  • 21. Data: 2010-01-15 16:50:24
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Która wersja domu, dlaczego i o ile procent powinna okazać się tańsza ?
    >
    > Z góry dziękuję za sugestie.

    O kosztach nie chcę rozmawiać - nie znam się.
    Ale mając miejsce na działce za chiny nie wybuduję domu ze schodami by się
    męczyć na starość, dość się nałaziłem po schodach. I tyle w temacie.
    Dom parterowy jest po prostu wygodniejszy.

    MS

  • 22. Data: 2010-01-15 17:12:11
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Piotr napisał:
> [...]
    > własnymi tylko siłami. Praktycznie nie ma rusztowań, można wszystko z drabiny
    > wykonać. Wykończenie prostych regularnych pomieszczeń jest prostsze od
    > różnorakich skosów, koszy, jętek, belek, podpór, ścianek kolankowych,
    > schodów, poręczy, utykania wełny, folii, obrabiania okien dachowych,
    > planowania dziwnych pokoi ze skosami itd. Przy parterze masz za to władowaną
    > kasę w ławy, stropy, większą ilość ścian do ocieplenia i zazwyczaj
    > skomplikowany duży dach. Tempo prac przy parterówce jest na bank wyższe. Aha,
    > potwierdzam, ze rozkład instalacji elektrycznej, wentylacji mechanicznej,

    Nie rozumiem, przy poddaszu, kosze i jętki a przy parterówce
    skomplikowany dach ? Poddasze dach dwuspadowy, parterówka skomplikowany
    dach i właśnie na przecięciu płaszczyzn są kosze.
    pzdr.
    rafał

  • 23. Data: 2010-01-15 17:15:22
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > No ja mam samonośne z buku wybielanego perhydrolem z barierkami mieszanymi
    > z nierdzewki i drewna.
    > Własny projekt.

    Powiedz coś więcej o tym "wybielaniu". Bardzo mnie temat interesuje.
    Sam to robiłeś, czy stolarz zajął się tematem bielenia? Jestem
    zainteresowany szczegółami praktycznymi.
    Lakierowane po bieleniu, czy nie?
    No i czy poręcze gotowe (z jakiegoś gotowego systemu), czy robota ślusarska?
    Jakie koszty?

    Ja chciałbym mieć buk bielony i do tego poręcze z nierdzewki, a jako
    zabezpieczenie przed wypadnięciem przez barierkę szkło hartowane. Szukam
    systemowych barierek z uchwytami do szyby 8mm.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 24. Data: 2010-01-15 17:24:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Drugi dom mam zamiar budować własnie parterowy. Jeden warunek. Musi byc
    > nieco wieksza (droższa) działka.

    Jest jeszcze jedna kwestia, w domach z poddaszem sila rzeczy wyroznia sie
    czesc dzienna dostepna dla wszystkich i czesc sypialniana gdzie za bardzo
    nikt nie wchodzi. By taka strefe uzyskac w parterowce to dom niestety musi
    byc nieco wiekszy i za razem drozszy.
    Ja akurat mam dom z poddaszem ale spory i rozlozysty. Robienie w tym
    instalacji to istny koszmar. Wszystkiego idzie dwa razy tyle co moim
    znajomym o podobnych powierzchniach. Tak wiec mam poddasze ze wszystkimi
    wadami parterowki plus poddasze. Za to mam wszystko to czego potrzebuje,
    duza przestrzen otwarta na dole i zamknieta mniejsza gore.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-01-15 18:05:54
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    lecz walory użytkowe obydwu
    > wersji

    > ja wybrałem poddasze... :-)

    mozesz mi przyblizyc, jakie walory uzytkowe domu z poddaszem przewazyly
    nad domem parterowym???

    szwagier

  • 26. Data: 2010-01-15 18:18:00
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <r...@r...or> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem, przy poddaszu, kosze i jętki a przy parterówce skomplikowany
    > dach ? Poddasze dach dwuspadowy, parterówka skomplikowany dach i właśnie
    > na przecięciu płaszczyzn są kosze.

    Chyba mylisz kosze z kalenicami dachu kopertowego.
    W dachu np. dwuspadowym, gdzie występuje poddasze użytkowe będą występowały
    lukarny, czyli podwyższone części wysunięte z dachu. Przecięcie płaszczyzm
    dachów to są właśnie kosze, które sprawiają sporo problemów podczas
    układania warstw poszycia dachowego: stolarki, folii, dachówek oraz płyt
    G-K. Tych problemów nie ma przy dachach kopertowych budynków z poddaszem
    nieużytkowym.

