  • 1. Data: 2009-01-25 17:01:46
    Temat: Gres, deska - grubosc posadzki
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Witojcie.

    Mam zamiar ulozyc w dwoch pomieszczeniach gres, plytki raczej te wieksze
    (nie znam dokladnych wymiarow). W pozostalych pomieszczeniach ma byc deska
    grubosci 15mm. Pytanie w zwiazku z tym: czy grubosc, wysokosc wylewki w tych
    pomieszczeniach powinna byc rozna powiedzmy grubsza o 5mm w pomieszczeniach
    gdzie bedzie gres, czy lac wszystko w jednym poziomie??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-25 17:26:58
    Temat: Re: Gres, deska - grubosc posadzki
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 18:01:46 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > pomieszczeniach powinna byc rozna powiedzmy grubsza o 5mm w pomieszczeniach
    > gdzie bedzie gres, czy lac wszystko w jednym poziomie??

    Czy deska będzie klejona do podłoża, czy jako podłoga pływająca?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-25 17:34:48
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Czy deska będzie klejona do podłoża, czy jako podłoga pływająca?

    Niezawodny Scream :-), ciesze sie...

    Zastanawiam sie nad tym produktem, bo zaoszczedzil by mi czasu i dawal
    mozliwosc poradzenia sobie z problemem samemu i cena rozsadna:
    http://www.allegro.pl/item526689168_deska_merbau_2_l
    amelowa_lakierowana_egzotyczna.html

    Ewentualnie jakis Barlinek, w kazdym razie deska raczej klejona, ogrzewanie
    podlogowe.
    Moze znasz produkty z tego linka?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-01-25 18:51:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 18:34:48 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Niezawodny Scream :-), ciesze sie...

    :))

    > Ewentualnie jakis Barlinek, w kazdym razie deska raczej klejona, ogrzewanie
    > podlogowe.
    > Moze znasz produkty z tego linka?

    Nie znam tych produktow, ja sie drewnem generalnie nie zajmuje ;) Ale.
    Jezeli kleisz deske do podloza, to trzeba zalozyc, ze 15 mm deski + 2 mm
    kleju da nam 16-17 mm grubosci, czyli porównywalnie do gresu. Duze plyty
    gresowe maja z reguly grubosc 8-12 mm. Przyjmijmy, ze 8 mm, do tego drugie
    8 mm kleju da nam okolo 16 mm - czyli bardzo podobnie. Mimo ze pewnie
    bedziesz sie przed tym usilnie bronic, ja i tak polecam jakąś listwę
    dylatacyjną między drewnem a ceramiką, wtedy w ogole nie zauwazysz roznicy
    w grubosci.

    Dobrze byloby wiedziec juz teraz jaki gres chcesz kupic. Mozesz kupic gres
    rektyfikowany i on wtedy ma conajmniej centymetr grubosci. Pisales o duzych
    plytkach, a ja nie wiem jakie to sa duze :) Ostatnio widzialem w skepie
    plytki 1,2x1,2m :)) Mozesz kupic plytki 60x60 i ukladac je na grzebień 6
    mm, wiadomo, ze klej zawsze sie ściśnie i po dociśnięciu płytki, po
    wyschnięciu, nie będzie już tych 6 mm. Wyzej pisałem o 8 mm kleju gdyż przy
    większych płytkach powinno się nakładać 2x tyle kleju, bo i na płytkę i na
    podłoże.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-25 19:01:00
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > bedziesz sie przed tym usilnie bronic, ja i tak polecam jakąś listwę
    > dylatacyjną między drewnem a ceramiką, wtedy w ogole nie zauwazysz roznicy

    Laczenie bedzie w progu, wiec rozwaze te mozliwosc.

> [...]
    > duzych
    > plytkach, a ja nie wiem jakie to sa duze :)

    Duze dla mnie to pewnie te male :-) Myslalem o plytkach na oko 50cm. :-)

> [...]
    > przy
    > większych płytkach powinno się nakładać 2x tyle kleju, bo i na płytkę i na

    Dzieki za wszystkie uwagi. Na tym etapie musze wiedziec gdzie ile betonu.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-01-25 19:06:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 20:01:00 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Dzieki za wszystkie uwagi. Na tym etapie musze wiedziec gdzie ile betonu.

    Wobec tego ja bym lał wszędzie na równym poziomie, zawsze potem można
    podlać samopoziomem albo wyrównać specjalną zaprawą.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-01-25 19:17:27
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Wobec tego ja bym lał wszędzie na równym poziomie, zawsze potem można
    > podlać samopoziomem albo wyrównać specjalną zaprawą.

    Tak wlasnie zrobie, dzieki.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-01-25 20:40:20
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Ale jaja....mam dokladnie to samo. mam w pokojach deske merbau 1,5 cm a w
    salonie i korytarzu gres 44x66cm grubosci 0,9cm. Wylewke lałem rowno
    wszedzie. drewno na kleju sika bond poliuretanie bezwodnym, a gres na kleju
    elastycznym Bolix E (bo robie w tej firmie :-)) - wykonawca do ceramiki
    sobie warstwą kleju swietnie podrownal do podlogi drewnianej i jest w
    idealnym poziomie. nie bylo problemow.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 9. Data: 2009-01-25 20:54:07
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ceramiki sobie warstwą kleju swietnie podrownal do podlogi drewnianej i
    > jest w idealnym poziomie. nie bylo problemow.

    Dzieki za potwierdzenie. :-)
    Jak wyglada, masz podlogowke pod deska??

    Pozdro.. TK