  • 121. Data: 2017-12-29 16:38:58
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 16:27:52 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Słaba ta Twoja matematyka :)

    Dawaj gdzie zrobiłem błąd?

    > Podaj zużycia w podziale na strefy :) Obliczę Ci
    > dokładnie ile byś płacił mając G11.

    A co ma zużycie w podziele na strefy do G11
    Przecież czy w nocnej zużyję 200kWh a w dziennej 100kWh czy tam np w innym miesiacu w
    nocnej 1kwh a w dziennej 299kwh to ciągle jest to 300kWh łącznie w miesiącu
    W G11 nie ma podziału na strefy- w g11 1kWh wychodziła mnie od 0,65zł do nawet blisko
    0,70zł

    > Jeśli masz oszczędność rzędu 50-60zł to
    > przypuszczam, że zużycie w strefie nocnej masz
    > dużo wyższe niż w dziennej.

    A czy to tak dziwi skoro w G12W w grudniu mam 478godz tańszej taryfy i 266godz
    droższej?
    W styczniu to będzie 436godz w taniej i 308godz w droższej

  • 122. Data: 2017-12-29 16:47:08
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > Zdawało mie się ze się umawiałem na odczyty co
    > miesiac
    > Sam podaje via ebook.
    > W wolnej chwili sprawdzę na stronie może się
    > gdzieś dogrzebie o co w tym biega
    > Zresztą tu
    > https://www.energa.pl/dla-domu/rozliczenia-rzeczywis
    te/gdzie-rozliczyc
    > piszą o odczytach miesięcznych
    > "1. Za pośrednictwem Elektronicznego Biura
    > Obsługi Klienta - usługa bezpłatna.
    > W dowolnym terminie, raz na miesiąc sprawdzasz
    > stan licznika. Wpisujesz go w odpowiedniej
    > zakładce w eBOK i otrzymujesz elektroniczny
    > obraz faktury do zapłaty."

    Opłata abonamentowa to jest koszt odczytu
    licznika. Spróbuj zaproponować im, że za 1,30zł
    netto będą sami co miesiąc odczytywać Twój licznik
    :) Już widzę, jak się zgodzą :)

    Sam odczytujesz licznik, więc nie ponoszą kosztów,
    stąd taka cena opłaty abonamentowej.

    > Całe 22zł- coś tam można za to zjeść w barze
    > mlecznym- to fakt

    Kebab z frytkami i surówką na talerzu plus piwo.

    > Mam dokładnie odwrotne zdanie.
    > Dochody mam regularnie co miesiąc to i faktury
    > płace regularnie co miesiac

    Masz darmowy, nieoprocentowany, miesięczny kredyt
    od dostawcy prądu :)

  • 123. Data: 2017-12-29 17:01:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 16:47:22 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Masz darmowy, nieoprocentowany, miesięczny kredyt
    > od dostawcy prądu :)
    A w zamian moje 200zł zarobi na jakimś rorze oprocentowanym 1,5%(zaszałem bo chyba na
    dzisiaj żaden ROR na tyle nie jest oprocentowany;)) cale 25gr miesięcznie. Minus
    belka a to kolejne minus 5gr
    Czyli zysku 20gr a może i mniej bo nie che mi się sprawdzać jak się podatek "belki"
    zaokrągla.

  • 124. Data: 2017-12-29 17:06:41
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > Dawaj gdzie zrobiłem błąd?

    Już pisałem, porównujesz dwa różne miesiące, a
    powinieneś ten sam. Druga sprawa, to opłaty stałe.
    Wliczasz je do średniej ceny?

> [...]
    > łącznie w miesiącu
    > W G11 nie ma podziału na strefy- w g11 1kWh
    > wychodziła mnie od 0,65zł do nawet blisko 0,70zł

    Potrzebuję zużycia w strefach abym mógł policzyć
    DOKŁADNĄ różnicę między fakturą obliczoną w G11 a
    G12w :)

    >A czy to tak dziwi skoro w G12W w grudniu mam
    >478godz tańszej taryfy i 266godz droższej?
    >W styczniu to będzie 436godz w taniej i 308godz w
    >droższej

    W strefie, nie taryfie jeśli już. Czymś innym jest
    taryfa, innym grupa taryfowa a jeszcze innym
    strefa czasowa. To są trzy, całkowicie inne
    pojęcia.

