  • 11. Data: 2015-12-22 13:06:20
    Temat: Re: Farby: Dulux kolory świata czy Tikkurila
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 11:36:20 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > A co jak jeszcze drugą warstwę planujesz? :)

    Tikkurila w 100% kolorow jakimi malowalem (wszystko na bialym podkladzie -
    a malowalem od szarosci, przez zolty, fioletowy, brazy, krwiscie czerwone,
    capuccino, czekoladowe po czarny) kryje idealnie za pierwszym razem. Ja
    zwykle maluje raz, zrywam odrazu tasmy i odrazu maluje drugi raz (nie czekam
    az calkiem wyschnie) - gore tylko mniej wiecej pedzelkiem jak sie da.
    Wychodzi idealnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-12-22 15:02:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 11:55:44 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Nakleja drugi raz.
    A po co naklejać drugi raz. Pierwszym razem w okolicach taśmy raz za razem
    przejechać, taśmę zerwać a ew drugi raz to już tylko pędzlem wałkiem do paska. Tam
    już z tak

  • 13. Data: 2015-12-22 15:03:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 13:06:23 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Wychodzi idealnie :)
    Racja

  • 14. Data: 2015-12-22 19:06:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 15:02:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A po co naklejać drugi raz. Pierwszym razem w okolicach taśmy raz za razem
    przejechać, taśmę zerwać a ew drugi raz to już tylko pędzlem wałkiem do paska. Tam
    już z tak

    A wlasnie - zapomnialem napisac ze we wszystkich naroznikach i przy tasmach
    zawsze maluje pedzlem. Potem jade walkiem jak najwiecej sie da zeby na
    mozliwie najwiekszej powierzchni byla taka sama faktura :) Ale tam, gdzie
    pedzlem - nie oszczedzam farby. I pewnie dzieki temu juz w tych okolicach
    warstwa jest gruba i nic nie trzeba pozniej poprawiac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-12-23 06:45:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-12-21 20:57, Piotrek wrote:
    > Nie to, że chciałbym rozpętać dyskusję na temat wyższości Świąt Bożego
    > Narodzenia na Świętami Wielkiej Nocy. Ale czy ktoś z Was używał jednych
    > oraz drugich i potrafi je porównać unikając marketingowego bełkotu? :-)

    Dzięki za opinie.

    Piotrek

  • 16. Data: 2015-12-23 14:25:34
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 19:06, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > pedzlem - nie oszczedzam farby. I pewnie dzieki temu juz w tych okolicach
    > warstwa jest gruba i nic nie trzeba pozniej poprawiac.

    Ja to jakoś z pędzlem sobie słabo radzę :/
    Zawsze mam wrażenie, że jakieś smugi mi się robią i nie kryje to równo :(

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 17. Data: 2015-12-23 16:43:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 grudnia 2015 14:25:35 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ja to jakoś z pędzlem sobie słabo radzę :/
    > Zawsze mam wrażenie, że jakieś smugi mi się robią i nie kryje to równo :(

    Z tym ze jak pisalem - ja potem jade to walkiem. Generalnie kilka ostatnich
    pomieszczen to malowalem z zonka razem. Ja obklejam + maluje pedzelkiem "boki",
    zona jedzie z koksem walkiem po calosci. W ten sposob przy narozach i od strony
    tasmy farba jest pomalowany kawalek moze 1cm. Do reszty dojezdza walek.
    W zyciu nie zauwazysz na wysokosci 2,6m na centymetrowym pasku zadnej
    roznicy w odcieniu :) Choc dobra farba to jednak podstawa - jak slabo kryje
    to moze i cos zauwazysz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-12-30 12:58:30
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2015-12-21 21:18, yabba pisze:

    > Mam porównanie Duluxa i Beckersa - oba kupowane w Castoramie. Ściany mozna myć
    mokrą ściereczką i farba się nie zmywa.
    > Dulux pokrywa dobrze biały dopiero za drugą warstwą. Wycieranie
    > pobrudzonej ściany wilgotną ściereczką powoduje, że na ściereczce
    > zostaje kolor, a ściana w miejscu mycia traci zabarwienie.

    Potwierdzam powyższe, mam tylko pytanie czy jak wrócę kiedyś do
    lateksowego Beckersa to czy warstwa Duluxa nie będzie za słabym podkładem?

  • 19. Data: 2015-12-30 18:31:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "krak" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam powyższe, mam tylko pytanie czy jak wrócę kiedyś do
    > lateksowego Beckersa to czy warstwa Duluxa nie będzie za słabym podkładem?

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się. Zarobiony jestem! Po Nowym Roku.
    :))

    Takiej kombinacji malowania nie sprawdzałem. Jednak jak będziesz mył ściany
    przed ponownym malowaniem, to większość Duluxa i tak się zmyje i zostanie
    tylko to co naprawdę dobrze trzyma się ściany.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2016-01-04 13:09:35
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 16:43, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > W zyciu nie zauwazysz na wysokosci 2,6m na centymetrowym pasku zadnej
    > roznicy w odcieniu :) Choc dobra farba to jednak podstawa - jak slabo kryje

    Ja ostatnie dwa pokoje malowałem Śnieżką lateksową, bo znajomy polecał
    po rzekomo zrobieniu "doktoratu" z farb budując dom. Ale... no właśnie z
    tego co piszecie o kryciu Beckersa/Tikkurilli, to zdecydowanie ona taka
    super nie jest.
    Taki ciemniejszy zielony kolor to jeszcze rzeczywiście krył bardzo
    dobrze i druga warstwa była taka dla formalności i wyrównania.
    Ale już jasną wersją to malowałem chyba ze 3 razy (i to na białym
    podłożu...), a pewnie by i 4. warstwa się przydała. Największą tragedią
    było pokrycie miejsc, w których były gipsowane rowki po kablach
    elektrycznych i ewentualnie jakieś ciemniejsze plamy z poprzednich lat.
    Podłoże to malowane już wcześniej i wiszące od lat płyty GK zagruntowane
    przed malowaniem Unigruntem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /