  • 101. Data: 2010-09-23 21:51:03
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 19:47:00 +0200, robercik-us napisał(a):

    > Nic tylko pogratulować oszczędnego budowania...
    > Ja za ćwierć miliona mam już niemalże skończony dom...
    >
    > Na ale ja realnych kosztów nie znam przecież.

    Tzn na jakim etapie jesteś?

  • 102. Data: 2010-09-23 23:01:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" i9ooiax96x9s.1tjh73d0udfyh$....@4...net

    > Policzyłeś wartość tej emerytury przy gładko idącej gospodarce, bez nagłych
    > zapaści, kryzysów, wojen itp. A wystarczy jedna czy druga denominacja po
    > drodze i wszystkie twoje różowe rachunki biorą w łeb - bo denominacji nie
    > robi się tylko dla ułatwienia liczenia pieniążków, lecz aby zyskali ci, co
    > i tak mają swietnie :->

    Denominacje nie są groźne. (nawet te protestanckie)
    To po prostu obciachanie kilku zer tuż przed przecinkiem. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 103. Data: 2010-09-24 00:14:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ikselka napisał:

    > Tzn na jakim etapie jesteś?

    Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
    gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
    Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

    Słowem do wydania jeszcze ok 50 kzł i w 300 tys będzie ok 200 metrowy
    dom gotowy technicznie w stanie 'do zamieszkania'.

    Jasne, że wodotrysków tu nie liczę:
    drewniane podłogi, obłożenie schodów drewnem, inne tam obróbki wewnątrz
    przy użyciu drewna - to zrobię jak dom trochę obeschnie, bo teraz to
    byłoby wyrzucanie kasy w błoto - zawilgnie, a potem się rozeschnie i
    trzeba będzie robić to samo jeszcze raz...

    Zabudowa kuchni, meble, jakieś tam firany, zasłony i takie pierdoły...
    Poza tym zagospodarowanie podwórka. Tego wszystkiego jednak nie liczę
    jako budowa domu :-))), tylko już wydatki związane raczej z jego
    eksploatacją.

    Ogólnie po zasiedleniu - wydaniu tych rzeczonych 50 kzł, trzeba jeszcze
    liczyć następne 50 na sprawy związane już nie z budową, a bardziej
    zagospodarowaniem przestrzeni.

    W każdym razie cały dom na chwilę obecną wyszedł mnie niecałe 250 tys,
    muszę wydać jeszcze jakieś 40 - 50, żeby sensownie zamieszkać, a potem
    jeszcze z 50, żeby muc się już pochwaić nieruchomością znajomym....

    I tak oto za jakieś 350 - 370 tys, liczę tu wszystkie nakłady razem z
    tymi przed budową i obejmujące też zakup działki i koszty formalności,
    mam dom na 12,5 arowej działce, gdzie sam doprowadzam wodę i kanalizację
    na odległość ok 100 m. Dom ma po podłodze blisko 200m - coś chyba 194
    dokładnie.

    a wygląda tak:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/DomekWWysowej#
    5520071064722735186

    I zaznaczam, że nie oszczędzałem na takich rzeczach jak np dach, czy
    fundamenty...

    Stan surowy za 250 kzł, to chyba może gdzieś w Warszawie... :-))). Ja z
    prowincji jestem.

    pozdr
    robercik-us

  • 104. Data: 2010-09-24 06:19:22
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-09-24 02:14, robercik-us pisze:

    > Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
    > gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
    Ja nie nawiedzę przedłużaczy a sam osprzęt do instalacji elektrycznej i
    teletechnicznej firmy taniej Simon Kontact (Basic Modul) przy błaganiu o
    rabaty musze dać ok 2,5 tys za zakup. To akurat jestem w stanie
    zamontować sam. Lampy i żyrandole + wyposażenie łazienkę jeszcze 15 tys

    > Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

    > Słowem do wydania jeszcze ok 50 kzł i w 300 tys będzie ok 200 metrowy
    > dom gotowy technicznie w stanie 'do zamieszkania'.
    No te 50 to moim daniem dość optymistycznie

    > Jasne, że wodotrysków tu nie liczę:
    > drewniane podłogi, obłożenie schodów drewnem,
    No to dwa punkty to kolejne 40-50 tys

> [...]
    > trzeba będzie robić to samo jeszcze raz...
    >
    > Zabudowa kuchni, meble, jakieś tam firany, zasłony i takie pierdoły...
    Zabudowa kuchni z AGD to też pewnie minimum 10-15 tys

    > Poza tym zagospodarowanie podwórka. Tego wszystkiego jednak nie liczę
    > jako budowa domu :-))),
    Aaa, no mi jeszcze panele na frontowe ogrodzenie zostały do kupienia i
    montażu, kostkę mi kończa układać bo nie wjechał bym do garazu. No
    niestety 230m2 kostki pochłonie jakieś 30 tys

> [...]
    >
    > Ogólnie po zasiedleniu - wydaniu tych rzeczonych 50 kzł, trzeba jeszcze
    > liczyć następne 50 na sprawy związane już nie z budową, a bardziej
    Optymista, lub minimalista

    > W każdym razie cały dom na chwilę obecną wyszedł mnie niecałe 250 tys,
    > muszę wydać jeszcze jakieś 40 - 50, żeby sensownie zamieszkać, a potem
    > jeszcze z 50, żeby muc się już pochwaić nieruchomością znajomym....
    Mi absolutnie nie chodzi o chwalenie się nieruchomością. Chce przez
    kilka latek zajmować się sprawami bieżącymi, koszeniem trawki, łupaniem
    drewna do świątecznego palenia w kominku, sprzątnięciem samochodów

> [...]
    > mam dom na 12,5 arowej działce, gdzie sam doprowadzam wodę i kanalizację
    > na odległość ok 100 m. Dom ma po podłodze blisko 200m - coś chyba 194

    Wygląda bardzo ładnie.

