  • 111. Data: 2017-12-29 15:41:58
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    dyskusyjnych:6b544c88-a35b-4001-98dc-0579377e1150@go
    oglegroups.com...
    > Nie
    > W jednostrefowej cena za kwH to ok 65gr
    > Nizej podałem 3 ostatnie miesiące i ceny ile
    > mnie kWh kosztowała
    > Najdrożej wyszła w listopadzie ok 59gr za kWh
    > ale wtedy też sporo "nie moich" kWh w tym było
    > bo użyczalem prąd sąsiadowi na budowę obok i w
    > listopadzie sporo oni zużyli. > A to głównie kWh
    > w droższej taryfie bo od 7 do 17tej robili. Ale
    > i tak wyszło taniej niz ta sama liczba kWh w G11

    Nie rozumiem Twojego sposobu liczenia. Masz na
    myśli średnią cenę za całość faktury? Tak tego nie
    policzysz, musisz wziąć poszczególne składniki i
    dla nich policzyć kwoty.

    Podaj zużycia (ewentualnie stawki jakie masz, bo
    nie jestem pewien czy aby nie zmieniłeś
    sprzedawcy, bo piszesz bardzo nieprecyzyjnie) to
    ja Ci to precyzyjnie policzę co do grosza.

    > Coś co się nazywa "opłata abonamentowa" to całe
    > 1,3zł netto na moich fakturach

    1,3zł netto to stawka opłaty abonamentowej przy
    okresie odczytowym 2-miesięcznym. Przy
    1-miesięcznym jest 2,82zł netto. Sam pisałeś, że
    masz 1-miesięczny.

  • 112. Data: 2017-12-29 15:45:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:33:22 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > zmienny stawki sieciowej i stały stawki sieciowej.
    > Jeśli się nie pomyłem w stawkach, to wyniki są
    > takie:
    > 1. Dla przypadku, że zużycie rozkłada się po równo
    > w obydwu strefach, to G12W jest tańsza o 23,54zł
    > brutto.
    > 2. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to
    > 60% całości zużycia (222kWh w dziennej i 148kWh w
    > nocnej), to G12W jest tańsza o 9,57zł brutto.
    > 3. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to
    > 65% całości zużycia (240,5kWh w dziennej i
    > 129,5kWh w nocnej), to G12W jest tańsza o 2,59zł

    Co tam sobie założyłeś nie chce mi się sprawdzać. Wyżnej podałem cenę kWh jak mi
    wychodzi treraz a w g11 to było 65gr
    Przypomnę:
    Kwota do zapłaty/ilość kWh
    listopad- 0,59zł/1kWh
    październik- 0,49zł
    wrzesień- 0,52zł
    sierpień- 0,58zł
    lipiec-0,53zł
    Czerwiec- 0,45zł(tu nie chce mi się analizować czego tak nisko ale podejrzewam że
    jakieś rozliczenie w związku ze zmianą taryf. Bo jakoś tak w maju zmieniałem)
    Wcześniejsze faktury to G11 i tam cena ok 0,65zł

  • 113. Data: 2017-12-29 15:54:21
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > rozliczenie w związku ze zmianą taryf. Bo jakoś
    > tak w maju zmieniałem)
    > Wcześniejsze faktury to G11 i tam cena ok 0,65zł

    Ale jesteś uparty :) Nie jesteś faktycznie ciekawy
    czy na zmianie grupy taryfowej w ogóle zyskałeś i
    ile? Jeśli zużycie w dwóch strefach masz zbliżone,
    to masz niewielki zysk rzędu 23zł brutto. Jeśli
    zaś znacznie więcej zużywasz energii w strefie
    dziennej niż w nocnej, to jesteś na tym samym
    poziomie lub nawet płacisz więcej.

    No podaj te zużycia w podziale na strefy :) Jak
    mniemam faktury masz przed sobą.

  • 114. Data: 2017-12-29 15:57:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:42:12 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Nie rozumiem Twojego sposobu liczenia. Masz na
    > myśli średnią cenę za całość faktury? Tak tego nie
    > policzysz, musisz wziąć poszczególne składniki i
    > dla nich policzyć kwoty.

