  • 1. Data: 2014-10-10 14:06:00
    Temat: Elektryka
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    Panowie i Panie

    Ile zaplacic fachowcowi za ukladanie DYTA od punktu do punktu?
    Sam wiercilem pod puszki, osadzałem je i wiercilem pod wszystkie spinki do
    DYTA. W sumie 68 punktów. Niecale 400 m kabla weszlo.
    Jaka moze byc cena za taka prace?
    Poludnie Polski male miasteczko miedzy Tarnowem a Krakowem.
    A... jak liczyć pkt elektryczny? Po przesledzeniu na necie widze ze roznie
    to wyglada...

    Dzięki
    Luk

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-10-10 14:14:54
    Temat: Re: Elektryka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 października 2014 14:06:00 UTC+2 użytkownik Luk napisał:
> [...]
    > Sam wiercilem pod puszki, osadzałem je i wiercilem pod wszystkie spinki do
    > DYTA. W sumie 68 punktów. Niecale 400 m kabla weszlo.
    Taka na jaką się umówiliście jeśli oczywiście zrobił zgodnie z umowa. po skoro
    piszesz w czasie przeszłym to zakładam że robota zrobiona.
    > A... jak liczyć pkt elektryczny? Po przesledzeniu na necie widze ze roznie
    > to wyglada...
    Teraz to zapłać na ile się umówiłeś a na przysżłość unikaj rozliczeń za punkty, metry
    bieżące, metry kwadratowe itp.
    Umawiaj się na cenę za konkretną robotę- pokazujesz fachowcowi co ma być zrobione on
    podaje cenę.

  • 3. Data: 2014-10-10 14:32:35
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > Sam wiercilem pod puszki, osadzałem je i wiercilem pod wszystkie spinki do
    > DYTA. W sumie 68 punktów. Niecale 400 m kabla weszlo.

    To czemus sam tez kabla nie pociagnal?;) To juz najprzyjemniejsza rzecz :-)

    > Jaka moze byc cena za taka prace?

    Ja bym nic nie zaplacil bo sam bym zrobil :D

    > Poludnie Polski male miasteczko miedzy Tarnowem a Krakowem.
    > A... jak liczyć pkt elektryczny? Po przesledzeniu na necie widze ze roznie
    > to wyglada...

    IMHO uczciwie liczyc punkt jako kazde gniazdo, wylacznik ew. kinkiet. Tyle
    ze to sie liczy dlatego ze jest duzo roboty z wierceniem, samo pociagniecie
    kabelka (szczegolnie jak juz otwory pod spinki sa gotowe) to jest juz
    przeciez "pikus" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-10-10 14:34:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Luk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ile zaplacic fachowcowi za ukladanie DYTA od punktu do punktu?
    > Sam wiercilem pod puszki, osadzałem je i wiercilem pod wszystkie spinki do
    > DYTA.

    Czyli co ten "fachowiec" zrobił? Poucinał kabel na odpowiednie odcinki i
    przyczepił do ściany uchwytami do już wywierconych otworów? Jeśli tak to
    złotówka za mb to będzie zbytek łaski.

    Najlepiej policz uczciwie ile czasu mu to zajęło i zapłać zwykłą stawkę
    budowlaną jaka obowiązuje w Waszej okolicy.

> [...]
    > Poludnie Polski male miasteczko miedzy Tarnowem a Krakowem.
    > A... jak liczyć pkt elektryczny? Po przesledzeniu na necie widze ze roznie

    Każdy liczy inaczej, dlatego trzeba to ustalić _przed_ robotą.

    U nas zwykle punkt to jest włącznik lub gniazdko. Czasem też lampa. Czasem
    też puszki rozgałęźne, ale to już rzadkość bo inwestorzy najczęściej chcą by
    puszek nie było a jak się jakaś pojawia to dlatego że jakiś partacz nie
    potrafi odpowiednio zaplanować i zrobić instalacji więc nie ma powodu by mu
    jeszcze za to partactwo płacić.

    No i ustal czy cena za punkt obejmuje montaż osprzętu. Bo są tacy co pod
    pojęciem ceny za punkt rozumieją tylko zagięcie końcówki kabla a za montaż
    osprzętu liczą dodatkowo.

    Pozdrawiam
    Ergie