  • 11. Data: 2009-11-03 22:57:13
    Temat: Re: Do Warszawiaków - Co to za drzewa?
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Moon wrote:
> [...]
    >>> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/W
    arszawa-pomnik_lotnika2.jpg
    > [...]
    > ale teraz popatrzyłem... jakie jesiony?!?!
    > to nawet nie przypomina jesiona,

    Może przypomina - może to po prostu klon jesionolistny (Acer negundo)?

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 12. Data: 2009-11-03 23:50:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 17:57:13 -0500, Michal Misiurewicz napisał(a):

    > Może przypomina - może to po prostu klon jesionolistny (Acer negundo)?

    Nie. "Toto" nie ma liści złożonych... bardziej te liście przypominały
    jednak morwę czarną... Ale żeby aż TAK zielone o tej porze??? Aż dyszące
    zielenią i błyszczące.
    --

    Ikselka.

  • 13. Data: 2009-11-06 09:05:07
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    > ...przy Pomniku Lotnika, dziś widziałam - jedyne dwa absolutnie zielone,
    > oba tego samego gatunku. Co to za gatunek??? Wszystkie inne już mają
    > zwarzone liście, a te wcale! - i dlatego bardzo mnie ciekawią...
    =================
    No, to się zdziwicie...:) To są lipy. Nie mają już teraz liści. Dalej jest
    jeden wiąz. Tu zaczyna sie aleja lipowa Żwirki i Wigury. Zdjęcia nie
    zrobiłem, bo nie było gdzie zaparkować. Jak będę blisko to zrobię.
    Pozdrowienia
    Jan

  • 14. Data: 2009-11-06 12:53:21
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Nov 2009 10:05:07 +0100, Jan napisał(a):

    > No, to się zdziwicie...:) To są lipy. Nie mają już teraz liści.

    Jak to - w poniedziałek kiedy obok nich przejeżdżałam, miały obfite, pełne
    ulistnienie, ciemnozielone jak latem, a teraz, po 3 dniach, już nic??? Nie
    ma tam żadnych innych drzew ulistnionych? - one nie były obok siebie, lecz
    w pewnym oddaleniu, jedno większe, drugie mniejsze...

> [...]
    > jeden wiąz. Tu zaczyna sie aleja lipowa Żwirki i Wigury. Zdjęcia nie
    > zrobiłem, bo nie było gdzie zaparkować. Jak będę blisko to zrobię.

    Poszukaj, proszę, dwóch drzew JEDNAK z liśćmi - przeciez od poniedziałku
    nie było spektakularnego mrozu... Może nie ta strona placu? Mogłam coś
    pomylić... Dzięki :-)
    --

    Ikselka.

  • 15. Data: 2009-11-06 13:12:39
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]
    > Poszukaj, proszę, dwóch drzew JEDNAK z liśćmi - przeciez od poniedziałku
    > nie było spektakularnego mrozu... Może nie ta strona placu? Mogłam coś
    =======================
    Chyba jednak byłaś nie tam palcu...:)
    Jechałem Wawelską od strony Niepodległości i skręciłem w Żwirki. Naprawdę
    nie ma tam drzew z liścmi. Poza tym drzewa na zdjęciu mają jasną korę, a
    drzewa wokół pomnika są zdecydownia ciemne. Jeszcze tylko dodam, że ponad 10
    lat pracowałem w budynku naprzeciw...:)
    Zabieram z sobą aparat i przy najbliższej okazji zrobię fotkę.

    PozdrowieniaJ
    an

  • 16. Data: 2009-11-06 14:06:59
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Poszukaj, proszę, dwóch drzew JEDNAK z liśćmi - przeciez od poniedziałku
    > nie było spektakularnego mrozu... Może nie ta strona placu? Mogłam coś

    U mnie klony w ciągu jednego dnia liście straciły - w tym samym czasie...

  • 17. Data: 2009-11-06 17:08:28
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]
    > Poszukaj, proszę, dwóch drzew JEDNAK z liśćmi - przeciez od poniedziałku
    > nie było spektakularnego mrozu... Może nie ta strona placu? Mogłam coś
    ====================================
    Zdjęcie, które zlinkowałaś jest robione latem. Drzewa zbrązowiałe, to
    kasztanowce ze szrotówkiem. Po dokładnym przyjrzeniu się, wydaje mi się, że
    nie te drzewa"kontrolowałem". Te na zdjęciu rosną po prawej stronie Żwirki,
    przy Instytucie Lotnictwa. Ja patrzyłem na pas miedzy jezdniami. Sprawdzę.

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 18. Data: 2009-11-06 20:15:26
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 6 Nov 2009 18:08:28 +0100, Jan napisał(a):

> [...]
    > przy Instytucie Lotnictwa. Ja patrzyłem na pas miedzy jezdniami. Sprawdzę.

    OK, wielkie dzięki za zaangażowanie i w ogóle :-)
    --

    Ikselka.

  • 19. Data: 2009-11-07 18:28:45
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

> [...]
    ======================================
    Poszukałem...
    To sa morwy. Zresztą przypomniałem sobie, ze w tym miejscu jest zawsze dużo
    rozdeptanych owoców. tam sa trzy (a własciwie 2) morwy. Dość stare. Drzewa
    obok to jednak lipy a nie kasztamnowce. Ja szukałem z przeciwnej strony...:)
    http://janjar.fotosik.pl/albumy/705389.html

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 20. Data: 2009-11-09 23:27:57
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 7 Nov 2009 19:28:45 +0100, Jan napisał(a):
    ======================================
> [...]
    > obok to jednak lipy a nie kasztamnowce. Ja szukałem z przeciwnej strony...:)

    TAK, to te drzewa! Janie, jestem Ci niepomiernie wdzięczna. Nooo, nie
    przypuszczałam nawet, że morwy mogą mieć tak wytrzymałe ulistnienie. A
    przecież całe dzieciństwo miałam styczność z nimi - rodzice koleżanki
    hodowali jedwabniki na liściach zrywanych z długiego, starego (przed wojną
    sadzonego) i systematycznie ciętego żywopłotu wzdłuż ich posesji, a i owoce
    jadłam z dwóch rosnących w linii tego żywopłotu wysooookich, drzewiastych
    egzemplarzy, jeden o białych, drugi o czarnych owocach. Jednak wszystko to
    chyba inna odmiana musiała być, bo liście miały jakieś większe, powcinane
    mocno i o wiele jaśniejsze, no i do listopada na pewno nie wisiały na
    gałęziach w całej okazałości...
    Toś mnie zadziwił. Dzięki :-)
    --

    Ikselka.