  • 131. Data: 2017-12-29 18:35:40
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 18:28:53 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Skąd się wzięło 0,65?

    Kwota na fakturze podzielona przez ilość zużytych kWh jak mniemam, czyli
    prawdziwa cena 1kWh z wliczonymi wszystkimi możliwymi opłatami dodatkowymi.

    Też nie wiem, po co drążysz temat szczerze mówiąc :) On chyba wie dokładnie
    ile płacił i ile płaci obecnie?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2017-12-29 18:45:26
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > Kwota na fakturze podzielona przez ilość
    > zużytych kWh jak mniemam, czyli
    > prawdziwa cena 1kWh z wliczonymi wszystkimi
    > możliwymi opłatami dodatkowymi.

    I to jest bardzo przybliżony wynik.

    > Też nie wiem, po co drążysz temat szczerze
    > mówiąc :) On chyba wie dokładnie
    > ile płacił i ile płaci obecnie?

    Drążę, bo chciałem mu co do grosza policzyć ile
    zyskuje. Kris najwyraźniej nie wie ile dokładnie
    zyskuje, bo na podstawie algorytmu, który
    zaproponował (średnia cena energii uwzględniająca
    opłaty stałe) błąd jest dość znaczny.

    Do dalszej dyskusji możemy wrócić po Nowym Roku,
    bo zaraz odetną mnie od kompa na kilka dni. Ja na
    co dzień, zawodowo się tym zajmuję, więc chętnie
    mogę o tym podyskutować i wiele wyjaśnić. Kris na
    przykład (i inni również) w przeszłości mi wiele
    pomogli na tej grupie w wielu tematach, a ja
    chętnie mogę pomóc w tematach związanych z energią
    elektryczną.

    Życzę Wszystkich Szczęśliwego Nowego Roku.

  • 133. Data: 2017-12-29 19:15:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 18:45:40 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I to jest bardzo przybliżony wynik.

    smiem twierdzic ze kwota na fakturze to jest bardzo dokladny wynik :)

    b.

  • 134. Data: 2017-12-29 19:37:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-29 o 17:15, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    > Po cenach Krisa, bo już mi się nie chce zmieniać cennika: wychodzi, że
    > zaoszczędziłeś 103,36zł na G12W w stosunku do G11.
    >
    > Grzejesz prądem, włączasz zmywarkę, pralkę i inne sprzęty w strefie nocnej?

    Nie grzeję prądem. Żyję jak dotychczas (czyli z G11), nie zważajac na
    strefy i pory dnia.
    Czasem (gdy mi się przypomni) to puszczę zmywarkę na noc albo od 13-tej,
    ale reszta domowników nawet nie wie, że są jakieś strefy.

    --
    Pete

  • 135. Data: 2017-12-29 20:15:32
    Od: l...@g...com

    No i jak na tym wychodzisz?

  • 136. Data: 2017-12-29 21:44:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-29 o 20:15, l...@g...com pisze:
    > No i jak na tym wychodzisz?

    Dobrze

    --
    Pete

  • 137. Data: 2017-12-29 21:46:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-29 o 17:15, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    > Po cenach Krisa, bo już mi się nie chce zmieniać cennika: wychodzi, że
    > zaoszczędziłeś 103,36zł na G12W w stosunku do G11.

    Stan na dzisiaj, 1391 w drogiej, 2109 w taniej.

    --
    Pete

  • 138. Data: 2018-01-01 13:20:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-28 o 10:29, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A jakie masz konkretnie zużycie w poszczególnych strefach czasowych w
    > grupie taryfowej G12w? Przy braku wykorzystywania prądu do ogrzewania,
    > ciężko zejść z takim zużyciem w strefie nocnej (taniej) aby to było
    > opłacalne?
    Liczę dwie strefy poniedz sobota od 10 do 10 oraz sob pon 10-10,
    i tak w tygodniu dzienna i nocna wychodzi w połowie grudnia 28 do 22kwh
    co daje około g11=53zł do g12w=40zł czyli lekki plus, w weekend to 2 do
    25kwh co daje 33zł do 25zł czyli też lekki plus. Ale ogólnie zużycie mi
    spadło, co wynika z sumy kwh w stosunku do poprzedniego okresu, okazuje
    się też że stary licznik mechaniczny już oszukiwał, więc zmiana taryfy
    była podwójnym zyskiem.

    > Rozumiem, że pralka, zmywarka i inne urządzenia które się da,
    > uruchamiasz w strefie "taniej"?
    Tak, zmywarka, piekarnik po 13, a reszta w weekend. Żona się buntowała z
    początku ale już przywykła.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 139. Data: 2018-01-01 13:29:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 23:53:11 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Interes może być w tym, żebyś nie szukał tańszych dostawców i nie zmieniał
    > sobie co jakiś czas, bo wtedy na tym tracą. Jak złapią jelenia na 3 lata
    > to mają z tym jednym już spokój, bo nie ucieknie.

    Ta, na pewno :)

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-pradu-w-2018-r
    -Rachunki-nizsze-choc-nieznacznie-7562989.html

    Pozdrówki dla tych co dali się nabić marketoidom :D

    --
    Adam Sz.

  • 140. Data: 2018-01-01 13:32:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 16:47, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    te/gdzie-rozliczyc

    > Opłata abonamentowa to jest koszt odczytu licznika. Spróbuj zaproponować
    > im, że za 1,30zł netto będą sami co miesiąc odczytywać Twój licznik :)
    > Już widzę, jak się zgodzą :)

    W tauronie jak sam podajesz licznik to jest drożej niż z ich odczytów,
    ja mam
    okres 6mies do odczytów a faktury mam co miesiąc z prognozowaną ceną.
    W takim systemie abonament wynosi 80gr+vat, jeszcze taniej jest 12mies
    ale to
    już za długi okres. Do tego masz opłatę za licznik która dla G11 to
    3,95+vat a dla G12w to 7+vat zł, opłata przejściowa jak bierzesz więcej
    niż 1200kwh u mnie to 6,5zł +vat
    i jeszcze oze.
    --
    Pozdr