  • 31. Data: 2011-12-02 11:20:10
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011 13:25:25 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Nie znam producenta ktory
    > zalecalby swoje pompy pod instalacje kaloryferowe, a podlogowki
    > przelicza sie na temperatury <= 40stC.

    I to jest moim zdaniem duży mankament tego rozwiązania. Bo albo trzeba
    wszędzie podłogówkę (a tego nie każdy chce, bo np. lubi dywany) albo
    wieeeelkie kaloryfery. A jak przeprowadzamy modernizację w budynku już
    istniejącym to co, zrywać podłogi?

    RobertP.

  • 32. Data: 2011-12-02 11:24:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Gru, 12:20, "RobertP." <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wszędzie podłogówkę (a tego nie każdy chce, bo np. lubi dywany) albo
    > wieeeelkie kaloryfery. A jak przeprowadzamy modernizację w budynku już

    Dywan nie przeszkadza przy podlogowce.
    Nie znam ani jednej osoby ktora wolalaby kaloryfery od podlogowki.
    Znam kilkanascie osob ktore zaluja ze nie zrobily podlogowki po
    calosci (tylko na dole podlogowka, na gorze kaloryfery). A na forum
    muratora jest ich nawet kilkaset. W odwrotna strone - nie znam
    nikogo :)

    Przeprowadzajac modernizacje i majac tylko kalafiory - nigdy bym nie
    polecil PC. PC ma sens tylko w podlogowce. W przypadku kalafiorow
    trzeba wybrac inne zrodlo ciepla.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-12-02 11:38:05
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Dec 2011 12:24:04 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Dywan nie przeszkadza przy podlogowce.

    Opinie są podzielone...

    > Nie znam ani jednej osoby ktora wolalaby kaloryfery od podlogowki.
    > Znam kilkanascie osob ktore zaluja ze nie zrobily podlogowki po
    > calosci (tylko na dole podlogowka, na gorze kaloryfery).

    No właśnie ja tak mam. I rzeczywiście trochę żałuję, ale nie dlatego że
    kaloryfery są be, tylko dlatego, że kiedy przyjdzie pora na modernizację
    to rozwiązanie z pompą ciepła będzie problematyczne (co zresztą sam
    przyznajesz poniżej). Ale co tam, zanim do tego dojdzie to pewnie będą już
    dostępne przydomowe reaktory atomowe (były takie pomysły) albo inne cuda i
    wtedy będziesz się mógł schować ze swoją pompą ciepła ;)

  • 34. Data: 2011-12-03 17:59:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Przy 40st baterie termostatyczne nie mieszają prawidłowo i puszczają za
    > zimną wodę. Wiem bo mam i przetestowałem. Minimum 50stC a optymalnie
    > 55stC. Dlatego powinno się przyjmować 50-55stC. Jeśli kąpiesz się w 40stC
    > wodzie albo jeszcze ta wodę mieszasz w bateriach termostatycznych co
    > oznacza że z rury kapie góra 35-37stC, to muszę powiedzieć że jesteś
    > twardzielem. Ja w wojsku nie byłem, nie wiem co to zimna kąpiel :)

    Marek, masz chyba baterie z Biedronki.
    Mnie prawde mowiac nie interesuje ile woda ma na wyjsciu. Ma byc po prostu
    optymalnie ciepla. Kociol grzeje mi do 47C i w zyciu nie zauwazylem, zeby
    bateria miala jakies problemy. Nawet termostat za baniakiem mam ustawiony na
    bodaj 53C.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-12-05 07:51:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Marek, masz chyba baterie z Biedronki.

    Nio w biedronce takich nie sprzedają.

> [...]
    > bateria miala jakies problemy. Nawet termostat za baniakiem mam ustawiony

    A masz cyrkulację?

    Marek

  • 36. Data: 2011-12-05 20:24:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A masz cyrkulację?

    Owszem, sterowana PIRem w lazienkach.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-12-06 07:54:04
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, sterowana PIRem w lazienkach.

    Zapytałem gdyż mam pewien trop o co tu chodzi u mnie. Podejrzewam że
    problemu nie mają ci którzy mają cyrkulację.
    Zauważ że wejście do zbiornika z wodą zawsze poprzedzone jest zaworem
    zwrotnym i dopiero ciepła woda ze zbiornika doprowadzona jest do kranu.
    Dopływ zimnej wody natomiast do baterii leci bezpośrednio. Myślę że przez
    obecność tego zaworu zwrotnego na obiegu ciepłej wody istnieje niewielki ale
    jednak spadek ciśnienia (dynamicznego czyli po odkręceniu baterii) względem
    ciśnienia wody zimnej.
    To powoduje że wydatek ciepłej wody jest niższy co przy niskich jej
    temperaturach powoduje że do baterii dociera ona z mniejszą siłą niż zimna.
    Gdy jest cyrkulację jak u ciebie to zauważ że pompka obiegowa podnosi nieco
    ciśnienie przez co wody ciepłej w kranie jest więcej.
    Widzę dwa wyjścia. Albo podłączyć się z bateriami do zimnej wody za zaworem
    zwrotnym w miejscu w którym jest wejście zimnej do zbiornika, ale albo
    zastosować identyczny zawór zwrotny na obwodzie zimnej wody, albo zastosować
    reduktor ciśnienia na obwodzie zimnej wody. Myślę że z reduktorem byłoby
    najlepiej tymbardziej że mam akurat zbędny reduktor.

    Marek

  • 38. Data: 2011-12-07 20:22:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zimna. Gdy jest cyrkulację jak u ciebie to zauważ że pompka obiegowa
    > podnosi nieco ciśnienie przez co wody ciepłej w kranie jest więcej.

    No w sumie moze tak byc, ale jak slysze w swojej baterii mieszanie nastepuje
    dopiero wtedy, kiedy woda robi sie za ciepla. Tj. bateria wyraznie staje sie
    glosniejsza, kiedy ciepla woda jest naprawde ciepla, tak jakby otwieral sie
    zawor zimnej strony.
    Mam wrazenie, ze ten jest calkowicie zamkniety i poki woda nie zrobi sie za
    ciepla to doplyw zimnej wody pozostaje zamkniety.
    To obserwacje audiologiczne ze tak powiem.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-12-08 08:41:14
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > za ciepla to doplyw zimnej wody pozostaje zamkniety.
    > To obserwacje audiologiczne ze tak powiem.

    Rozbierałem już parę baterii i widzę że wszystkie mają w zasadzie taką samą
    zasadę działania. W tych co ja widziałem termostat nie odcina zupełnie
    zimnej wody. Zrób mały eksperyment. Jeśli masz zaworki odcinające ciepłą i
    zimną wodę pod umuwalką, zakręć ten od ciepłej wody i nastepnie otwórz
    baterię na full gorący i zauważ czy leci zimna czy nie. Według tego co
    piszesz nie powinna lecieć.

    Marek

  • 40. Data: 2011-12-08 20:38:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > nastepnie otwórz baterię na full gorący i zauważ czy leci zimna czy nie.
    > Według tego co piszesz nie powinna lecieć.

    Nie sprawdze niestety, bo baterie termostatyczne mam wylacznie do kapieli, a
    te nie maja przed zaworow. Tak mysle, ze zimnej inaczej nie odetne.
    No nic. Jest jak jest.

    Pozdro.. TK