    Ale co tutaj rozumieć:
    Kwota faktury do zapłaty przez ilość kWh daje średnią cenę za kWh
    I te ceny jak widzisz przy G12W są niższe

    > Podaj zużycia (ewentualnie stawki jakie masz, bo
    > nie jestem pewien czy aby nie zmieniłeś
    > sprzedawcy, bo piszesz bardzo nieprecyzyjnie) to
    > ja Ci to precyzyjnie policzę co do grosza.

    Nie zmieniłem sprzedawcy- wszystko od dawna w Energa

    > 1,3zł netto to stawka opłaty abonamentowej przy
    > okresie odczytowym 2-miesięcznym. Przy
    > 1-miesięcznym jest 2,82zł netto. Sam pisałeś, że
    > masz 1-miesięczny.

    Opłata abonamentowa 05.10.2017 01.11.2017 0,00 MC 1,3000 0,00 23
    Jak byk jest 1,30zł za okres 05.10.2017 do 01.11.2017

    Więc skąd tam 2,82zł wziąłeś to nie wiem.

    ale ok- faktura kolejna jest jest:

     Opłata abonamentowa 02.11.2017 04.12.2017 2,00 MC 1,3000 2,60 23
    Podejrzewam ze tu dwa miesiące policzyli bo daty są od 02.11.2017 do 04.12.2017
    Ale nawet gdyby było 2,8zł- to jakie mi to oszczędności przyniesie dwumiesięczny
    okres rozliczeniowy?
    Na najtańsze chipsy? A co miesiąc wygodniej płacić 200zł jak co dwa miesiące 400zł.

  • 115. Data: 2017-12-29 16:09:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:45:22 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Co tam sobie założyłeś nie chce mi się sprawdzać. Wyżnej podałem cenę kWh jak mi
> [...]

    Ja mam teraz tak:

    https://scr.pgr.pl/2017/12/2017-12-29_16-08-06-63519
    .png

    3996 pln / 9792kWh = 0,408 pln / kWh.

    Tauron śląsk :) No ale ja mam na pewno wyższe wykorzystanie w "taniej"
    od Ciebie, bo grzeje pompą.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 116. Data: 2017-12-29 16:15:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:54:34 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > to masz niewielki zysk rzędu 23zł brutto. Jeśli
    > zaś znacznie więcej zużywasz energii w strefie
    > dziennej niż w nocnej, to jesteś na tym samym

    Ale chyba już prościej nie mozna:
    W G11 kazda zużyta przeze mnie kWh kosztowała mnie 65gr
    Odkąd mam G12W kWh kosztuje mnie od 50gr do 59gr

    > No podaj te zużycia w podziale na strefy :) Jak
    > mniemam faktury masz przed sobą.
    Zużycie/Okres/Kwota:
    389 kWh/ 4/10/2017 - 1/11/2017/ 192.50 zł
    Za 389kWh w g11 zapłaciłbym: 389*0,65= 252zł

    Zużycie/Okres/Kwota:
    373 kWh/ 1/11/2017 - 4/12/2017/ 221.06 zł
    Za 373kWh w G11 zapłaciłbym 242,45zł
    To przy założeniu że w G11 przyjełem 0,65zł/kwh
    a np
    Zużycie/Okres/Kwota:
    409 kWh/ 1/12/2016 - 2/01/2017 279.81 zł
    To jest G11 za grudzień 2016- średnio za kWh-0,68gr

    Chyba więcej kopiować nie murze
    Nie interesuje mnie kompletnie ile kWh zużywam w droższej taryfie a ile w tańszej.
    Interesuje mnie ŚREDNIA cena za kWh bo ilość kWh bo to czy mam G11 czy G12 nie wpływa
    przecież na ilość zużywanych kWh.
    Ą średnia cena w G12W póki co wychodzi mnie taniej niż w G11

  • 117. Data: 2017-12-29 16:17:30
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > Ale co tutaj rozumieć:
    > Kwota faktury do zapłaty przez ilość kWh daje
    > średnią cenę za kWh
    > I te ceny jak widzisz przy G12W są niższe

    Nie porównuj ze sobą dwóch różnych miesięcy, tylko
    ten sam miesiąc (policzony w G11 i w G12w).
    Warunki i rozkład zużycia mogły się przez miesiąc
    diametralnie zmienić. Sam pisałeś, że użyczałeś
    komuś prądu. A w której strefie pobierał?

