  • 11. Data: 2009-04-01 22:35:29
    Temat: Re: Garaż blaszany - pozwolenie na budowę, pomocy? :)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    wolim pisze:
    > A jaka powierzchnia zabudowy tego garażu?

    18m2 (6x3m)

  • 12. Data: 2009-04-01 22:37:01
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    wolim pisze:
    > Fukcję garażu toto może spełniać... Ale z nazwy może być pomieszczeniem
    > gospodarczym. ;)

    Nie da rady - posesja nie jest prywatna (nie moja), ciąg garaży, który
    stoi nieopodal osiedla.

    Gdybym wiedział, że to tyle zachodu to bym się chyba nie pchał, no ale
    skoro już się powiedziało A to trzeba i B.

  • 13. Data: 2009-04-02 05:58:05
    Od: arch <s...@w...pl>

    > - znajdź geodetę i zleć mu wykonanie mapy do celów projektowych - 3-4
    > egz.
    >
    > ile to kosztuje?

    -- to zależy ile powie ci za to geodeta, ale tak średnio to ok. 700
    zł.

    > - 4 egz. projektu budowlanego budynku (gotowy lub indywidualny) - twój
    > wybór
    >
    > Co ma być w takim projekcie?

    -- no jest to projekt budowlany czyli to co jest zapisane w
    rozporządzeniu w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu
    budowlanego. Ty tego nie musisz wiedzieć, jeżeli kupisz projekt gotowy
    to będzie on wymagał tylko adaptacji do warunków miejscowych przez
    uprawnionego projektanta. A tego musisz znaleźć sam. I on ma wykonać
    adaptację z projektem zagospodarowania przestrzennego, a wszystko to
    zgodnie z przepisami prawa budowlanego i warunkami zabudowy w twoim
    przypadku.

    > - uzgodnienie wjazdu na działke z właściwym zarządca drogi,
    > no i oczywiście oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania
    > nieruchomościa na cele budowlane i wniosek o pozwolenie na budowę.
    >
    > ?

    -- czyli pewnie na ta działke jest już istniejący wjazd, w związku z
    tym ten temat ci odpada. Tylko usisz pamietać, żeby projektant
    oznaczył go w projekcie zagospodarowania jako istniejący.

    > Dodam, że garaż blaszany ma powstać w ciągu garaży, które już stoją i
    > również są blaszane.

    -- no to akurat nie ma w tym przypadku znaczenia.

  • 14. Data: 2009-04-02 16:19:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie
    > w budynkach gospodarczych zabronione jest parkowanie pojazdow
    > mechanicznych.

    Jakaś podstawa prawna ?

  • 15. Data: 2009-04-02 20:05:52
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakaś podstawa prawna ?

    Chyba w Pb jak dobrze pamietam jest dokladny opis budynku gospodarczego z
    takim warunkiem ale moge sie mylic bo nie mam akurat pod reka
    jakos w tym roku "arch" pisal na ten temat i podawal podstawe, popatrz w
    postach tak od stycznia jakos.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 16. Data: 2009-04-03 12:37:42
    Od: _a_r_t_e_c_ <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik arch napisał:

> [...]
    > adaptację z projektem zagospodarowania przestrzennego, a wszystko to
    > zgodnie z przepisami prawa budowlanego i warunkami zabudowy w twoim

    że się tak podepnę pod wątek, to widział ktoś kiedyś projekt gotowy
    garażu blaszanego? Ile taki kosztuje ? Może producenci blaszaków dodają
    projekty za symboliczną opłatą ? Pytam serio.

    A może zna ktoś architekta, który taki projekt wykona i wcześniej nie
    umrze (ze smiechu) ?

  • 17. Data: 2009-04-03 19:46:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > takim warunkiem ale moge sie mylic bo nie mam akurat pod reka
    > jakos w tym roku "arch" pisal na ten temat i podawal podstawe, popatrz w

    Sprawdziłem, nie ma czegoś takiego w Prawie Budowlanym