  • 1. Data: 2009-01-25 18:56:22
    Temat: System ogrzewania podłogowego SCHLUTER BEKOTEC
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Witam
    Czy ktoś zna tą technologie z praktyki ?
    Wygląda ciekawie i na razie nie znalazłem wad tego systemu.
    He może wadą jest cena systemu, bo jeszcze nie wiem ile to cudo kosztuje :-\

    Co o tym myślicie ?

    Dzięki zastosowaniu nowej technologii uzyskano:

    a.. kilkakrotne skrócenie czasu wykonania
    b.. obniżenie masy wylewki o około 80%
    c.. zlikwidowanie efektu bezwładności cieplnej posadzki
    d.. możliwość stosowania sterowników pogodowych
    Strona producenta po polsku
    http://schlueter-pl.schlueter.de/produkt.aspx?doc=9-
    1-bekotec.xml&pg=funktion

    Czy może jednak tradycyjny system TeCe będzie lepszy ??

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-01-25 19:03:11
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > b.. obniżenie masy wylewki o około 80%
    > c.. zlikwidowanie efektu bezwładności cieplnej posadzki
    > d.. możliwość stosowania sterowników pogodowych

    Z tego co widzę przy tym systemie można na tej samej grubości podłogi
    dać więcej styropianu a mniej wylewki.
    Jest to spora zaleta bo wylewka wtedy szybciej wyschnie i krótszy będzie
    czas
    przestoju na budowie.

    Krzysztof

  • 3. Data: 2009-01-25 19:04:59
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    Tu jest porównanie przekroju zwykłej podłogówki
    i podłogówki w systemie Schluter BEKOTEC

    http://www.profile-cemar.com.pl/technologie_ogrzewan
    ia_podlogowego

    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-01-25 19:07:31
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]

    > a.. kilkakrotne skrócenie czasu wykonania
    > b.. obniżenie masy wylewki o około 80%
    > c.. zlikwidowanie efektu bezwładności cieplnej posadzki

    Bezwladnosc cieplna jest funkcja masy wylewki. W domu "calorocznym"
    bezwladnosc ta to dla wiekszosci z nas zdecydowana zaleta, a dla "pompiarzy
    ciepla" to cecha determinujaca.
    W zaletach jakie podajesz uznal bym to za jedna z podstawowych wad.:-) O ile
    z domu nie korzysta sie okazjonalnie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-01-25 19:08:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > http://schlueter-pl.schlueter.de/produkt.aspx?doc=9-
    1-bekotec.xml&pg=funktion

    > Czy może jednak tradycyjny system TeCe będzie lepszy ??

    ciekawe ile to kosztuje...

    podejrzewam że klasyczna podłogówka wyjdzie ci sporo taniej i bez problemu
    znajdziesz wykonawcę (jeśli okolice Krakowa to polecam sie).

  • 6. Data: 2009-01-25 19:09:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > dać więcej styropianu a mniej wylewki.
    > Jest to spora zaleta bo wylewka wtedy szybciej wyschnie i krótszy

    wylewki z miksokreta schną szybko szczególnie jak sie je zacznie po 14
    dniach grzać podłogówką.

  • 7. Data: 2009-01-25 19:10:17
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    > dać więcej styropianu a mniej wylewki.
    > Jest to spora zaleta bo wylewka wtedy szybciej wyschnie i krótszy będzie

    Tu nie chodzi o czas schniecia, a o czas technologicznego wiazania betonu,
    ktorego i tak nie przyspieszysz. Posadzke z pdlogowka suszy sie przez jej
    wygrzewanie.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-01-25 19:23:25
    Od: "Krzysztof" <p...@b...pl>

    1-bekotec.xml&pg=funktion

    > ciekawe ile to kosztuje...
    >
    > podejrzewam że klasyczna podłogówka wyjdzie ci sporo taniej i bez problemu
    > znajdziesz wykonawcę (jeśli okolice Krakowa to polecam sie).

    Podejrzewam, że cena mnie powali i sobie odpuszczę
    Ja jestem w Wlkp i instalatora juz mam, umowa podpisana i wchodzą od środy.
    Swoją drogą to podeślę karte techniczną tego systemu
    - cieakwe jakie będzie miał zdanie na ten temat.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2009-01-25 19:29:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > środy. Swoją drogą to podeślę karte techniczną tego systemu
    > - cieakwe jakie będzie miał zdanie na ten temat.

    swego czasu dla siebie badałem systemy oparte na suchych jastrychach i
    wychodziło co najmniej dwa razy drożej. zrobiłem klasyczną.

  • 10. Data: 2009-01-26 19:07:20
    Od: "ygreko" <...@...com>

    A wylewki anhydrytowe? Np. Knauf: http://tiny.pl/vf5c