  • 27. Data: 2010-01-15 20:00:16
    Od: "rrr." <r...@r...or>

    Użytkownik Jacek "Plumpi" napisał:
> [...]
    > problemów podczas układania warstw poszycia dachowego: stolarki, folii,
    > dachówek oraz płyt G-K. Tych problemów nie ma przy dachach kopertowych
    Piszę akurat w przypadku domków na mojej ulicy, weź parterówkę z garażem
    i użytkowe poddasze z garażem na 2 auta, czyli budynek budynek na
    planie 2 przesuniętych prostokątów kontra stodoła - kosze są - koszy
    brak. A gdyby nawet było jak piszesz to dach kopertowy w porównaniu do 2
    spadowego - w przypadku blachy zdecydowanie więcej materiału odpadowego,
    oraz więcej gąsiorów (czyli dosyć drogich elementów pokrycia). A lukarn
    mieć nie musisz bo po co ? tylko kłopoty wykonawcze a estetycznie też
    można polemizować. Poza tum możesz stosować podwyższone części dachu bez
    koszy, wystarczy że lukarna ma płaski dach a nie dwuspadowy.

    pzdr.
    rafał

  • 28. Data: 2010-01-15 21:28:13
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz coś więcej o tym "wybielaniu". Bardzo mnie temat interesuje.
    > Sam to robiłeś, czy stolarz zajął się tematem bielenia? Jestem
    > zainteresowany szczegółami praktycznymi.

    Robił mi wszystko stolarz, ja tylko latałem po mieście za perhydrolem.
    Perhydrol kosztuje parę zł za butelkę i trzeba to smarować kilka razy aby
    uzyskać naprawdę ładny biały kolor.
    Bielony buk po lakierowaniu ma taki kolor jak klon tylko oczywiście słoje są
    prawie że niewidoczne. Akurat mam w salonie deskę baltic floor z klonu i
    żółte bukowe schody nie pasowałyby wogóle. Po tym zabiegu współgra wszystko
    naprawdę ładnie i bardzo efektownie.

    > Lakierowane po bieleniu, czy nie?

    Tak.

    > No i czy poręcze gotowe (z jakiegoś gotowego systemu), czy robota
    > ślusarska? Jakie koszty?

    Wymyśliłem sobie słupki drewniane co około 1m. Są nawiercane w na trzech
    wysokościach. Przez te otwory wsunięte cienkie rurki z nierdzewki. Każdy
    słupek od góry ma otwór około 7cm w który wsunięty jest kawałek nieco
    grubszej rurki z nierdzewki. Do tej grubszej rurki dospawana poprzecznie
    rura z wymiarem zewnętrznym fi 50mm długa na 20cm. Tu musi być precyzja w
    spawaniu bo kąt musi się zgrac z kątem schodów. Do tych grubych rur
    powsuwane zostały drewniane wałki z bielonego buku fi50mm ze stoczonymi na
    tokarce końcami tak aby pasownie i dość ciasno wsunąć je można było do tych
    rur fi50mm.
    Stolarz zajął się tylko drewnem a ja załatwiałem u znajomego nierdzewkę oraz
    jej spawanie. Te cienkie rurki poprzeczne to po prostu flexem ucięte na
    długość od pierwszego do ostatniego słupka i tylkowsunięte bez żadnych
    zabiegów. Rurki przed montażem zostały wyszczotkowane.

    > Ja chciałbym mieć buk bielony i do tego poręcze z nierdzewki, a jako
    > zabezpieczenie przed wypadnięciem przez barierkę szkło hartowane. Szukam
    > systemowych barierek z uchwytami do szyby 8mm.

    Pełna nierdzewka wygląda w domu brzydko, tak jakbyś był w jakimś biurze.
    Wstawki z drewna powodują że ładnie wszystko współgra.

    Marek

  • 29. Data: 2010-01-15 21:28:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ludzie na początku patrzą na to co ładnie wygląda, a później przychodzi
    > normalne, szare życie i to co się podobało zaczyna po prostu powszednieć.
    > Zaczyna także dokuczać niewygoda oraz błedy wykonawcze.

    Błędów wykonawczych powazniejszych raczej u siebie nie mam. Te które są nie
    są istotne. Najbardziej dokucza że można zbudować prosty ładny parterowy
    domek z pięknymi wnętrzami i pięknym otoczeniem. Nawet zwykły dom "jak
    stodoła" wygląda tylko "jak stodoła" dopóki nie pojawią się odpowiednio
    dobrane elementy wykończeniowe elewacji oraz elementy tzw. małej
    architektury wokół domu.
    Więc lepiej pomyśleć nad pięknym zadbanym ogrodzie i otoczeniu niż rwać
    sobie włosy z głowy bo lukarna nie pasuje albo wykusz za mały.

    Racja.

    Marek

  • 30. Data: 2010-01-15 21:52:29
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > prawie że niewidoczne. Akurat mam w salonie deskę baltic floor z klonu i
    > żółte bukowe schody nie pasowałyby wogóle. Po tym zabiegu współgra

    Ło ,matko. To musi wyglądać jak plastik ?