  • 1. Data: 2011-11-25 18:25:25
    Temat: Zasilanie typu gwiazda i cyrkulacja CWU
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Najwygodniej byłoby mi podłączyć ciepłą wodę do łazienek i kuchni z
    kotłowni w układzie gwiazdy.
    Kuchnia jest oddalona około 8m, jedna łazienka jest za ścianą a druga
    nad kotłownią.

    Wyprowadziłbym ciepła wodę z zasobnika i zrobił rozgałęzienie.
    Jak do takiego układu dorobić cyrkulację aby działała poprawnie?

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-11-25 20:14:38
    Temat: Re: Zasilanie typu gwiazda i cyrkulacja CWU
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.11.2011 19:25, Skimir pisze:
> [...]
    >
    > Wyprowadziłbym ciepła wodę z zasobnika i zrobił rozgałęzienie.
    > Jak do takiego układu dorobić cyrkulację aby działała poprawnie?

    ja widzę cztery wyjścia
    1 - to co się nasuwa to wyregulować cyrkulacje na jakiś zaworkach,
    jednakże wydaje mi się że to najgorsze rozwiązanie, z czasem może się
    rozjechać.
    2 - skoro i tak do cyrkulacji będziesz musiał puścić osobną rurę, to daj
    ją o średnicy takiej jak zasilanie ciepłej wody, i podłącz wszystkie
    odbiorniki w szeregu.
    3 - jak do dwóch odbiorników jest blisko(obok i nad) to olej te dwa
    pomieszczenia i zrób cyrkulacje tylko do kuchni.
    4 - o ile dobrze widziałem, to do takich sytuacji można zastosować
    zawory termostatyczne na powrocie z każdego obiegu cyrkulacji. Jak jest
    za zimna woda to się otwiera, zmniejsza opór instalacji i leci więcej
    wody, jak ona osiągnie odpowiednią temperaturę, to się zamyka, aby na
    inne obwody też leciała woda. Zawory były z podziałką w stC.

  • 3. Data: 2011-11-26 10:45:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Lis, 19:25, Skimir <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Wyprowadziłbym ciepła wodę z zasobnika i zrobił rozgałęzienie.
    > Jak do takiego układu dorobić cyrkulację aby działała poprawnie?

    Tez w gwiazdzie - z osobnym rozdzielaczem :)
    pozdr.

    --
    Adam