10,15 lat.

    I nie nie porównuję robienia samemu w domu i ekipą w przypadku bloku. Tu i
    tu zamawiamy ekipę. To problem ekipy jak to zrobi - i z tego co widzę to
    jakoś nigdy nie rozstawiają rusztowań wokół domków tylko używają drabiny
    albo podestu i drążka teleskopowego - bo tak jest po prostu szybciej. A czas
    to pieniądz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 265. Data: 2015-07-22 10:52:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > We wszystkich wpisach nie ma nic o kosztach posiadania domu. A koszty to
    > koszty bardzo stałe w stylu podatki.Na razie niewysokie ale to się zmieni
    > jak wprowadzą podatek katastralny.

    Pomijasz drobny fakt że w dużych miastach mieszkania w centrum są _droższe_
    niż domy na peryferiach a więc i podatek będzie wyższy :-)

    No chyba że znowu chcesz porównywać dom 150m2 do kawalerki 35m2 to wtedy
    rzeczywiście za dom podatek będzie większy ale z rzetelnością nie ma to
    wiele wspólnego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 266. Data: 2015-07-22 11:02:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 10:42, Ghost pisze:
    > Różnica jest zawsze. Pytane tylko na czym komu zależy.
    Różnice są, ale nie na poziomie kasy obywatela. Ani jedni ani drudzy nie
    mają żadnych pomysłów na obniżenie bezrobocia poza rozrostem
    administracji. Nie ma też żadnych pomysłów na rozwiązanie problemu
    emerytur, poza zwiększaniem wieku emerytalnego, podwyższaniem składek,
    ewentualnie czerpaniem z budżetu. Wszystko to będzie powodowało jedynie
    wzrost podatków i parapodatków. W tej chwili nie ma pytania: na kogo
    głosować, tylko gdzie spiep*ć?

    Maciek

  • 267. Data: 2015-07-22 11:20:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >W tej chwili nie ma pytania: na kogo głosować, tylko gdzie spiep*ć?

    Mogę ci tylko współczuć, niedorajdo :-)

  • 268. Data: 2015-07-22 12:06:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 lipca 2015 10:01:32 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > A to już zależy. Dyskusja była, ze końskiemu łbu przychodzą do głowy
    > pomysły w złych momentach i dlatego nie potrafi uciec od podatku.

    http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,w-2014-roku-w-w
    odzislawiu-bylo-37-milionerow,wia5-3266-10933.html

    Paczpan ilu idiotow.. Zaraz, a moze to jednak ghoscik jest idiota? :D

    --
    Adam Sz.

  • 269. Data: 2015-07-22 12:57:35
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-22 o 00:23, Adam Sz. pisze:

    > Nie zgodze sie. Przedsiebiorca rozwija biznes tylko i wylacznie po to, zeby
    > zarabiac na nim jak najwieksza ilosc kasy i moc sie nia cieszyc. Mysle,
    > ze zbudowanie domow dla swoich dzieci daje zajebiscie duzo szczescia :)
    > I to jest priorytet przedsiebiorcy. Nie sam biznes - ten jest tylko srodkiem
    > do osiagniecia swoich celow. Sam biznes nie jest wcale najwazniejszy.

    Biznes daje pieniadze na spelnianie szczescia i dla jednego moze byc
    celem samym w sobie, dla drugiego nie. Ale ryzykowanie biznesu przez
    wyciaganie pieniedzy dla szczescia racjonalne nie jest. To, ze dla kogos
    tradycyjna budowa domu to moga byc grosze znaczy, ze nie jest dobrym
    przykladem dla zasady w ogole. Wyobraz sobie swojego biznesmena z
    przykladu. Czy powinien kupic posiadlosc w Hollywood za kilkanascie
    milionow dolarow, czy jednak rozwijac biznes i poczekac z zakupem? Czy
    moze jednak kupic dom wycofujac gotowke z biznesu? Zasada jest ta sama,
    tylko skala inna.

    > Moze dla kogos, kto ma noz na gardle i ta inwestycja to jego "byc albo nie
    > byc" - wtedy mozna zacisnac pasa i sie wstrzymywac z konsumpcja. Ale ktos,
    > kto juz ma zapewnione dostatnie zycie, zdewersyfikowane zrodla dochodu,
    > zabezpieczenia w postaci kilku dzialek, domow, a ta inwestycja to tylko
    > kolejna dojna krowa - to spokojnie moze sobie pozwolic na konsumpcje,
    > nawet jak bedzie ona troche wiecej kosztowac (vide budowa z kredytu zamiast
    > za gotowke) :)

    Wiesz, jest jeszcze skala tej konsumpcji. Ogolnie rzecz ujmujac nie
    powinno sie konsumowac wiecej niz mozna. Oczywiscie kazdy inaczej. Mozna
    za drobne wyjechac w Tatry na tydzien, mozna tez w Andy ryzykujac
    biznes. Mozna tez kupowac jachty i stolowac sie w Monte Carlo za drobne
    w porfelu. Te pare milionow zyli to nie jest kwota ktorej nie daloby sie
    przezrec w dosc szybkim czasie. Na dobra sprawe moze wystarczyc na
    bardziej wybajerzony samochod z ubezpieczeniem.

    > Zapewne tak jest, choc nie ma to zwiazku z nasza dyskusja :-)

    A dlaczego? Tak samo moga podpierac sie kredytem.

    > Swoja droga - kupilem miesiac temu samochod z salonu VW na firme. Za
    > gotowke kosztowalby 90% ceny katalogowej, w leasingu kosztuje 83%
    > ceny katalogowej (wliczajac wszystkie koszta, prowizje, wykupy, oplaty
    > dodatkowe etc). No i jak tu kupowac za gotowke, jak jest drozej niz
    > w "kretycie" ? :-)

    Kiedys przerabialem podobny myk. W stolycy po wielkich znizkach chcieli
    wiecej o piec tysi jak lokalny diler bez wielkich znizek.

    Pozdro.. TK

  • 270. Data: 2015-07-22 13:53:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    >A koszty to koszty bardzo stałe w stylu podatki.Na razie niewysokie ale
    >to się zmieni jak wprowadzą podatek katastralny.

    pierniczysz i straszysz od lat o katastralnym a na razei przez wiele lat
    następnych się nie zanosi na jego wprowadzeni. Nie mówiac już, o
    stawkach tego podatku.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?