    >Opłata abonamentowa 05.10.2017 01.11.2017 0,00 MC
    >1,3000 0,00 23
    >Jak byk jest 1,30zł za okres 05.10.2017 do
    >01.11.2017

    Dobrze policzone. Jeśli jesteś ciekawy, to
    wytłumaczę dlaczego jest na pierwszej 0 a na
    drugiej 2 :)

    Przypuszczam, że masz okres odczytowy umowny
    2-miesięczny, ale operator stwierdza, że
    korzystniej dla niego ponieść dodatkowy koszt
    odczytu, robić odczyt co miesiąc i fakturować co
    miesiąc. Jest to spotykana praktyka operatorów,
    ale raczej w wysokich GT (grupach taryfowych). W G
    się z czymś takim nie spotkałem. A może skoro
    podajesz sam odczyty, to stwierdzili, że będą
    fakturować co miesiąc. Spróbuj nie podać odczytu,
    to pewnie będą sami odczytywać i fakturować według
    okresu odczytowego umownego czyli co 2 miesiące.

> [...]

    >oszczędności przyniesie dwumiesięczny okres
    >rozliczeniowy?
    >Na najtańsze chipsy? A co miesiąc wygodniej

    Ja tam wolę płacić mniej niż więcej, nawet o
    1,87zł na fakturze. Ale kto co lubi. Rocznie
    zbierze się na przyzwoity obiad.

    A nawet gdyby było tyle samo, to moim zdaniem
    lepiej płacić co 2 miesiące niż co miesiąc.

  • 118. Data: 2017-12-29 16:27:38
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Zużycie/Okres/Kwota:
    >389 kWh/ 4/10/2017 - 1/11/2017/ 192.50 zł
    >Za 389kWh w g11 zapłaciłbym: 389*0,65= 252zł

    Słaba ta Twoja matematyka :)

> [...]
    > bo to czy mam G11 czy G12 nie wpływa przecież na
    > ilość zużywanych kWh.
    > Ą średnia cena w G12W póki co wychodzi mnie

    Podaj zużycia w podziale na strefy :) Obliczę Ci
    dokładnie ile byś płacił mając G11.

    Jeśli masz oszczędność rzędu 50-60zł to
    przypuszczam, że zużycie w strefie nocnej masz
    dużo wyższe niż w dziennej.

  • 119. Data: 2017-12-29 16:31:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 16:17:44 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > to pewnie będą sami odczytywać i fakturować według
    > okresu odczytowego umownego czyli co 2 miesiące.
    Zdawało mie się ze się umawiałem na odczyty co miesiac
    Sam podaje via ebook.
    W wolnej chwili sprawdzę na stronie może się gdzieś dogrzebie o co w tym biega
    Zresztą tu
    https://www.energa.pl/dla-domu/rozliczenia-rzeczywis
    te/gdzie-rozliczyc
    piszą o odczytach miesięcznych
    "1. Za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta - usługa bezpłatna.
    W dowolnym terminie, raz na miesiąc sprawdzasz stan licznika. Wpisujesz go w
    odpowiedniej zakładce w eBOK i otrzymujesz elektroniczny obraz faktury do zapłaty."
    > Ja tam wolę płacić mniej niż więcej, nawet o
    > 1,87zł na fakturze. Ale kto co lubi. Rocznie
    > zbierze się na przyzwoity obiad.

    Całe 22zł- coś tam można za to zjeść w barze mlecznym- to fakt

    > A nawet gdyby było tyle samo, to moim zdaniem
    > lepiej płacić co 2 miesiące niż co miesiąc.

    Mam dokładnie odwrotne zdanie.
    Dochody mam regularnie co miesiąc to i faktury płace regularnie co miesiac

  • 120. Data: 2017-12-29 16:38:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-29 o 16:27, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Słaba ta Twoja matematyka :)

    > Podaj zużycia w podziale na strefy :) Obliczę Ci dokładnie ile byś
    > płacił mając G11.

    To ja Ci podam, bo z podobnymi jak Kris założeniami zmieniłem na G12W.
    Zmiana taryfy - 20.4.2017
    jedyny jak do tej pory odczyt - 21.6.2017 - 323kwh dzienna, 537kwh nocna

    --
    Pete