    Liczba godzin faktycznie rozkłada się korzystnie,
    ale czy przełoży się to przynajmniej
    proporcjonalnie na zużycie w strefach? Być może,
    bo jednak te weekendy dużo wnoszą, a wtedy jest
    raczej komplet ludzi w domu i komputery,
    telewizory, oświetlenie pewnie dość mocno zużywają
    prądu.

  • 125. Data: 2017-12-29 17:10:17
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]
    > kolejne minus 5gr
    > Czyli zysku 20gr a może i mniej bo nie che mi
    > się sprawdzać jak się podatek "belki" zaokrągla.

    A czemu zaraz na rachunek/lokatę? Można inaczej
    zainwestować, ze znacznie lepszym zyskiem.

    A może też nie brać kredytu chwilówki i zamiast
    niego wykorzystać pieniądze "otrzymane" za darmo
    od dostawcy prądu.

  • 126. Data: 2017-12-29 17:15:58
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    > To ja Ci podam, bo z podobnymi jak Kris
    > założeniami zmieniłem na G12W.
    > Zmiana taryfy - 20.4.2017
    > jedyny jak do tej pory odczyt - 21.6.2017 -
    > 323kwh dzienna, 537kwh nocna

    Po cenach Krisa, bo już mi się nie chce zmieniać
    cennika: wychodzi, że zaoszczędziłeś 103,36zł na
    G12W w stosunku do G11.

    Grzejesz prądem, włączasz zmywarkę, pralkę i inne
    sprzęty w strefie nocnej?

  • 127. Data: 2017-12-29 18:13:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 17:06:55 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > Wliczasz je do średniej ceny?

    > Potrzebuję zużycia w strefach abym mógł policzyć
    > DOKŁADNĄ różnicę między fakturą obliczoną w G11 a

    ales sie uparł - nie potrzebujesz tych informacji by to wyliczyć.
    Podał ze zuzywa 370kWh miesiecznie i kosztuje go to 0,5zł/kwh x 370, a kosztowałoby
    0,65x370.
    Ot cała dokładna różnica.

    b.

  • 128. Data: 2017-12-29 18:19:05
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > ales sie uparł - nie potrzebujesz tych
    > informacji by to wyliczyć.
    > Podał ze zuzywa 370kWh miesiecznie i kosztuje go
    > to 0,5zł/kwh x 370, a kosztowałoby 0,65x370.
    > Ot cała dokładna różnica.

    W dużym przybliżeniu, a nie dokładna. A skąd się
    wzięło to 0,65zł/kWh? Jak oszacowane?

    Mając podział zużycia na strefy jesteś w stanie co
    do grosza policzyć różnicę, a nie na podstawie
    jakiegoś magicznego 0,65.

  • 129. Data: 2017-12-29 18:25:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 18:19:19 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > wzięło to 0,65zł/kWh? Jak oszacowane?
    >
    > Mając podział zużycia na strefy jesteś w stanie co
    > do grosza policzyć różnicę, a nie na podstawie

    sami wypisywaliscie ze dla g11 jest 0,65. Wyliczyc koszty g12 mając g11 to problem bo
    faktycznie trzeba znac proporcje noc/dzien - ale w drugą stronę to banał, nie wiem po
    co to drążysz.

    b.

  • 130. Data: 2017-12-29 18:28:39
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > sami wypisywaliscie ze dla g11 jest 0,65.
    > Wyliczyc koszty g12 mając g11 to problem bo
    > faktycznie trzeba znac proporcje noc/dzien - ale
    > w drugą stronę to banał, nie wiem po co to
    > drążysz.

    Skąd się wzięło 0,65?