eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek. › Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
  • Data: 2009-02-16 23:06:30
    Temat: Re: Dziwny problem. Część kaloryferów czasami zimna. Domek.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest pompa wymuszająca obieg gorącej wody do mycia.
    > W istalacji grzewczej, na zewnątrz pieca nie ma.
    > Pompa jest w piecu. W sumie, to nie wiem, czy działa, ale zakładam, że tak
    > (jak to sprawdzić? powinno być ją słychać?). Piec był w październiku
    > totalnie przeserwisowany. Gość, który to robił był z autoryzowanego
    > serwisu Vaillant'a i sprawiał wrażenie, że wie, co robi. To zresztą on
    > odłączył tę czujkę zewnętrzną. Po jej odłączeniu piec zaczął normalnie
    > pracować. Ja sobie później sprawdziłem tę czujkę "omomierzem" i faktycznie
> [...]

    W gazówkach to raczej muszą być pompy i jest małoprawdopodobne, żeby jej nie
    było.
    Zobacz jednak czy kręci się na odpowiednich obrotach.
    Albo jest zwykła, tradycyjna pompa z przełącznikiem obrotów, albo też pompa
    sterowana z elektroniki kotła z regulacją obrotów.
    Nie znam za bardzo Vailantów.
    Trzeba by zwiększyć obroty - może przyczyną jest zbyt mały przepływ lub
    ciśnienie. Moze trzeba będzie wymienić pompę.

    Poza tym pozostaje jeszcze kwestia zapchania instalacji.

    Mam jeszcze pytania:
    1. Czy te nie grzejące grzejniki znajdują się poniżej poziomu kotła ?
    2. Czy masz pozakładane przy grzejnikach zawory termostatyczne ? Jeżeli tak
    to zdejmij głowice termostatyczne i sprawdź czy grzejniki zaczną grzać. Choć
    to małoprawdopodobne, ale może masz przez pomyłke założone RTL-e
    (przeznaczone do podłogówki, a nie do grzejników) lub też po prostu są
    zanieczyszczone/zapchane.