  • 11. Data: 2014-02-24 08:33:03
    Temat: Re: Grzanie - prad czy gaz?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.02.2014 06:18, A.L. pisze:

    > Wszystko do wyrzucenai i do zainstalowanai na nowo
    >
    > A.L.

    za mało informacji, ale ja bym polecił w pierwszej kolejności ogrzewanie
    podłogowe, potem nadmiarowe aluminiowe "dmuchające" kaloryfery, albo
    nic. znaczy inwestycja nie warta osiągniętych oszczędności. Piec ze
    sterownikiem który go wyłącza na noc, na czas kiedy będiesz w pracy - to
    największa oszczędność. przy czym sam sterownik kupisz w tesko za 19.99.
    Mimo że jest to nie zalecane, ja bym dał jakieś lekkie ocieplenie od
    wewnątrz.
    Ogólnie jest tak: za darmo - nie będziesz miał ciepło. Będziesz odczuwał
    ze jest cieplej - przy podłogówce. Jeśli wyłączysz piec na 6 godziny
    dziennie - odczujesz to w portfelu. Wdedy jednak muszsz mieć system
    grzewczy który jest wydajny, bo musisz jakoś to mieszkanie szybko nagrzać...
    Dalej za mało wiemy żeby zacząć doradzać , nie gdybać. czy możesz zrobić
    podłogówkę?

    ToMasz

  • 12. Data: 2014-02-24 09:19:04
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
    > Konserwator nie wyrazil zgody na ocieplenie od zewnatrz

    to sprzedaj to w cholere :)

    b.

  • 13. Data: 2014-02-24 09:36:30
    Od: szary <s...@n...pl>

    A. L. wrote:

    > Konserwator nie wyrazil zgody na ocieplenie od zewnatrz
    >
    > A.L.

    A jak z podłogą, ścianami fundamentowymi?
    Legary, grunt, wentylowana przestrzeń podpodłogowa, możliwośc ocieplenia sc.
    fundamentowych (wkopać przy ścianach xps),etc., może jakie GWC miało by
    sens?
    U teściowej w starym domu głównie od podłogi "ciągnie".

  • 14. Data: 2014-02-24 15:14:25
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 06:22:31 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Konserwator nie wyrazil zgody na ocieplenie od zewnatrz
    >

    > A.L.

    Możesz ocieplić od środka. Są materiały którymi można to zrobić.

  • 15. Data: 2014-02-24 19:07:44
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 23 lutego 2014 18:27:29 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:
> [...]
    >
    > piece; mozna zalozyc grzalki
    >

    > Czy ktos ma opinie w tej materii?
    >

    > Google daje spzreczne rezutlaty, a w ogole zgola niewiele

    Najtańsze w używaniu są terasz pompy ciepła. W rejonie w jakim mieszkam w tym roku
    dni w które nie warto było by używać pompy ciepła było kilkanaście. Chodzi mi o pompę
    powietrze woda. Powierzchnia budynku spora to i metr albo dwa metry kwadratowe da się
    wygospodarować na bufor. A jak by się nie dało to piszesz że piece ładne. Rozebrać
    piece, kazać zrobić zbiorniki i obudować je kaflami z pieców.

  • 16. Data: 2014-02-25 00:52:00
    Od: A.L. <a...@a...com>

    mam sentyment rodzinny :)

    A.L.

  • 17. Data: 2014-02-25 07:55:23
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-02-24 08:33, ToMasz pisze:

> [...]
    > szybko nagrzać...
    > Dalej za mało wiemy żeby zacząć doradzać , nie gdybać. czy możesz

    Wybacz, ale to co tu piszesz świadczy o braku podstawowej wiedzy.
    1. Nie ociepla się od środka, zwłaszcza starych budynków, ponieważ
    powoduje to pojawienie się grzyba w ścianach i zagrzybienie całego domu.
    2. Sterownik, który kupisz w Tesco za 19,99 nie nadaje się do sterowania
    systemem grzewczym, ponieważ nie reaguje on na temperaturę, a zatem nie
    zabezpiecza domu przed zamarznięciem. W razie gwałtownego spadku
    temperatury sterownik ten nie włączy ogrzewania.
    3. Podłogówka ma sens tylko i wyłącznie tam, gdzie budynek jest dobrze
    ocieplony. W starym budownictwie, gdzie są ogromne straty ciepła,
    podłogówka jest zbyt mało wydajna, a przez to przyniesie więcej złego
    niż dobrego. Zbyt wysoka temperatura podłogi to problemy zdrowotne.
    4. Podłogówka i wydajny system to dwie sprzeczności. Podłogówka grzeje
    na granicy swojej wydajności i żeby była oszczędna oraz bezpieczna dla
    ludzi musi grzać cały czas, nie przekraczając temperatury podłogi 28
    stopni Celsjusza. Poza tym bezwładność podłogówki jest zbyt duża, żeby
    można było stosować dobowe obniżanie temperatury czy też wyłączać
    ogrzewanie.
    5. W domach o dużej kumulacji cieplnej, zwłaszcza w domach o złej
    izolacji, wyłączanie ogrzewania czy też dobowe obniżanie temperatury nie
    przynosi zbytnich oszczędności, ponieważ to ciepło, które się utraci
    podczas przerwy w ogrzewaniu, trzeba będzie nadrobić w czasie grzania.
    Jeżeli ktoś już się upiera, aby obniżać dobowo temperaturę lub wyłączać
    na kilka godzin ogrzewanie to tylko i wyłącznie stosując grzejniki, bo
    niemi dość szybko da się nagrzać powietrze, jednocześnie nie czekając,
    aż dogrzeją się ściany.

