  • 21. Data: 2010-03-16 08:48:15
    Temat: Re: Elektryczność statyczna w domu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Panslavista" hnne1h$ke3$...@n...news.neostrada.pl

    > Masz TDS, albo megaomomierz, albo miernik izolacji?

    Akurat mam. :)

    > To zmierz przewodność
    > wody - może być wystarczająca do odprowadzenia ładunków elektrostatycznych.
    > Albo zastosuj jonizator do neutralizacji wszystkich jonów w mieszkaniu,
    > poprawisz sobie samopoczucie - wszak nadmiar jonów dodatnich jest nie tylko
    > niekomfortowy, ale mocno dla zdrowia niekorzystny.

    Ja mam inne problemy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2010-03-16 09:45:17
    Od: "mm" <t...@p...fm>

    napisał w wiadomości news:hnmqas$9pr$2@inews.gazeta.pl...

    > "mm" hnlajn$fcs$...@a...news.neostrada.pl
    > >
    > Czyli upływ poprzez klawiaturę będzie? :)
    > Postaw sobie jakiś amperomierz i podłącz fazę do jednej części
    > plastykowego
    > patyka, a zero do drugiego i zobacz, czy amperomierz (pikoamperomierz)
    > ruszy. :)

    Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
    tylko jej wartość to setki jak i tysiące kilowoltów !
    Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

    > Obok bawełny mam wełnę, skóry, metale (okulary) i szkło mineralne (też
    > okulary) -- sztucznych tworzyw w ubraniach mam mało i raczej nie używam
    > ich zbyt często -- na przykład podszewki **letnich** kurtek skórzanych
    > są z tworzywa sztucznego lub zawierają takie tworzywo.

    Tak źle i tak nie dobrze . Ja pod cały dywan położyłem folie aluminową
    podłączoną do uziomu do tego obuwie z podeszwą gumową i problem zniknął .
    Są też wykładziny przemysłowe przewodzące jak przeszkadza ci w
    pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

  • 23. Data: 2010-03-16 10:10:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mm" hnnk4e$qis$...@a...news.neostrada.pl

    > Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
    > tylko jej wartość to setki jak i tysiące kilowoltów !
    > Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

    IMO zachodzi tam inne zjawisko, niż zwykłe przewodzenie. :)
    Nie drgają/falują elektrony (czy dziurki/jony) wyrywane ze swych wiązań. :)

> [...]
    > Są też wykładziny przemysłowe przewodzące jak przeszkadza ci w
    > pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

    ,,Na dworzu'' różnie bywa -- nawet 100%. I ja w takiej wilgotności
    mam kłopoty. Ale bywam ,,na dworzu'' krócej niż w ,,domu''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-03-16 11:29:20
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Ja mam inne problemy. :)
    >
    > --
    Z tym,i nie potrafisz wyjaśnić do czego to Ci służy.
    --
    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-03-28 13:22:27
    Od: "marecki" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    news.neostrada.pl

    > Taaaaa, zwłaszcza uran, którego stosowny zapas każdy przytomny obywatel
    > trzyma w domu :/
    Po 1. promieniowanie tla, rozne jest w roznych miejscach.
    Po 2 Zebys sie nie zdziwil :)
    http://www.artelis.pl/artykuly/4923/zabojca-w-twoim-
    domu
    http://www.epa.gov/rpdweb00/radionuclides/radon.html (ang)

    Szkoda tylko ze media nie zajmuja sie takimi "blachostkami" a wola rozpaczac
    nad dziwnymi "tragediami"

  • 26. Data: 2010-03-28 13:35:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "marecki" <m...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > http://www.epa.gov/rpdweb00/radionuclides/radon.html (ang)
    >
    > Szkoda tylko ze media nie zajmuja sie takimi "blachostkami" a wola

    Czy tylko? Wykładziny - pierwiastki (chlor) jak i związki (np. fenole).

  • 27. Data: 2010-03-30 19:45:39
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.epa.gov/rpdweb00/radionuclides/radon.html (ang)
    >
    > Szkoda tylko ze media nie zajmuja sie takimi "blachostkami" a wola

    Niech lepiej media nie sieją kolejnej paniki, bo jak na razie to wśród
    lekarzy radiologów zachorowalność na raka paradoksalnie jest mniejsza o ok.
    30%.

  • 28. Data: 2010-03-31 01:51:19
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Boombastic wrote:

    domu

    > Niech lepiej media nie sieją kolejnej paniki, bo jak na razie to wśród
    > lekarzy radiologów zachorowalność na raka paradoksalnie jest mniejsza o
    > ok. 30%.

    Poprawiła ją wcześniejsza wykrywalność.

  • 29. Data: 2010-03-31 15:46:31
    Od: "marecki" <m...@n...pl>

    wiadomości news:hotkd9$ukt$1@news.onet.pl...
    domu

    > Niech lepiej media nie sieją kolejnej paniki, bo jak na razie to wśród
    > lekarzy radiologów zachorowalność na raka paradoksalnie jest mniejsza o
    > ok. 30%.
    Po 1 sa rozne rodzaje promieniowania.
    Po 2 czym innym jest bycie narazonym na promieniowanie zewnetrzne, a czym
    innym wdychanie czastek gazu ktory sam promieniuje.