  • 81. Data: 2011-11-22 12:22:10
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    news:jag31s$dpv$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    > wiadomości news:jag0kn$ib7$1@news.onet.pl...
    >
    > nie ma przymusu odsprzedaży. Co najwyżej bedziesz musial zaplacic jakąś
    > akcyzy vaty - tych przepisów sie nie znam.
    >

    > b.

    Co sprowadza cala sytuacje do absurdu... bo po co wtedy instalowac te
    urzadzenia do wytwarzania pradu? Zwlaszcza w kontekscie kontroli US gdzie
    zawsze moga cos znalezc i dopieprza kare ze hej.

  • 82. Data: 2011-11-22 12:31:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Przemek napisał:
    > robi sie nie ciekawie...
    > Albo trzeba bedzie spierdalac z tego kraju.

    Ale gdzie uciekniesz jak się wojna szykuje...? :-P

    http://biznes.interia.pl/podatki/news/czy-wytwarzaja
    c-energie-elektryczna-na-potrzeby-wlasne,1320730,421
    1
    http://augusta.fcg.info.pl/index.php/wiatraki

    Co teraz znalazłem...
    Pewnie z powodu niejasności przepisów będzie problem z interpretacją.
    Jednak z któregoś z zapisów wynika, że dla generatorów o mocy do 1MW
    akcyzy płacić nie trzeba pod warunkiem, że zapłaciło się akcyzę na
    wszystkie produkty potrzebne do wytworzenia energii. Jeżeli chodzi o
    wiatrową, to na wiatr jeszcze akcyzy nie ma :-)

    Kiedyś szperałem w necie i znalazłem interpretację mówiącą, że jednak
    nie ma obowiązku płacenia akcyzy o ile nie sprzedaje się energii do sieci.

    Nie będę jednak się upierał, bo... kryzys i może coś się pozmieniało :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 83. Data: 2011-11-22 14:03:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Moim zdaniem coś sporo opału tobie idzie skoro teraz przy temperaturach na
    > zewnątrz powyżej zera wydajesz na ogrzanie 95 mkw  ponad 300 zł miesięcznie

    Być może ...

    Dom jednak mokry i ściany także ...

    I tak jest dużo lepiej bo w sierpniu miałem wilgotność 90-99% a
    obecnie około 60-70% i ciągle okna sa poroszczelniane i minimum 2x
    wietrzone wszystko ...

    Co do opału to sądze że podajnik 110-120kg starczyłby mi na 12-13dni
    bo nie czekam aż paliwo się skończy , więc wychodzi poniżej 10kg
    dziennie ...

    Obecnie duzo tracę na odparowanie wilgoci niestety ...

    A co do temperatur to było kilka dni gdzie w nocy temperatura spadał
    ponizej zera i rano czekało mnie skrobanie szyb ;)
    Nawet dziś miałem -3 stopnie ...

    PS. Chyba cos źle wyliczyłeś. Mój podajnik mieści podobno 110-120kg
    ekogroszku , więc jeśli podajnik wytrzymywał mi na 11dni a jeszcze
    zostawało sporo ekogroszku to sądzę że wytrzymał by 12-14dni bez
    problemu aż do spalenia całego opału. Nie napełniam zbiornika gdy jest
    pusty ...
    Czyli powiedzmy że pale dziennie poniżej 10kg , czyli w miesiącu spalę
    poniżej 300kg ...

    A 740zł x 0,3 = 222zł ...

    No cóż jakby taki wynik był cały czas to byłbym zadowolony , tym
    bardziej że dom mokry i nie oszczedzam opału (wietrzenie ,
    porozszczelniane okna ...)

  • 84. Data: 2011-11-22 22:11:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jag0sa$j7q$1@news.onet.pl...

    > To wlasnie mialem na mysli o czym wspominasz, ze samemu to sobie moge bąka
    > puscic ale nie moge wytwarzac pradu. Podobnie jest zreszta z olejem z
    > frytek spalanym w dieslach zdaje sie....

    Diesel niech Cie tak nie dziwi, bo z akcyzy na paliwo to ponoc drogi buduja.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2011-11-23 08:14:06
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > wiadomości news:jag0sa$j7q$1@news.onet.pl...

    > Diesel niech Cie tak nie dziwi, bo z akcyzy na paliwo to ponoc drogi

    Alez mnie nie dziwi- tak samo jak mnie nie dziwi ze nie mozna pradu na
    wlasne potrzeby sobie "produkowac" tylko trzeba go do PSE sprzedac, bo to ma
    zwiazek wlasnie z akcyza gdzie nie sprzedajac "okradalbyc" panstwo z akcyzy.

    Jak slusznie piszesz z akcyzy "ponoc" buduja drogi....:)) choc z akcyzy za
    prad raczej nie buduja elektrowni bo te buduja prywatne firmy (no
    przynajmnie "polprywatne" jakspojrzec na PGE :)) )

  • 86. Data: 2011-11-23 08:26:41
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jaia0g$h9v$1@news.onet.pl...
> [...]
    > wlasne potrzeby sobie "produkowac" tylko trzeba go do PSE sprzedac, bo to
    > ma zwiazek wlasnie z akcyza gdzie nie sprzedajac "okradalbyc" panstwo z

    moz bys czytał co piszą i usiłował zrozumieć. Nie musisz sprzedać. Jesli
    jest takie prawo (bo tego nie wiem) to musisz udac sie do urzędu skarbowego
    i zapłacic podatek. PSE nie ma z tym nic wspólnego.

    A tak poza tym to pewnie od energii cieplnej nie ma akcyzy - to bedziemy
    produkowac wiatrakami ciepło i niech sie odczepią.

    b,

  • 87. Data: 2011-11-23 09:11:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > A tak poza tym to pewnie od energii cieplnej nie ma akcyzy - to bedziemy
    > produkowac wiatrakami ciepło i niech sie odczepią.

    Po drodze w tej produkcji jest jednak prąd. Chyba że wymyśliłeś wiatrak
    wykorzystujący tarcie :)

    Marek

  • 88. Data: 2011-11-23 09:56:18
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Po drodze w tej produkcji jest jednak prąd. Chyba że wymyśliłeś wiatrak
    > wykorzystujący tarcie :)

    wiedziałem ze to ktos powie :-) Prąd w tym przypadku bedzie rodzajem energii
    służącym doprowadzeniu ciepła do bufora - po drodze bedziemy mieli energie
    mechaniczną, elektromagnetyczną, elektryczną i w końcu ciepło. i sade , tak
    na czuja ze dałoby sie od podatków wykręcić. O ile na ciepło nie
    obowiązują, bo kto ich tam wie :-)

    b.

  • 89. Data: 2011-11-23 10:29:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > energie mechaniczną, elektromagnetyczną, elektryczną i w końcu ciepło. i
    > sade , tak na czuja ze dałoby sie od podatków wykręcić. O ile na ciepło

    Ale jednak tym wiatrakiem wyprodukowałeś prąd. To co z nim zrobisz - czy
    zagrzejesz wodę czy oświetlisz chałupę - jest dla głupiego urzędnika
    myślącego zerojedynkowo chyba nie istotne.
    NO chyba że... Taki wynalazek typu doprowadzasz wode do wiatraka który
    napędza coś w rodzaju prądnicy pracującej na zwarciu albo pod krytycznym
    obciążeniem. Prądnica cała zanurzona w wodzie czy glikolu i ciecz odbiera z
    niej ciepło. To jest nawet może nie głupie gdyż typowe elektrownie wiatrowe
    elektryczne przy zbyt dużych wiatrach marnują sporo energii na hamowanie
    które zamieniane jest w ciepło ulatujące w otoczenie a tu każdy dżul
    zostanie wykorzystany.

    Marek

  • 90. Data: 2011-11-23 10:38:39
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ale jednak tym wiatrakiem wyprodukowałeś prąd. To co z nim zrobisz - czy
    > zagrzejesz wodę czy oświetlisz chałupę - jest dla głupiego urzędnika
    > myślącego zerojedynkowo chyba nie istotne.

    jak czytam czasem różne prawnicze brednie to spotykam sie z koncepcją celu.
    Jesli zrobiłes A w celu B to nie płacisz, ale jesli zrobiłes to samo A w
    celu C to jestes przestępiec.

    > NO chyba że... Taki wynalazek typu doprowadzasz wode do wiatraka który
    > napędza coś w rodzaju prądnicy pracującej na zwarciu

    No ale w ogóle gdybym miał wiatrak to tak bym zrobił - zwarł generator
    grzałką w buforze wodnym. Zero sterowania, tracenia sprawnosci na kolejnych
    przemianach i zawracania dupy szczegółami :)

    b.