  • 1. Data: 2009-01-25 16:28:54
    Temat: odporność okien na żółkniecie - Gealan
    Od: "Andrzej" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    zamierzam kupić białe okna do swojego domu. Jeden ze sprzedawców powiedział mi,
    ze profile w których wykorzystywany jest plastik z recyklingu szybko stają się
    żółte. Ile może być w ty prawdy? Interesuje mnie to, bo mam jedna atrakcyjną
    wycenę z firmy Oknores która wykorzystuje profile Gealan S 8000 IQ a właśnie
    Gealan podobno wykorzystuje plastik z recyklingu. Cena okien jest atrakcyjna a
    sama firma ma dobrą opinię. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

  • 2. Data: 2009-01-25 16:49:27
    Temat: Re: odporność okien na żółkniecie - Gealan
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej napisal:
> [...]
    > Gealan podobno wykorzystuje plastik z recyklingu. Cena okien jest atrakcyjna a
    > sama firma ma dobrą opinię. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Hm, trudno mi wypowiadac sie o oknach Gealana, bo ich nie znam.
    Natomiast zamontowane u mnie, w roku 1998, okna z Oknoplastu
    nie zzolkly. Nic a nic. Zzolkly natomiast i wrecz sie w palcach
    rozsypuje cienkoscienne nakladki ozdobne na zawiasy. Ten plastik
    szlag trafil.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-01-25 20:46:09
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > atrakcyjna a
    > sama firma ma dobrą opinię. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Mam wszystkie okna (na cztery strony świata, a więc narażonych na różną
    insolację) z białych profili Gelana, wstawiane przed 8 laty. Nie zauważyłem
    efektu żółknięcia ram. Być może, gdybym do nich przyłożył nowiutki profil
    jakaś różnica byłaby zauważalna. Na Gelana zdecydowałem się również ze
    względu na ich atrakcyjność cenową.

  • 4. Data: 2009-01-26 01:51:37
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Andrzej" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > atrakcyjna a
    > sama firma ma dobrą opinię. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Mnie przedstawiciel Gelan'a nie chciał wpisac do umowy zgodności z aprobatą
    techniczną. Chodziło mi o te kształtowniki wkładane w środek. Radzę uważać
    na nich.

  • 5. Data: 2009-01-26 09:42:48
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > atrakcyjna a
    > sama firma ma dobrą opinię. Z góry dziękuje za wypowiedzi.

    Producent okien które kupiłem chwalił się, że jego okna nie żółkną bo sa z
    plastiku bezołowiowego.
    W ciągu roku nie zżółkły jeszcze :-)
    --