  • 1. Data: 2014-10-08 22:15:15
    Temat: Zawory sterowane elektrycznie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Bry...
    Mam pytanie, czy ma ktoś może doświadczenie i podpowie jakie zawory
    warto zastosować w instalacji CO, przy założeniu, że chcę sterować nimi
    elektrycznie?

    Wydumałem sobie, że zrobię kotłownię tak, aby automatyka budynku
    zarządzała nastawami. Kłopot w tym, że nie znam zupełnie branży
    hydraulicznej - a potrzebuję zawory 2/2 ewentualnie 3/2 (analogią do
    pneumatycznych), sterowane z 24VDC lub 230VAC, szacuję około cala
    średnicą. Szukam czegoś przyzwoitego jakościowo, niezawodnego.

    Jakieś podpowiedzi?

    Iek.N.

  • 2. Data: 2014-10-09 09:05:47
    Temat: Re: Zawory sterowane elektrycznie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości
    >Wydumałem sobie, że zrobię kotłownię tak, aby automatyka budynku zarządzała
    >nastawami. Kłopot w tym, że nie znam zupełnie branży

    ja mam 3 zawory kulowe z napędem, jakies z allegro - drogo taka zabawa
    kosztuje -za sztuke ponad 200 :/

    b.

  • 3. Data: 2014-10-09 09:10:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał w wiadomości

    a drugą sprawą jest automatryka budynku - sam bedziesz robił? czy jak?

    b.

  • 4. Data: 2014-10-09 09:30:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Oct 2014 09:05:47 +0200, Budyń

    > ja mam 3 zawory kulowe z napędem, jakies z allegro

    http://allegro.pl/i4637045604.html -- coś takiego?
    Bardzo to hałasuje podczas pracy?

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2014-10-09 09:44:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Thu, 9 Oct 2014 09:05:47 +0200, Budyń

    > http://allegro.pl/i4637045604.html -- coś takiego?
    > Bardzo to hałasuje podczas pracy?

    właściwie go nie słychać, siedzi w szafie i usłyszę o tylko jak wiem co mam
    słuchać :)

    b.

  • 6. Data: 2014-10-09 13:50:07
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 8 października 2014 22:15:15 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    > elektrycznie?
    >

    > Wydumałem sobie, że zrobię kotłownię tak, aby automatyka budynku

    Jakie nastawy? Do czego te elektrozawory? Bo są różne.

  • 7. Data: 2014-10-09 19:30:04
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-10-09 13:50, Krzysztof Garus pisze:

    > Jakie nastawy? Do czego te elektrozawory? Bo są różne.

    to ja zapytam co polecicie do odcięcia zasilania wody - po zazbrojeniu
    alarmu mogłoby się automatycznie odcinać...
    Kupiłem kiedyś jakieś gówno i nie zamyka do końca, trochę się woda sączy

    Łukasz

  • 8. Data: 2014-10-10 00:11:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > a drugą sprawą jest automatryka budynku - sam bedziesz robił? czy jak?

    No... sam. Automatyka jak to automatyka, nic skomplikowanego w niej nie ma.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2014-10-10 00:12:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > właściwie go nie słychać, siedzi w szafie i usłyszę o tylko jak wiem co
    > mam słuchać :)

    Mnie hałas nie przeszkadza - kotłownia a w dodatku firma, więc nikt nie
    śpi za ścianą :)

    Pójdę tą drogą, THX.

    Irek.N.

  • 10. Data: 2014-10-10 09:53:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > a drugą sprawą jest automatryka budynku - sam bedziesz robił? czy jak?

    >No... sam. Automatyka jak to automatyka, nic skomplikowanego w niej nie ma.

    dopóki działa. Za 2 lata moze sie okazac ze ty jestes zarobiony a automatyka
    klęknie. Kto to naprawi?
    Wychodząc z tego założenia moja automatyka oparta jest na seryjnym
    komputerku, modułach przekaźników i kopii programu na karcie SD. Kompletna
    wymiana sprzetu potrwa z 5 minut i nie trzeba nic wiedziec byle wymienic
    sztuka w sztuke.

    b.