  • 11. Data: 2009-10-04 06:43:02
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: M <M...@w...pl>

    Rentier pisze:

    > No jasne, są gołe;-)
    > Jastrych skumuluje ciepło, ale wolę zrobić ew. poprawki przed zalaniem
    > niż po:)

    Ewentualne poprawki to się robi po policzeniu i przed położeniem.
    Uwzględnia się to, ile jest styropianu, jaka podłoga, czy parter czy
    piętro (po podłogówka na piętrze ogrzewa w niedużym stopniu
    pomieszczenie pod) odległości rurek, temperaturę pomieszczenia i inne.

    No bo co teraz zrobisz? Będziesz doklejał rurki i przekładał?

    Jak z obliczeń wyjdzie mało, to jedyne wyjście to dodatkowe grzejniki. W
    przeciwieństwie do grzejników możliwości manipulacji są mniejsze, bo
    przecież nie zwiększysz powierzchni podłóg.

    M.

  • 12. Data: 2009-10-04 07:40:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    (zasilanie ok 80stC)
    > Teraz na podłodze leżą mi alupexy,jeszcze nie pod jastrychem. W zasadzie ich moc
    powinna być
    > zbliżona do owych 2kW, jak mówił instalator, ale grzeję sobie teraz ćwiczebnie,
    puszczam max 45stC,
    > a ten sam termometr pokazuje lekko ponad 18 st i ani trochę więcej.A do mrozów
    przecież daleko..
    > Pytanie:
    > czy odczuwalny komfort cieplny (stopy) spowoduje to samo co poprzednio- czyli 24 st
    C na wysokości
    > 2m od podłogi, czy mam sie jednak niepokoić brakiem mocy?

    Moc tej wężownicy wzrośnie do oczekiwanych 2kW po zalaniu betonem, czyli gdy
    powietrze będzie przejmować ciepło z całej powierchni podłogi a nie tylko z małej
    powierzchni zewnętrznej rurek. Z rurek ciepło ma przejąć beton (robi to znacznie
    skuteczniej niż powietrze).

  • 13. Data: 2009-10-04 08:14:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No bo co teraz zrobisz? Będziesz doklejał rurki i przekładał?

    Przeciez lepsze to jak deficyt mocy.
    Ja dla swietego spokoju mam podprowadzone rurki do grzejnikow.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-10-04 09:27:26
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez lepsze to jak deficyt mocy.
    > Ja dla swietego spokoju mam podprowadzone rurki do grzejnikow.

    Ale to co innego. Rurki do grzejników można pociągnąć. Można zrobić
    rezerwowe dogrzewani elektryczne. Jest zapewne jeszcze kilka innych
    rzeczy. Natomiast nie wyobrażam sobie rozszerzania podłogówki, gdy cała
    podłoga jest już zajęta. Można jeszcze zdjąć rurki i położyć je gęściej
    (jeśli się da) - jednak gdzieś je trzeba łączyć - a połączeń się zwykle
    nie robi.

    M.

  • 15. Data: 2009-10-04 09:43:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > czy odczuwalny komfort cieplny (stopy) spowoduje to samo co
    > poprzednio- czyli 24 st C na wysokości 2m od podłogi, czy mam sie

    co do skuteczności grzania podłogówką...

    w swoim wysokim salonie 6m pow ok 50m2

    przed włączenie althermy podgrzewałem dmuchawą elektryczną 3kW dmuchałem
    dmuchałem i nic :)

    kominek tak samo kupe palenia i 1 st więcej zato na antresoli robiło sie jak
    w łaźni.

    po właczeniu podłogówki za chwile było przyjemnie ciepło.

    podłogówka grzeje całkiem inaczej

  • 16. Data: 2009-10-04 11:17:29
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 03.10.2009 21:17, Rentier pisze:
> [...]
    > czy odczuwalny komfort cieplny (stopy) spowoduje to samo co poprzednio-
    > czyli 24 st C na wysokości 2m od podłogi, czy mam sie jednak niepokoić

    To jest nowy budynek? Wychlodzony, wilgotne sciany itd? Jesli tak to nie
    ma sie czym przejmowac.
    Natomiast jesli nie to widze problem. 45 stopni na zasilaniu podlogowki
    to juz naprawde bardzo duzo, powiedzialbym koszmarnie duzo. Jaka masz
    temp. na wylocie podlogowki? Moze po prostu przeplyw jest zbyt maly.
    Natomiast jesli to tez nie to masz po prostu skopana podlogowke, co ile
    masz rozstawione rury? Wylanie betonu niekoniecznie poprawi sytuacje, bo
    co prawda pow. grzania powietrza sie zwiekszy, ale tez beton nie bedzie
    mial 45 stopni tak jak teraz rura.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 17. Data: 2009-10-04 12:26:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale to co innego. Rurki do grzejników można pociągnąć. Można zrobić
    > rezerwowe dogrzewani elektryczne. Jest zapewne jeszcze kilka innych

    To jest na wszelki wypadek tylko i wylacznie.
    Nie mniej, jak ktos zrobil zbyt maly rozstaw to jest to ostatni moment
    naprawy tego

> [...]
    > podłoga jest już zajęta. Można jeszcze zdjąć rurki i położyć je gęściej
    > (jeśli się da) - jednak gdzieś je trzeba łączyć - a połączeń się zwykle

    Racje nalezy tego uniknac, ale co jezeli cos jest nie tak? Nie ma wyjscia,
    albo ukladac jeszcze raz, albo rozcinac i zageszczac. Problemu zreszta i tak
    pewnie nie ma, bo jaka jest powierzchnia wymiany rurek a jaka calej
    posadzki.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-10-04 12:29:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > masz rozstawione rury? Wylanie betonu niekoniecznie poprawi sytuacje, bo
    > co prawda pow. grzania powietrza sie zwiekszy, ale tez beton nie bedzie
    > mial 45 stopni tak jak teraz rura.

    O to chodzi zeby nie mial, nawet nie moze miec. Za to dzieki temp. dostarcza
    sie wiecej mocy do calej plyty i powierzchnia wymiany wzrasta.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-10-04 16:18:32
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Juz wyjaśniam:
    Instalatorzy położyli co 20 cm alupexa fi 16.Powierzchnia podłogi 20m kw.Wys.
    pomieszczenia
    2,5m.Duże okno (witryna do podłogi) 1 ściana zewnętrzna, otwarty pokój na
    kuchnię.Rury poszło ok 87mb.
    Nie chcę tam żadnych grzejników, albowiem po to zrobiłem podłogówkę.
    Pomyślalem,że można przecież klipsy odpiąć, przełożyć rury i dorzucić np. jeszcze
    jeden obwód...
    Tylko czy trzeba...?

    No właśnie- beton skuteczniej odessie ciepło z rurek, niż powietrze- ok, ale jak go
    przykryję
    panelami,to mamy kolejne straty ciepła:(
    Zasilanie mogę sobie ustawić do max 45stC (regulator trmostat.)

  • 20. Data: 2009-10-04 17:59:50
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 03 Oct 2009 21:17:03 +0200, Rentier napisał(a):

    > Teraz na podłodze leżą mi alupexy,jeszcze nie pod
    > jastrychem.
    I tu pies pogrzebany. Wylewka robi za radiator. To jakbys zastapil
    grzejnik pojedyncza petla z rury laczaca zasilanie z powrotem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski