  • 1. Data: 2014-10-11 17:05:22
    Temat: Głowica termostatyczna do starego grzejnika
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Hej. Przypadek jest taki: w mieszkaniu w starym bloku z końca lat
    50-tych wiszą stare, ciężkie, żeliwne grzejniki. Na nich przy zaworach
    zamontowane są głowice termostatyczne Danfoss (montowane naście lat
    temu, nie znam modelu). W innych pokojach działają OK. Skręcam,
    grzejniki są lekko ciepłe, temperatura w pomieszczeniach odpowiednia
    (blok ocieplony i okna od nasłonecznionej strony), a przy okazji nie
    nabija jednostek na pomiernikach.

    W jednym pokoju natomiast przy kaloryferze jest głowica Danfoss z której
    idzie metalowy drucik do zewnętrznego pudełeczka przyczepionego na
    ścianie. Obstawiam, że to termostat. No i ta głowica chyba jest zepsuta
    - czy ustawione na 3 czy 5 to grzeje tak samo, gdy ustawiam 1-2 to
    kaloryfer jest zimny, ale jednostki stukają na pomierniku.

    Jaką głowicę do grzejnika (w cenie tak do 100 złotych) polecilibyście?
    Tę starą chcę wymienić na coś nowocześniejszego, bez udziwnień i
    jakiegoś dodatkowego osprzętu. Dziękuję za porady.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-10-11 23:23:33
    Temat: Re: Głowica termostatyczna do starego grzejnika
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Krystek wrote:
> [...]
    > Tę starą chcę wymienić na coś nowocześniejszego, bez udziwnień i
    > jakiegoś dodatkowego osprzętu. Dziękuję za porady.

    głowica ze zdalnym odczytem, dobra przy zabudowanym grzejniku, weź tą
    głowicę i dymaj do sklepu to ci dobiorą
    tylko że skoro na ustawione więcej grzeje a na mniej nie grzeje to
    chyba dobrze nie sądzisz?
    a jeżeli miernik ci nabija przy zimnym grzejniku to raczej ten miernik
    jest walnięty - jak uważasz?
    tak z ciekawości jaką temp utrzymujesz w tym pokoju

    jeffrey

  • 3. Data: 2014-10-12 01:10:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-10-11 23:23, Jeffrey pisze:

> [...]
    > jest walnięty - jak uważasz?
    > tak z ciekawości jaką temp utrzymujesz w tym pokoju

    Pomiernik (podzielnik) ciepła walnięty? No może. Na innych kaloryferach
    dało się głowicą tak wyregulować, że nie nabija a jest odpowiednia
    temperatura (też Danfossy, ale bez tego zewnętrznego termostatu). Jak
    wspomniałem te pokoje są przez 3/4 dnia do zachodu słońca wystawione na
    działanie promieni słonecznych, więc na razie przy temperaturze +15 na
    dworze w dzień jest OK. Nastawione między 1 a 2. Czyli regulacja działa.
    A w tym felernym kaloryferze bez różnicy, czy nastawię na 5 czy na 3 -
    grzeje tak samo, tzn. przy 5-tce kaloryfer nie jest bardziej gorący, niż
    gdy głowica jest ustawiona na 3-ce. Skręcam poniżej 3-ki to kaloryfer
    robi się zimny, ale pomiernik nabija jednostki. Na razie zawołam ekipę
    ze spółdzielni i niech sprawdzą, czy kaloryfer nie jest zapowietrzony,
    przy okazji dopytam co z tą głowicą regulacyjną, czy da się wymienić.
    Mieszkanie nie jest na co dzień zamieszkane, więc temperatury teraz nie
    podam, ale gdy tam przychodzę i bywam to temperatura jest powyżej 21
    stopni. Gdyby było mi chłodno na tyle, że kapałoby mi z nosa albo
    musiałbym chodzić w swetrze czy polarze to podkręciłbym kurki przy
    grzejnikach. A tak na razie to się dopiero zaczął sezon grzewczy i
    widzę, że jakieś anomalie są przy kaloryferach. Nie chcę potem płacić
    horrendalnych rachunków z pomiernika za mieszkanie, w którym nieczęsto
    bywam i które byłoby dodatkowo niedogrzane przez zimne kaloryfery.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/