eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek. › Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
  • Data: 2009-02-16 21:37:21
    Temat: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    Od: "Łuki" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piszę tu pierwszy raz. Witam wszystkich!

    Mam dojść dziwny problem. Poczytałem sobie o różnych, opisywanych tu,
    problemach z kaloryferami, ale nic mi to nie dało.

    Część kaloryferów (dokładnie 5 - 3 w garażu w piwnicy pod domem i 2 w
    salonie nad garażem) w domu, zachowuje się dziwnie.
    Czasami działają, czasami nie.

    Wszystkie one są na 1 odnodze, która jest poprowadzona dość dziwnie, bo z
    pieca (który jest w piwnicy) idzie do góry, pod sufit garażu, potem schodzi
    w dół, idzie pod podłogą garażu i rozgałęzia się do tych grzejników po
    ścianach.

    Instalacja to 10-letni piec gazowy Vailant ze 150-litrowym zbiornikiem.
    Jeżeli to mało to napiszcie, instalację mogę dokładniej opisać.

    Zwykle jest tak, że jak na dworze jest duży mróz, a ja podkręcę temperaturę
    na wyjściu pieca, to grzejniki odpalają. I działają do czasu, jak na dworze
    zrobi się cieplej (około 0). Ale działają tylko wtedy, gdy utrzymuję na
    wyjściu pieca temperaturę powyżej 70. Jeżeli obniżę - przestają działać.
    Czasami nawet jak na dworze zrobi się zimno, nie chcą się włączyć. Czasami
    nagle same się w nocy uruchamiają i rano jest OK. Wiem, że brzmi to dziwnie,
    ale tak jest.

    Dodatkowo jeszcze dodam, że kilka lat temu wszystko działało, a teraz wydaje
    mi się, że z roku na rok jest gorzej.

    Pozostałe 10 grzejników w domu działa w zasadzie normalnie, aczkolwiek muszę
    utrzymywać dość wysoką temperaturę na wyjściu z pieca, bo inaczej w domu
    jest chłodno.

    Ma ktoś jakiś pomysł, w jakim kierunku działać?
    A może podrzucicie mi kontakt do jakiegoś cwanego instalatora, żeby mi całą
    tę instalację przejrzał i ewentualnie naprawił - zmodernizował.

    Łuki <c...@p...onet.pl>
    http://lukasz.marks.net.pl
    Dzień bez roweru to dzień stracony!