    Date: Fri, 24 Sep 2010 08:19:22 +0200
    From: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Dom za 20 000 zł
    <o...@l...dom> <i7b1np$m0s$1@news.onet.pl>
    <o...@l...dom>
    <4c99b835$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c99da7a$1@news.home.net.pl>
    <4c99eba7$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...dom> <i7fv3p$67a$1@news.onet.pl>
    <ejsbxmwbx2l6$.mtszlquem6nt$.dlg@40tude.net> <i7g0f1$dsr$1@news.onet.pl>
    <1bgeso6sm45h1$.1w12hzw004ves$.dlg@40tude.net>
    <i7g3ql$nr3$1@news.onet.pl> <ry13m2olyfhc.1qgxrw6z2ydzl$.dlg@40tude.net>
    <4...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-24 02:14, robercik-us pisze:

    > Na takim, że pozostał tzw 'biały montaż' - kible, umywalki, zlewy,
    > gniazdka i włączniki, lampy, żyrandole...
    Ja nie nawiedzę przedłużaczy a sam osprzęt do instalacji elektrycznej i
    teletechnicznej firmy taniej Simon Kontact (Basic Modul) przy błaganiu o
    rabaty musze dać ok 2,5 tys za zakup. To akurat jestem w stanie
    zamontować sam. Lampy i żyrandole + wyposażenie łazienkę jeszcze 15 tys

    > Pomalować ściany i ułożyć okładziny na podłogi i można mieszkać.

    > Słowem do wydania jeszcze ok 50 kzł i w 300 tys będzie ok 200 metrowy
    > dom gotowy technicznie w stanie 'do zamieszkania'.
    No te 50 to moim daniem dość optymistycznie

    > Jasne, że wodotrysków tu nie liczę:
    > drewniane podłogi, obłożenie schodów drewnem,
    No to dwa punkty to kolejne 40-50 tys

    > inne tam obróbki wewnątrz
    > przy użyciu drewna - to zrobię jak dom trochę obeschnie, bo teraz to
    > byłoby wyrzucanie kasy w błoto - zawilgnie, a potem się rozeschnie i
    > trzeba będzie robić to samo jeszcze raz...
    >
    > Zabudowa kuchni, meble, jakieś tam firany, zasłony i takie pierdoły...
    Zabudowa kuchni z AGD to też pewnie minimum 10-15 tys

    > Poza tym zagospodarowanie podwórka. Tego wszystkiego jednak nie liczę
    > jako budowa domu :-))),
    Aaa, no mi jeszcze panele na frontowe ogrodzenie zostały do kupienia i
    montażu, kostkę mi kończa układać bo nie wjechał bym do garazu. No
    niestety 230m2 kostki pochłonie jakieś 30 tys

    tylko już wydatki związane raczej z jego
    > eksploatacją.
    >
    > Ogólnie po zasiedleniu - wydaniu tych rzeczonych 50 kzł, trzeba jeszcze
    > liczyć następne 50 na sprawy związane już nie z budową, a bardziej
    > zagospodarowaniem przestrzeni.
    Optymista, lub minimalista

    > W każdym razie cały dom na chwilę obecną wyszedł mnie niecałe 250 tys,
    > muszę wydać jeszcze jakieś 40 - 50, żeby sensownie zamieszkać, a potem
    > jeszcze z 50, żeby muc się już pochwaić nieruchomością znajomym....
    Mi absolutnie nie chodzi o chwalenie się nieruchomością. Chce przez
    kilka latek zajmować się sprawami bieżącymi, koszeniem trawki, łupaniem
    drewna do świątecznego palenia w kominku, sprzątnięciem samochodów

    > I tak oto za jakieś 350 - 370 tys, liczę tu wszystkie nakłady razem z
    > tymi przed budową i obejmujące też zakup działki i koszty formalności,
    > mam dom na 12,5 arowej działce, gdzie sam doprowadzam wodę i kanalizację
    > na odległość ok 100 m. Dom ma po podłodze blisko 200m - coś chyba 194
    > dokładnie.
    >
    > a wygląda tak:
    >
    > http://picasaweb.google.pl/robercikus/DomekWWysowej#
    5520071064722735186
    Wygląda bardzo ładnie.

    Ja mam wrażenie że popłynąłem na instalacjach (CO, elektryczna i
    teletechniczna ale bez inteligentnego budynku), i nie koniecznych
    elementach ale moim zdaniem jak okna trzyszybowe PCV barwione, rolety
    już schowane w elewacji, no i może bliżej dużego miasta, i dużo rzeczy
    załatwiane na "już . teraz, natychmiast" ale taka praca. No teraz
    kostka, na pewno tańszą dało się kupić i taniej ułożyć
    W tej chwili chyba jest ok 310-320 tys (liczone nawet wydatki po 2 zł)
    do dopłacenia 4 tys za kostkę i kotłownia (jakies 15-18) i już mam
    deweloperski. Zostanie wykańczanie wnętrz (na mam jedną warstwę wełny
    pod dachem. Działkę kupowałem wcześniej i jej nie liczę, ale projekt
    załatwianie przyłacza są w tej kwocie. Dom chyba nieznacznie większy od
    twojego bo ok 220-230 po podłogach.

    A i w zasadzie nic sam ze względu na prace i rodzinę nie byłem w stanie
    zrobić poza ułożenie WLZ, kanalizacją pod chudziakiem, instalacją
    elektryczną w garażu, prefabrykacją i podłączeniem rozdzielni

    http://picasaweb.google.pl/ogest1979/BudowaDomu?auth
    key=Gv1sRgCPq28pHrnofOmQE&feat=directlink

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak