  • 11. Data: 2010-01-15 13:32:06
    Temat: Re: Domek praterowy vs z poddaszem użytkowym.
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:6b8453ab-fe4f-4c46-ab43-20ec2b6fbbad@21g2000yqj
    .googlegroups.com...
    > Bedziesz musiał skupić się na
    > dokładnej izolacji skosów poddasza a dobrze oznacza drogo. Bardzo drogo.

    dobrze to oznacza po prostu dobrze... albo bardzo dobrze... :-)
    tyle samo kosztuje 20 cm wełny ułożone dokładnie albo byle jak...

    Możesz kupic wełnę jak szmatę za pare zł która nadaje się do ocieplania ale
    obory albo dobrą wełnę o dobrej izolacyjności cieplnej. Najlepszą na rynku
    obecnie jest Isover Supermata która ma 0,033 W/mK. 15cm grubości kosztuje
    średnio 19,50zł za m2. Styropian 15cm gruby 0,031W/mK (jak widzisz nieco
    lepszy) kosztuje około 15zł/m2. Styropianu wchodzi nie wiele więcej bo
    wełne wciskasz jeszcze to tu i tam i na skosach które powiekszą powierzchnię
    do ocieplenia. Styropian kładziesz na płasko na stropie obok siebie i
    gotowe
    Dolicz jeszcze koszty robocizny. Na styropian poswięcisz jedną dniówkę a na
    wełnę aby było dobrze jakies 7 dniówek. Z wełną wyjda jakieś problemy
    ocieplanie ścian szczytowych, wchodzenie ścian działowych w strefę
    ocieplenia, nieprawidłowo obsadzone okna dachowe oraz za małe odstępy miedzy
    krokwiami przez co grubość wełny miedzy krokwią a szpaleta okna 2cm to
    sukces.

    Marek

  • 12. Data: 2010-01-15 13:43:29
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    marko1a said the following on 15.01.2010 14:07:
    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:hm4627-5qv.ln1@kerber.swps.edu.pl...

    > Materiał na dach z dachówki ceramicznej kosztował mnie niecałe 20tys zł
    > 15 tys zł średnio kosztuja schody na pięterko :)

    No jak schody Cie kosztuja 15 tys, to nie powinienes w ogole rozwazac
    kwestii kosztow.
    Mnie kosztowaly ok 3 tys. Beton oblozony debem olejowanym.

    > A co jes nad poddaszem? Próznia? A jaki to problem ułozyć na stropie
    > parterowego w jeden dzień 15-20cm styropianu i mieć łatwiej szybciej i
    > lepiej niż ocieplane przez wiele dni skosy?
    > Styropian ma lepsze właściwości cieplne niż wełna i układając na stropie
    > nie mamy mostków jak krokwie, jętki i murłaty i czasem problemów z
    > wepchnięciem wełny pod płotwiami.

    Strop w parterowce przewaznie jest GK, welna spelnia role takze ochrony
    p-poż.
    Jeżeli wylewasz strop betonowy, to masz juz poddasze, ktore w takim
    przypadku niemal zawsze sie wykozystuje (bo po co w takim przypadku
    wylewac strop ktory bedzie kosztowal n-tysiecy.

    S.

  • 13. Data: 2010-01-15 13:48:00
    Od: "Papa Smerpfs" <s...@s...eu>

    Órzytkownik "s_13" napisał:
    > jeżeli wnikliwie analizujecie tę inwestycję na całe życie, to głównym
    > kryterium nie powinien być w tym wypadku koszt, który nie będzie
    > znacznie różnił się w obu przypadkach, lecz walory użytkowe obydwu
    > wersji ja wybrałem poddasze... :-)

    parterowy z przyczyn oczywistych jest zawsze tańszy niż z poddaszem, chyba
    że ktoś ma strasznie drogą działkę i na tym zaosszczędzi, a co do walorude
    urzytkowych to bieganie po schodach się do nich na pewno nie zalicza:O)

  • 14. Data: 2010-01-15 14:10:26
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Skoro ma to być na całe życie to weź pod uwagę, że z czasem nie będziesz
    biegał po schodach, jak sarenka i schody mogą stać się problemem.
    Jacek

  • 15. Data: 2010-01-15 14:22:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    marko1a said the following on 15.01.2010 14:07:

    >No jak schody Cie kosztuja 15 tys, to nie powinienes w ogole rozwazac
    >kwestii kosztow.
    >Mnie kosztowaly ok 3 tys. Beton oblozony debem olejowanym.

    No ja mam samonośne z buku wybielanego perhydrolem z barierkami mieszanymi z
    nierdzewki i drewna.
    Własny projekt.

    >Strop w parterowce przewaznie jest GK, welna spelnia role takze ochrony
    >p-poż.

    U nas mało kto robi strop w parterówce drewniany. Przewaznie lana jest płyta
    i wystarczy w tym przypadku 10cm.

    >Jeżeli wylewasz strop betonowy, to masz juz poddasze, ktore w takim
    >przypadku niemal zawsze sie wykozystuje (bo po co w takim przypadku wylewac
    >strop ktory bedzie kosztowal n-tysiecy.

    A owszem że sobie mozna jwykorzystać w parterówce poddasze ale to
    powierzchnię powiększa a jak ktos ma na parterze 150m to po co mu ta góra? I
    tak nie ma tak wysokich ścian kolankowych jak w piętrówce więc te
    pomieszczenia wychodzą małe no i wtedy trzeba pomyśleć o schodach które
    kosztują.

    Marek

  • 16. Data: 2010-01-15 15:35:21
    Od: "Piotr " <c...@W...gazeta.pl>

    Jako że gdy zejdzie lód i stopnieją śniegi zaczynam kopać fundamenty pod
    parterówkę bez uż.poddasza, dodam kilka swoich uwag. Przy parterze priorytet
    to duża działka. Parter łatwiej się robi systemem gospodarczym lub wręcz
    własnymi tylko siłami. Praktycznie nie ma rusztowań, można wszystko z drabiny
    wykonać. Wykończenie prostych regularnych pomieszczeń jest prostsze od
    różnorakich skosów, koszy, jętek, belek, podpór, ścianek kolankowych,
    schodów, poręczy, utykania wełny, folii, obrabiania okien dachowych,
    planowania dziwnych pokoi ze skosami itd. Przy parterze masz za to władowaną
    kasę w ławy, stropy, większą ilość ścian do ocieplenia i zazwyczaj
    skomplikowany duży dach. Tempo prac przy parterówce jest na bank wyższe. Aha,
    potwierdzam, ze rozkład instalacji elektrycznej, wentylacji mechanicznej,
    rekuperacji jest prostsze.

  • 17. Data: 2010-01-15 15:40:48
    Od: Slawek <s...@g...com>

    Istnieje jeszcze jedna opcja
    dom z poddaszem użytkowym ale o pełnej wysokości (w zasadzie prawie
    pełnej, są małe skosiki przy krawędziach ścian).
    Zalety: wszystkie te, co dom piętrowy, a ponadto:
    - bardzo mała powierzchnia dachu (na dom 200m2 wychodzi 160m2
    dachówki)
    - bardzo prosty dach z wiązarów kratowych (jeśli zamawianych w
    systemie mitek to wychodzą dość jednak drogo, ale jeśli robionych
    własnoręcznie z kantówki i osb to masz w połowie ceny dachu
    tradycyjnego)
    - kładziesz na stropik nad poddaszem tyle wełny, ile chcesz , i jest
    jakieś miejsce na rekuperator czy inne wynalazki

    wady - nie widzę, jedyne to że niektóre plany miejscowe nie pozwalają
    na domy z pełnym poddaszem (ale ja dzięki temu że mam małe skosiki
    nazwałem to jako dom z poddaszem użytkowym, i w urzedzie przeszło bez
    mrugnięcia), no i taki dom pasuje w zasadzie tylko do dachu
    dwuspadowego, więc trzeba dobrze zaprojektować bryłę żeby był to dom a
    nie stodoła, ale to już zadanie dla architekta.

  • 18. Data: 2010-01-15 15:44:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > użytkowym bo myślałem o tym aby miec balkon i pozostawić jak najwięcej
    > przestrzeni czyli trawy. Po jakiego grzyba mi ten balkon jezeli okazało
    > się że mam ponad 40m2 tarasów zacieniony i sloneczny z dwóch stron domu.
    > W domu z poddaszem użytkowym na same tylko schody wydasz przeciętnie 10 do
    > 25tys zł. jak sobie ubzdurasz balkon jak ja to jeden taki średnio 5tys zł
    > z barierkami mającymi jakiś akceptowalny wygląd. Bedziesz musiał skupić
    > się na dokładnej izolacji skosów poddasza a dobrze oznacza drogo. Bardzo
    > drogo. Te wydatki to mniej więcej to co dodatkowa powierzchnia dachu,

    Ludzie na początku patrzą na to co ładnie wygląda, a później przychodzi
    normalne, szare życie i to co się podobało zaczyna po prostu powszednieć.
    Zaczyna także dokuczać niewygoda oraz błedy wykonawcze.

    > W parterowym kładziesz na stropie 15cm styropianu, zakrywasz to cienkim
    > betonem albo płytą OSB tak aby dało się po tym chodzić i masz w dupie. W
    > razie czego położysz kolejne 5-10cm styropianu. Na poddaszu przechowasz
    > jakies narty czy choinkę.

    Dokładnie. Powiem więcej, w domach z poddaszami użytkowymi właśnie brakuje
    takiej powierzchni i zazwyczaj rolę takiego magaazynu zaczynają pełnić
    garaże, które są zagracane. Pół biedy jak ktoś ma duży garaż, ale jak garaż
    nie był projektowany na wyrost to samochód stoi pod chmurką, albo wiatą, a
    garaż przejmuje rolę składziku i warsztatu. Niektórzy z tego powodu obok
    domu stawiają dodatkowe pomieszczenia gospodarcze, któe po prostu szpecą
    podwórko, bo zazwyczaj są to blaszaki, albo komórki zbijane z desek. Bardzo
    rzadko są to pomieszczenia murowane.

    > Skosy mają swój urok ale w domu parterowym masz pełnowymiarowe
    > pomieszczenia które są po prostu lepiej ustawne.

    Oraz tańsze w umeblowaniu, ponieważ kupuje się standardowe meble, a nie
    robione na wymiar.

  • 19. Data: 2010-01-15 15:59:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    tranet...

    > Ostatnio jednak, jeden ze znajomych zabił nam kompletnie ćwieka swoim
    > stwierdzeniem, że zupełnie parterowy dom jest w budowie dużo tańszy.
    >
    > Która wersja domu, dlaczego i o ile procent powinna okazać się tańsza ?

    Jeśli zakładasz tę samą klasę pomieszczeń (sufity bez pęknięć, wysokie ściany) to
    parterówka będzie tańsza. Bo na poddaszu oznacza to konieczność wylewania betonowej
    "trumny". Jeśli godzisz się z kolei na niskobudżetową technologię "skosów" z płytą
    g-k i wełną to nic tej technologii cenowo nie przebije. Drugi krytyczny aspekt to
    działka.

  • 20. Data: 2010-01-15 16:08:48
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Jeśli zakładasz tę samą klasę pomieszczeń (sufity bez pęknięć,
    >wysokie ściany) to parterówka będzie tańsza. Bo na poddaszu
    >oznacza to konieczność wylewania betonowej "trumny"

    mozesz rozwinac co oznacza betonowa trumna?

    Pzdr
    Darek