  • 51. Data: 2009-10-07 14:24:10
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 4 Paź, 09:40, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote

    > Moc tej wężownicy wzrośnie do oczekiwanych 2kW po zalaniu betonem, czyli gdy
    powietrze będzie przejmować ciepło z całej powierchni podłogi a nie tylko z małej
    powierzchni zewnętrznej rurek. Z rurek ciepło ma przejąć beton (robi to znacznie
    skuteczniej niż powietrze).

    Ale czy równie beton równie skutecznie nie oddaje ciepła jak
    przejmuje, tzn. czy nagrzeje się do tych 45 stopni?

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 52. Data: 2009-10-07 15:14:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
    > On 4 Paź, 09:40, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote

    > Ale czy równie beton równie skutecznie nie oddaje ciepła jak
    > przejmuje, tzn. czy nagrzeje się do tych 45 stopni?

    jakby sie nagrzał do 45 st to by było bardzo źle.

    w betonei powstanie rozkład temperatury, na powierzchni powinniśmy uzyskać
    te góra 30 stopni

  • 53. Data: 2009-10-07 16:53:31
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Jaka 100W energia? Jednostka energii jest Wat? Wat to ilosc przekazywanej

    Miała być 100W żarówka :-)

    M.

  • 54. Data: 2009-10-07 17:03:14
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Jezeli moc bedzie za mala, ilosc dostarczanej energii niewystarczajaca, to
    > czy takie ogrzewanie zapewni zakladany komfort? Czy takie ogrzewanie bedzie
    > wydajne?

    Nie filozuj podaj wzór, definicję.

    > Nie chcemy.
    > 35C to o 2C za duzo nawet w lazienkach i kuchniach.

    Nic nie zrozumiałeś. Wstaw sobie w powyższym dowolną temperaturę. Dla
    rozumowania nie ma to znaczenia.

    > No i o to chodzi. Moge obnizyc temp. zasilania zachowujac te sama moc
    > posadzki. Nie ma problemu ze zbyt wysoka temp. zasilania, bo mamy ciagle

    Nie. Moc posadzki zależy od różnicy temperatur posadzki i powietrza.
    Ilość przekazywanej energii przez posadzkę do powietrza jest z
    proporcjonalna do różnicy temperatur.
    Jeśli uważasz inaczej to udowodnij to.

    M.

  • 55. Data: 2009-10-07 17:09:23
    Temat: Re: Do u??????????????????????
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > A jak te sama rurke wlozymy do lodowki to jej moc wzrosnie mimo ze reszta
    > czynnikow pozostanie bez zmian?

    To zależy od tego, które parametry pozostawisz bez zmian, bo nie
    wszystko może zostać niezmienione.

    Przykład 1.
    Jeśli stała zostanie temperatura zasilenia, to na powrocie będzie niższa
    temperatura a piec będzie musiał pracować większą mocą (ilość energii
    potrzebna do ogrzania wody przepływającej ze stałą prędkością zależy od
    różnicy temperatur i czasu).

    Przykład 2.
    Jeśli stała zostanie moc pieca to piec nie będzie w stanie podgrzewać
    wody do pierwotnej temperatury (zapewni tylko tę samą różnicę
    wyjście-wejście). Moc rury się nie zmieni ustalą się tylko odpowiednio
    inne temperatury zasilenia i powrotu.

    Zasady zachowania energii nie oszukasz.

    M.

  • 56. Data: 2009-10-07 17:22:44
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]

    > jedna prosta rurka od okna do drzwi, czy petla z dziesiec razy duzsza rura o
    > tej samej temperaturze? Skad zalozenie, ze wylewka bedzie miala temp. wody?
    > Gdyby tak bylo to by znaczylo, ze wylewka jest wrecz izolatorem, a nie jest.
    > Powierzchnia wymiany istotnie sie nie zmienia, ale ilosc dostarczanej
    > energii w czasie jest wieksza. Ta podloga caly czas dostarcza cieplo do
    > pomieszczenia, jezeli ilosc rury bedzie zbyt mala, to wystapi deficyt mocy i
    > w konsekwencji zapotrzebowanie na cieplo bedzie wieksze niz mozliwosci

    Pamiętaj o jednej rzeczy - nie chcemy by podłoga przekroczyła magiczną
    wartość (tu wpisz sobie to, co chcesz -> 30C, 27C - ja ją nazwę Tp -
    oczekiwana temp. powierzchni podłogi).

    Teraz załóżmy, że mamy jedną prostą rurę. Jest to za mało, by na
    powierzchni zapewnić temperaturę Tp. Teraz zwiększasz długość rury
    (załóżmy, że moc pieca nie jest ograniczeniem). Temperatura powierzchni
    podłogi się zwiększa (bo zwiększa się ilość energii przekazywanej do
    podłogi w jednostce czasu). Tak się dzieje do momentu, gdy osiągnie Tp.
    Dalsze zwiększanie długości rury spowoduje, że będziesz musiał
    ograniczyć temperaturę na wejściu - po prostu wylewka nie będzie w
    stanie odebrać takiej energii w jednostce czasu i przekazać jej powietrzu.

