  • 1. Data: 2014-10-09 20:55:32
    Temat: Warunkowanie możliwości zabudowy od kanalizacji
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Znów pytanie z teorii ;)

    Przeglądając treść jednego z MPZP we Wrocławiu znalazłem pewien dziwny
    zapis. Cytuję:

    "8) realizacja zabudowy możliwa jest dopiero po skanalizowaniu
    terenu, nie dopuszcza się szamb nawet czasowo;".

    Czyli w praktyce mogą zrobić kanalizację w 2050 roku, a do tego czasu niech
    trawa dobrze wyrośnie? A kto chce, niech zaskarża odmowę i się buja w
    sądach?

    Przydomowe oczyszczalnie nie są zabronione wprost, ale jest też zapis
    "zakaz odprowadzania ścieków do wód powierzchniowych" (czy efekt działania
    dobrej oczyszczalni jest nadal ściekiem?).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2014-10-09 21:33:55
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-09 o 20:55, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    >
    > Czyli w praktyce mogą zrobić kanalizację w 2050 roku, a do tego czasu niech
    > trawa dobrze wyrośnie? A kto chce, niech zaskarża odmowę i się buja w

    Przecież jak inwestor zdeterminowany, to nic nie stoi na przeszkodzie
    zbudowania sobie kanalizy.
    Miasto się nawet ucieszy :D

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-10-09 23:47:31
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 października 2014 20:55:32 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło
    napisał:
> [...]
    >
    > "zakaz odprowadzania ścieków do wód powierzchniowych" (czy efekt działania
    >
    > dobrej oczyszczalni jest nadal ściekiem?).

    Bujanie w sądach nic nie da. Poinformowali że dopiero jak skanalizują. Przymusu
    kupowania i budowania nie ma.

  • 4. Data: 2014-10-10 09:48:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Bujanie w sądach nic nie da. Poinformowali że dopiero jak skanalizują.
    >Przymusu kupowania i budowania nie ma.

    wygląda jak ustawka pod dewelopera

    b.

  • 5. Data: 2014-10-10 10:40:16
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Thu, 9 Oct 2014 20:55:32 +0200,
    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

> [...]
    > "zakaz odprowadzania ścieków do wód powierzchniowych" (czy efekt działania
    > dobrej oczyszczalni jest nadal ściekiem?).

    1. Wód powierzchniowych czy gruntowych? INvHO powierzchniowe to
    rzeczki, stawy etc. a gruntowe to kiedy woda wsiąka.

    2. Niektóre systemy przydomowych oczyszczlni ścieków odparowywują
    wodę.

    Dosyć powierzchownie odpowiadał
    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 6. Data: 2014-10-10 12:42:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:40:16 +0000 (UTC), AMX napisał(a):

    > 1. Wód powierzchniowych czy gruntowych? INvHO powierzchniowe to
    > rzeczki, stawy etc. a gruntowe to kiedy woda wsiąka.

    Powierzchniowych, więc to może ta furtka.

    > 2. Niektóre systemy przydomowych oczyszczlni ścieków odparowywują
    > wodę.

    A to byłoby ciekawie rzucić im w twarz i niech myślą :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-10-10 12:43:06
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:48:48 +0200, Budyń napisał(a):

    > wygląda jak ustawka pod dewelopera

    Z tego co mi wiadomo to deweloperzy się od tego już odbili. I pewnie nawet
    wśród nich nie było chętnych do sfinansowania kanalizacji.

    Co ciekawe więcej niż jeden MPZP ma taki zapis, więc to jakiś ogólny trend.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2014-10-10 12:46:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 9 Oct 2014 14:47:31 -0700 (PDT), k...@g...com napisał(a):

    > Bujanie w sądach nic nie da. Poinformowali że dopiero jak skanalizują.

    Poinformować mogli - wiadomo. Ale to taka różnica jak między "mogli" a
    "mieli prawo". I to drugie mnie interesuje.

    > Przymusu kupowania i budowania nie ma.

    Z kolei jeśli ktoś już ma działkę na tym terenie i spełnia wszystkie
    warunki do budowy, poza tą nieszczęsną kanalizacją, to ma pecha, czy ktoś
    mu jednak ogranicza prawo rozporządzania własnością? No chyba, że te
    przydomowe oczyszczalnie to jest ta furtka, nie zapisana wprost.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2014-10-10 22:58:54
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-09 20:55, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > "zakaz odprowadzania ścieków do wód powierzchniowych" (czy efekt działania
    > dobrej oczyszczalni jest nadal ściekiem?).

    Nie, oczyszczalnia kompaktowa dobrze działająca daje wodę i ta można
    wpuszczać do rzek lub wód powierzchniowych.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 10. Data: 2014-10-11 10:16:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-10 12:42, Borys Pogoreło wrote:
    > A to byłoby ciekawie rzucić im w twarz i niech myślą :)

    Tu akurat możesz ich przetestować praktycznie za free ponieważ
    oczyszczalnie do 5m3/dobę robisz na zgłoszenie. Tak więc przygotowanie
    kwitów zajmuje Ci góra pół godziny.

    Piotrek