  • 11. Data: 2010-10-20 18:54:53
    Temat: Re: Gaz kontra prąd
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > bez przesady, różnica to praktycznie cena przyłacza gazowego.
    >
    > koszt samego systemu grzewczego jest praktycznie równorzędny.

    W domu jak wyżej wystarczy 5- 6 grzejników elektrycznych konwekcyjnych
    z własnym termostatem - samodzielny montaż jeden dzień.
    Ostatecznie w fazie wykonywania instalacji elektrycznej możesz
    przewidzieć ich sterowanie z II taryfy i wykonać osobne przyłącze np
    też z jakimś przekażnikiem do sterownika.
    Zwróć uwagę że mnóstwo hoteli w Europie tak to ma robione.

  • 12. Data: 2010-10-20 19:00:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

> [...]
    > przewidzieć ich sterowanie z II taryfy i wykonać osobne przyłącze np
    > też z jakimś przekażnikiem do sterownika.

    i jak ty chcesz tym w domu grzać :) sensowne elektryczne to piece
    akumulacyjne z dynamicznym rozłądowaniem ale one już nie kosztują kilakset
    złotych za sztukę.

    no ale każdy ma to co lubi...

    mam teraz klienta który sie zastanawia jak dorobić instalację co wodną z
    gazem do domu bez zbytniej demolki:)

    > Zwróć uwagę że mnóstwo hoteli w Europie tak to ma robione.

    tylko że hotele biorą za pokój tyle że im się to pewnie opłaca :) ponadto
    tam jest tańsza energia elektryczna.

  • 13. Data: 2010-10-20 19:21:17
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-20 16:40, ŁC pisze:
    > Witam!
    >
    > Na fali ostatnio przewijających się wątków o cenach nośników energii
    > chciałem zapytać czy ktoś pokusił się o rzetelną kalkulację kosztów
    > inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?
    > Bo mając w nieodległej perspektywie budowę domu naprawdę ciekaw jestem
    > takiej analizy.

    Cytując własną tabelkę:
    Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność
    urządzenia Koszt GJ
    Ekogroszek 26 MJ/kg 0,70 zł 0,85 31,67 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,89 zł 0,95 55,26 zł
    Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,89 zł 1 52,50 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
    Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
    Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł
    Olej opałowy 43 MJ/kg 3,2 0,95 78,34 zł
    Prąd G11 1 kWh 0,48 1 133,33 zł
    Prąd G12 1 kWh 0,41 1 113,89 zł

    Teraz wszystko zależy dla jakiego domu będziemy liczyli, bo np dla gazu
    GZ50, czy prądu to cena maleje wraz ze zużyciem.
    Ja szacowałem dom 150m2, ocieplony.
    Cena prądu jak widać ok 100% ceny gazu.
    Jeśli dom będzie znacząco mniejszy to cena instalacji będzie się
    zmieniała bo np mały domek z kilkoma pomieszczeniami cena grzejników
    elektrycznych + okablowanie (wbrew pozorom sporo kosztujące) będzie dużo
    taniej niż kocioł gazowy, rozdzielacze, rurki itp.
    Jednak dla dużego domu to liczba grzejników elektrycznych musi być spora
    i wtedy cena kotła nie będzie mocno wpływać na cały koszt, bo rozłoży
    się na dużą ilość grzejników, gdzie grzejnik wodny jest sporo tańszy od
    elektrycznego.
    Jak masz wielki dom np powyżej 400m2 to i pompa ciepła zacznie się opłacać.
    Czyli kosztorys to by trzeba pod konkretny dom robić i nie znajdziesz
    prostej zależności.

    BR
    Igus'

  • 14. Data: 2010-10-20 19:21:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adi" <a...@g...com> wrote in message
    >a w czym chcesz palic te wynalazki?

    Są palniki do tego takie z wstępnym pogrzewaniem oleju żeby miał chęć sie
    palić. Zobacz na allegro czy wpisz słowo palnik na olej przepracowany zużyty
    czy SYFOL

  • 15. Data: 2010-10-20 19:26:12
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > bo imho zwykłe grzejniki oporowe to porażka.

    No i to dopiero jest pożarogenne. Jak widać częściej zdażają się pożary niż
    zaczadzenia i wybuchy.

    Marek

  • 16. Data: 2010-10-20 19:37:54
    Od: "adi" <a...@g...com>

    no niestety żadne z twoich haseł na allegro nie pasi :)

  • 17. Data: 2010-10-20 19:46:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "adi" <a...@g...com> wrote in message
    >
    > Są palniki do tego takie z wstępnym pogrzewaniem oleju żeby miał chęć sie
    > palić. Zobacz na allegro czy wpisz słowo palnik na olej przepracowany
    > zużyty czy SYFOL

    Kiki, to sa palniki do ogrzewania warsztatow czy tego typu pomieszczen. Do
    domu to sie nie nadaje. Z tego jest syf taki, ze w kotlowni tego nie
    chcialbys trzymac, smrod, kila i mogila. Naprawde powstrzymajcie sie z
    takimi radami dla czlowieka myslacego dopiero o budowie.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-10-20 19:55:00
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 21:46:38 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > chcialbys trzymac, smrod, kila i mogila. Naprawde powstrzymajcie sie z
    > takimi radami dla czlowieka myslacego dopiero o budowie.

    Jeśli o mnie chodzi, nie biorę w ogóle pod uwagę takich rozwiązań.
    Zresztą temat świadczy o tym, że nie pytałem o rozwiązania najtańsze ;-)

    --
    ŁC
    Nie pijam wódki. Ja nią dezynfekuję duszę

  • 19. Data: 2010-10-20 19:56:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 20 Paź, 16:40, ŁC <a...@r...to> wrote:

    >Ogrzewanie elektryczne to pewnie opłaca się dla dobrze ocieplonych
    >małch domów. Np. 100 m2, 60 kWh/m2 daje na sezon 6000 KWh * 2 taryfa
    >to jakieś. 2000 PLN. (Przy tak ocieplonym i akumulacyjnym grzanie może
    >się włączać o dowolnej porze).
    >Odchodzą koszty przyłącza gazu, kotła gazowego budowy komina i
    >droższej instalacji CO, czujników czadu i corocznych przeglądów
    >kominiarsko - piecowych.

    -A kto dzisiaj buduje komin dla kotla gazowego??
    -Ile bedzie kosztowalo przylacze do domu ogrzewanego pradem? Mi wystarcza
    jak do tej pory 7kW i nie czuje sie z tego powodu niedoceniony.
    -Jakiej drozszej instalacji? Elektryczny piec akumulacyjny z rozladowaniem
    dynamicznym bedzie az tak duzo tanszy od kotla gazowego sztuk jedna??

    >Koszty instalacji mniejsze o co najmniej 15 kPLN = 750 rocznie odsetki

    Co najmniej 15 tys.?
    Litosci, czlowiek pyta rzeczowo a nie o Basnie Andersena.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-10-20 19:58:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    tarnus wrote:

    > No i to dopiero jest pożarogenne. Jak widać częściej zdażają się
    > pożary niż zaczadzenia i wybuchy.

    dokładnie, szczegolnei jak sie kupi najtańsze grzejniki w markecie, tego bez
    nadzoru strach zostawiać samopas :)