eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
  • Data: 2009-02-17 06:32:21
    Temat: Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystkie one są na 1 odnodze, która jest poprowadzona dość dziwnie, bo z
    > pieca (który jest w piwnicy) idzie do góry, pod sufit garażu, potem
    > schodzi w dół, idzie pod podłogą garażu i rozgałęzia się do tych
    > grzejników po ścianach.
    >
    > Instalacja to 10-letni piec gazowy Vailant ze 150-litrowym zbiornikiem.
    > Jeżeli to mało to napiszcie, instalację mogę dokładniej opisać.
    >
    > Zwykle jest tak, że jak na dworze jest duży mróz, a ja podkręcę
    > temperaturę na wyjściu pieca, to grzejniki odpalają. I działają do czasu,
> [...]

    Jeżeli sa założone głowice termostatyczne to może na początek wystarczyłoby
    "pobawić się" delikatnie kryzami. _Jeżeli_rury_są_ciepłe_a_grzejniki_zimne_,
    można zacząć od delikatnej regulacji kryzą na jednym grzejniku i sprawdzeniu
    czy się ogrzeje. Być może grzejniki się nieco przypchały, zwiększył się opór
    i woda płynie rurami a nie przez grzejniki.
    Jeżeli jest tak jak piszesz, i instalacja zasilająca te grzejniki ma
    przebieg dół-góra-dół, to może gdzieś w tej górnej części zbiera sie
    powietrze i blokuje przepływ. To że woda w instalacji utrzymuje ciśnienie w
    tym kontekście nic nie oznacza. Powietrze rozpuszczone w wodze będzie się
    wydzielać i zbierać w takich właśnie syfonach blokując przepływ.
    Tak czy siak po sezonie grzewczym należałoby przejrzeć tą instalację,
    przepłukać grzejniki, może założyć odpowietrzniki w tej "dziwnej gałęzi"
    instlacji
    --
    Jackare