    > Zacytuje dane z tabeli Kisana w ktorej zawarto dane dotyczace gestosci
    > strumienia ciepla oddawanego przez podloge w zaleznosci od oporu cieplnego i
    > modulu ulozenia rurek dla temp. pomieszczenia 20C i sredniej roznicy
    > temperatur 20C miedzy czynnikiem grzewczym a temp. pomieszczenia.
    > dla modulu 10cm strumien wynosi 110, temp. posadzki 29,8, dla modulu 15cm
    > strumien wynosi 102, temp. posadzki 29,4, dla modulu 25cm strumien 85, temp.
    > posadzki 28,4. Przyjety opor cieplny 0,02.
    > Chcesz powiedziec, ze ilosc rury w wylewce nie ma znaczenia??

    Powyżej pewnej długości nie ma i jest tylko kosztem. Moc można zwiększać
    tylko poprzez zwiększanie temperatury posadzki, co wynika z danych Kisana.

    M.

  • 57. Data: 2009-10-07 18:12:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 7 Oct 2009 01:11:38 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > A jak te sama rurke wlozymy do lodowki to jej moc wzrosnie mimo ze reszta
    > czynnikow pozostanie bez zmian?

    Tak.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 58. Data: 2009-10-07 19:08:31
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek-kondensacja w kotle
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > chcialem wpiac RTL pomiedzy podlogowka a powrotem do pieca bo za
    > ciepla woda wogole nie da mozliwosci skorzystania z kondensacji
    Ja tak mam zrobione

    Ja mam osobne obiegi, podłogówka robi jak grzejnik, czyli wpieta jest równolegle

    > by miec czym "chlodzic" spaliny bo nastawy co i cwu beda w okolicach
    > 50stopni a moze i wiecej szczegolnie,
    Tak mam nastawione:-)

    > mam mozliwosc zrobienia podlogowek w II etapie by sie przekonac jak
    > dziala bez tego schlodzenia na powrocie
    > ale po czym poznac, ze kondensacja dziala? po ilosci kondensatu? po
    > czyms jeszcze?
    Im więcej ciepła daje kocioł, tym więcej skroplin wali w rurkę.Obserowowałem to.

  • 59. Data: 2009-10-07 20:32:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od tego, które parametry pozostawisz bez zmian, bo nie wszystko
    > może zostać niezmienione.

    Jak niezmienne to niezmienne, nie ma o czym gadac. Jak dane beda zmienne to
    nie ma co porownywac.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2009-10-07 20:54:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Powyżej pewnej długości nie ma i jest tylko kosztem. Moc można zwiększać
    > tylko poprzez zwiększanie temperatury posadzki, co wynika z danych Kisana.

    Tylko widzisz, punktem wyjscia byla teza, ze dolozenie rury nic nie da.
    Pozwole sobie nie zgodzic sie z tym a w kazdym razie nie do konca. Temat
    ogrzewania podlogowego ulegl tu troche uproszczeniu, bo temp. wody nie jest
    rownoznaczna temp. posadzki co jest oczywiste, ale temp. betonu nie jest
    rowna temp. podlogi, w kazdym razie nie musi. Jezeli przeanalizujesz tabele
    Kisana nr 7 z instrukcji, to zauwazysz, ze w zaleznosci od oporu cieplnego
    wykonczenia podlogi zalezy tez strumien przekazywania energii, sorry ze to
    tez oczywiste. Innymi slowy sa sytuacje, kiedy tej rury po prostu musi isc
    duzo by ogrzewanie moglo byc wydajne. Glownym ograniczeniem jest tu temp.
    zasilania, nieprzekraczalne 55C. Dla takich desek np., albo raczej pod deski
    trzeba dostarczyc wiecej mocy. Nie ma innej mozliwosci jak zagescic petle,
    by koncowo uzyskac wystarczajaca moc. Zbyt rzadki rozstaw mimo najwyzszej
    temp. zasilania odpowiedniej mocy moze nie zapewnic.
    Oczywiscie zgadzam sie, ze sa pewne granice ilosci rury w posadzce, ale to
    zalezy od wykonczenia posadzki i temp. zasilania. Dla pomp ciepla zwykle
    stosuje sie gestrze petle by uzyskac jak najlepszy COP najlepiej pompujac
    wode o niskiej temp.
    Watkotworca pisal o panelach i rozstawie 20cm. Ja zasialem nutke
    niepewnosci, czy przypadkiem petla pod dosc "oporne" termicznie panele nie
    jest za rzadka i czy w konsekwencji zasilenie jej 55C zapewni odpowiednia
    moc, czy ogrzewanie bedzie wydajne. To tak wyjasniajac na koniec dyskusji,
    ktora uwazam za wyczerpana, pozdrawiajac Cie tym samym serdecznie.

    TK