  • 1. Data: 2010-06-09 11:55:11
    Temat: Dolna partia trawnika żółknie.
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam trawnik. Koszę go 3-4 razy w miesiącu na wysokość 3-4cm. Na wiosnę
    potraktowałem go weltykulatorem i nawiozłem. W okresie bez deszczów
    zraszam trawnik co 2 dni.

    Zauważyłem, że od ok miesiąca dolna partia trawy (zaraz przy gruncie)
    zbrązowiała.

    Co robić aby trawnik znów się zielenił?

  • 2. Data: 2010-06-09 21:14:34
    Temat: Re: Dolna partia trawnika żółknie.
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Podsypać saletrą amonową :)

    Ja tam jestem laikiem w tych sprawach i z reguły przyglądam się grupie, ale
    uważam, że saletra amonowa potrafi zczynić cuda z trawnikiem. Miałem podobną
    sytuację - trawnik gnił, żółkł, marniał - posypałem saletrą i nie nadążam
    kosić. A kolor ma soczystozielony :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2010-06-09 21:20:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2010 23:14:34 +0200, wolim napisał(a):

    > Podsypać saletrą amonową :)

    Tyklko nie zapomnieć o podlaniu trawnika PRZED! Bo jeśli się wysypie na
    przesuszony trawnik, to skutki będą raczej opłakane.
    No i w ogóle podlewać, nie dopuszczać do przesuszenia po zastosowaniu
    nawozu. Każdego.

> [...]
    > sytuację - trawnik gnił, żółkł, marniał - posypałem saletrą i nie nadążam

    Bo saletra amonowa dostarcza AZOTU :-)
    Jakie tam cuda. Roślinki lubią azot najbardziej.
    http://www.ppr.pl/artykul-saletra-amonowa-83136-dzia
    l-3702.php