    Ja mam wrażenie że popłynąłem na instalacjach (CO, elektryczna i
    teletechniczna ale bez inteligentnego budynku), i nie koniecznych
    elementach ale moim zdaniem jak okna trzyszybowe PCV barwione, rolety
    już schowane w elewacji, no i może bliżej dużego miasta, i dużo rzeczy
    załatwiane na "już . teraz, natychmiast" ale taka praca. No teraz
    kostka, na pewno tańszą dało się kupić i taniej ułożyć
    W tej chwili chyba jest ok 310-320 tys (liczone nawet wydatki po 2 zł)
    do dopłacenia 4 tys za kostkę i kotłownia (jakies 15-18) i już mam
    deweloperski. Zostanie wykańczanie wnętrz (na mam jedną warstwę wełny
    pod dachem. Działkę kupowałem wcześniej i jej nie liczę, ale projekt
    załatwianie przyłacza są w tej kwocie. Dom chyba nieznacznie większy od
    twojego bo ok 220-230 po podłogach.

    A i w zasadzie nic sam ze względu na prace i rodzinę nie byłem w stanie
    zrobić poza ułożenie WLZ, kanalizacją pod chudziakiem, instalacją
    elektryczną w garażu, prefabrykacją i podłączeniem rozdzielni

    http://picasaweb.google.pl/ogest1979/BudowaDomu?auth
    key=Gv1sRgCPq28pHrnofOmQE&feat=directlink

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 105. Data: 2010-09-24 08:09:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:4c9c42b5$0$22816$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > rabaty musze dać ok 2,5 tys za zakup. To akurat jestem w stanie zamontować
    > sam. Lampy i żyrandole + wyposażenie łazienkę jeszcze 15 tys

    Nie kupuje się w sklepach, tylko hurtowniach. Tam masz od razu pół albo i
    mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w Castoramie i
    1,7 w hurtowni.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 106. Data: 2010-09-24 08:11:35
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają
    ===================================

    Tylko trzy łazienki???
    Czemu nie pięć?

  • 107. Data: 2010-09-24 08:14:29
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > a jak się ma trzy łazienki to trochę ich idzie. I akurat żonie podobają

    Znaczy się jest OK budować dom z trzema łazienkami przy użyciu kredytu
    spłacanego 30 lat???

  • 108. Data: 2010-09-24 08:28:37
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> [...]
    > mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w Castoramie i

    Za porównywalną cenę miałem 5 x 2,5...

  • 109. Data: 2010-09-24 08:35:17
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>

    W dniu 2010-09-24 10:09, Jan Werbiński pisze:

    > Nie kupuje się w sklepach, tylko hurtowniach. Tam masz od razu pół albo
    > i mniej ceny. Np (z pamięci) kabel płaski 3x2,5 to około 3,5 w
    > Castoramie i 1,7 w hurtowni.

    A kto powiedział że kupowałem w sklepach,Wiem że się nie kupuje w
    hurtowniach, wiem w których, negocjowałem rabaty.

    Taa, ciekawe gdzie kupisz 3x2,5 za 1,7. Teraz to jest raczej cena za
    3x1,5. Producenci kabli cenniki wypuszczają około co 2 miesiące. tym się
    akurat zajmuje zawodowo przy czym YKSLY 3x0,75 jest mi bliższe, ale YKY
    5x120 też się nie boję (wprojektować, bo do podłączania mamy ludzi :))

    W instalacji elektrycznej zjadła mnie ilość kabli (punktów), w
    instalacji C.O. ilość rurek (podłogówka pod parkietem przemysłowym),
    marka rurek KAN i to że namówiono mnie żeby w podłodze układać 18mm, no
    i też ilość
    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 110. Data: 2010-09-24 09:19:23
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    news:op.vjh30nhi1cvm6g@linux-> Zameldujesz się nawet na pustej działce,
    >Nie zameldujesz, musi być odbiór budynku.

    Nie musi byc odbioru. Musi być tylko nadany nr nieruchomości a ten nadaja
    nawet pustym działkom
    Cyt
    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w
    sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 243, poz.
    2432)
    Zameldowanie nie wymaga żadnych pozwoleń czy odbiorów - wyrok NSA II SA/Łd
    1963/00 z dnia 2002.06.19: "Nie jest rzeczą organu właściwego w sprawach
    ewidencji ludności dokonywanie oceny, czy określony obiekt budowlany nadaje
    się na miejsce ludzi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i prawa
    zagospodarowania przestrzennego i uzależnianie od tej oceny możliwości
    zameldowania."
    Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a dokładniej ich
    kompetencje.

    Krzysiek