  • 18. Data: 2014-02-25 08:29:56
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.02.2014 07:55, uzytkownik pisze:

    > Wybacz, ale to co tu piszesz świadczy o braku podstawowej wiedzy.
    to a czy to świadczy o braku praktyki? Bo słabo coś rozumiesz to co
    napisałem.
    > 1. Nie ociepla się od środka, zwłaszcza starych budynków, ponieważ
    > powoduje to pojawienie się grzyba w ścianach i zagrzybienie całego domu.
    napisałem "Mimo że jest to nie zalecane, ja bym dał" - czego w tym nie
    rozumiesz? Stoją domy które mają take ocieplenie 25 lat i nic złego się
    nie dzieje.
    > 2. Sterownik, który kupisz w Tesco za 19,99 nie nadaje się do sterowania
    > systemem grzewczym, ponieważ nie reaguje on na temperaturę, a zatem nie
    > zabezpiecza domu przed zamarznięciem.

    że co proszę? miałeś kiedyś zamarznięcie w domu w którym ktoś mieszka?
    Bo ja miałem w pracy, podczas mrozów -25, po ponad tygodniu nie grzania.
    zamarzła rura z wodą bieżącą a nie CO. Faceta czeka inwestycja minimum
    na 10 tyś, i nie może za 100zł kupić glikolu?

> [...]
    > podłogówka jest zbyt mało wydajna, a przez to przyniesie więcej złego
    > niż dobrego. Zbyt wysoka temperatura podłogi to problemy zdrowotne.
    zaraz musze to powiedzieć moim dzieciom, które plaszczą dupska w pokoju
    w którym mam podłogówkę. budynek ma ponad 100 lat. dobrze że że nie
    dałem podłogówki w całym mieszkaniu, zaraz tory z wadera i inne duplo
    każe im rozkładac w przedpokoju i kuchni

> [...]
    > stopni Celsjusza. Poza tym bezwładność podłogówki jest zbyt duża, żeby
    > można było stosować dobowe obniżanie temperatury czy też wyłączać
    Dlaczego cały czas słyszę krytykę bez wskazania rozwiązania problemu?
    JEśli nawet problem wystąpi, można go rozwiązać kaloryferem.

> [...]
    > przynosi zbytnich oszczędności, ponieważ to ciepło, które się utraci
    > podczas przerwy w ogrzewaniu, trzeba będzie nadrobić w czasie grzania.
    nie. zawsze będzie oszczędność, czasami minimalna ale będzie.
> [...]
    > na kilka godzin ogrzewanie to tylko i wyłącznie stosując grzejniki, bo
    > niemi dość szybko da się nagrzać powietrze, jednocześnie nie czekając,
    zgadza się. ale znowu słyszę tylko krytykę, żeby komuś dowalić, a nie
    pomóc. KAloryfery, a szczególnie pewieni ich model, są w stanie szybko
    ogrzać pomieszczenie, dlatego pisałem wcześniej o przewymiarowanych
    grzejnikach. ale podłogówka jest w stanie zapewnić komfort przy nizszej
    temperaturze, a to jest źródłem oszczędności
    ToMasz

  • 19. Data: 2014-02-25 08:52:02
    Od: szary <s...@n...pl>

    Przestańcie. Wątkotwórca nie angażuje się (reszta wątku) w dyskusję o
    sposobach ocieplania/grzania.

  • 20. Data: 2014-02-25 14:02:12
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 25 lutego 2014 07:55:23 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > na kilka godzin ogrzewanie to tylko i wyłącznie stosując grzejniki, bo
    >
    > niemi dość szybko da się nagrzać powietrze, jednocześnie nie czekając,

    Ociepla się pomieszczenia od środka. Powstały nawet dedykowane systemy ociepleń
    produkowane prze bardzo poważnych producentów z branży budowlanej. Są przebadane.
    mają wszystkie potrzebne papiery żeby można było je bezpiecznie używać. tak że kolego
    sympatyczny nie pierdol jak nie wiesz. Słowo " pierdolić" pochodzi ze języka
    staropolskiego i oznacza opowiadanie bzdur, nieprawdziwych zdarzeń itp. Ocieplenie od
    wewnątrz przy takich samych grubościach izolacji będzie o wiele skuteczniejsze niż
    zewnętrzne. Problemy o jakich piszesz wynika ze zbyt grubych warstw izolacji i słabej
    wentylacji.Szybciej pojawi się grzyb po zaizolowaniu na zewnątrz i słabej wentylacji
    niż po prawidłowym zaizolowaniu od środka i prawidłowej wentylacji. Izolacja
    wewnętrzna nie jest lubiana przez producentów materiałów izolacyjnych i firmy
    budowlane bo jest dużo tańsza. No chyba że komuś wcisną specjalne drogie systemy.