  • 21. Data: 2017-12-21 14:08:48
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 14:03:32 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    zy-morawiecki-zapowiada-zmiany,nId,2479923

    > http://wyborcza.pl/7,155287,22813075,rzad-morawiecki
    ego-wprowadza-antysmogowe-taryfy-za-prad-ktore.html

    > "Rząd PiS od stycznia wprowadza antysmogową taryfę ogrzewania domów
    > energią elektryczną. Oferta, która miała zachęcać do takiego ogrzewania,
    > a zniechęcać do palenia węglem i trucia środowiska, będzie nawet o 50
    > proc. droższa od istniejących taryf. "

    Po pierwsze - wklejasz tekst z wyborcza.pl co już sugeruje, żeby go w ogóle
    nie czytać, bo będą same kłamstwa :-) Po drugie artykuł jest obcięty i
    każe sobie zapłacić żeby go przeczytać w całości, co w przypadku kiedy
    ten znajduje się na wyborcza.pl oznacza, że ktoś chyba ma mnie za
    kompletnego kretyna :D Obraziłem się ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2017-12-21 14:22:19
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > energią elektryczną. Oferta, która miała zachęcać do takiego ogrzewania,
    > a zniechęcać do palenia węglem i trucia środowiska, będzie nawet o 50

    Wrzuć cały artykuł bo na razie z tego co wstawiłeś niewiele wynika.

  • 23. Data: 2017-12-21 14:27:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jest wlasnie dzialanie V kolumny i pierdolonej totalnej opozycji ktorej tuba
    propagandowa jest gagagazeta wyborcza. Wychodzi ze przyszedl czas na odmalowanie
    apartamentow w Berezie Kartuskiej.

  • 24. Data: 2017-12-21 14:46:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 14:08, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > każe sobie zapłacić żeby go przeczytać w całości, co w przypadku kiedy
    > ten znajduje się na wyborcza.pl oznacza, że ktoś chyba ma mnie za

    Z branży jesteś a nie poradziłeś sobie z tym ograniczeniem?
    Ustaw sobie user-agent na google bot i będziesz miał prawie wszystko
    otwarte ;)

    --
    Pete

  • 25. Data: 2017-12-21 14:50:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 14:22, Kris pisze:

    ego-wprowadza-antysmogowe-taryfy-za-prad-ktore.html

    > Wrzuć cały artykuł bo na razie z tego co wstawiłeś niewiele wynika.

    Nie wiem, czy prawo autorskie zezwala ;)

    "Rząd Morawieckiego wprowadza antysmogowe taryfy za prąd, które uderzą w
    najbiedniejszych. Ogrzewanie nawet o połowę droższe
    7 -- 9 minut
    Mateusz Morawiecki i Krzysztof Tchórzewski na pierwszym posiedzeniu
    rządu Beaty Szydło, 24.11.2015.

    Mateusz Morawiecki i Krzysztof Tchórzewski na pierwszym posiedzeniu
    rządu Beaty Szydło, 24.11.2015. (Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta)
[...]

    Wprowadzenie nowej taryfy dla domów ogrzewanych energią elektryczną
    premier Mateusz Morawiecki ogłosił we wtorek. Dziękował ministrowi
    energii Krzysztofowi Tchórzewskiemu, w ramach walki o czyste powietrze
    ,,sfinalizował konkretną regulację, która będzie obowiązywać od stycznia
    2018 roku", i podkreślał: - Krok po stronie zmian w taryfach na energię
    jest bardzo ważnym wyciągnięciem ręki do tej uboższej części
    społeczeństwa, której trzeba pomagać w walce ze smogiem.

    Co widać zza zasłony brudów w powietrzu? W "Temacie dnia" z ekologiem o
    walce ze smog(k)iem

    Ceny energii coraz wyższe

    To już druga i ostateczna wersja nowej, antysmogowej taryfy na energię
    elektryczną. Pierwsza, którą resort energii ogłosił w listopadzie,
    okazała się mniej atrakcyjna od obowiązujących taryf na prąd. Rząd
    zaproponował wtedy, że do istniejącej taryfy (G11) oferowany będzie
    aneks z niższymi o mniej więcej 50 proc. stawkami energii w nocy (między
    godz. 23 a 7 rano). Policzyliśmy to. Z analiz, które dla ,,Wyborczej"
    przeprowadzili eksperci, wynikało, że zamiast ,,zdecydowanie mniej", jak
    zapowiadał rząd, za energię elektryczną zapłacimy symbolicznie mniej (na
    północy i w środkowej Polsce, gdzie operatorem jest Energa, lub w
    Warszawie - Innogy) albo więcej (w PGE o 5 proc., w Enei o 6 proc.
    więcej). A w najbardziej zanieczyszczonych od smogu regionach Polski,
    gdzie operatorem jest Tauron - nawet 34 proc. więcej w skali roku,
    ponieważ koszty ogrzewania w innych taryfach niż G11 są bardziej
    opłacalne. Napisaliśmy wtedy w ,,Wyborczej", że ceny energii, zamiast
    pomagać w walce ze smogiem, będą sprzyjały paleniu byle czym w
    kopciuchach, bo ludzie nie zdecydują się na ogrzewanie elektryczne.

    Po burzy, jaką wywołał nasz artykuł, resort energii postanowił zmienić
    rozporządzenie. Szkopuł w tym, że jest ono jeszcze mniej korzystne niż
    pierwsza wersja antysmogowej taryfy. Bo jak zapowiedział Mateusz
    Morawiecki, taniej będziemy grzać nie przez osiem godzin w nocy, lecz
    przez siedem - między godz. 23 a 6 rano - i taniej nie o 50 proc., lecz
    maksymalnie o 40 proc.

    - Według szacunków Ministerstwa Energii może to obniżyć rachunki za
    ogrzewanie o 20-25 proc. - podkreślał premier. To prawda, ale niższe
    rachunki zapłacą tylko osoby, które dziś korzystają z taryfy G11. Dla
    właścicieli pieców elektrycznych i akumulacyjnych, którzy stosują inne
    taryfy (operatorzy oferują ich kilka) i np. oferują tańsze ogrzewanie
    tylko w weekendy, proponowana przez PiS regulacja będzie niekorzystna.
    Dziękujemy!

    Eksperci wyliczyli dla nas, o ile dokładnie droższa jest nowa taryfa.
    Najdrożej na Śląsku i w Małopolsce

    I znów najgorzej na nowej taryfie wyjdą mieszkańcy Śląska i Małopolski -
    regionów najbardziej zanieczyszczonych, w których korzystne ceny
    alternatywnych dla węgla sposobów grzania są niezbędne, aby ograniczyć
    smog. Operator Tauron obecnie oferuje taryfę, w której ceny ogrzewania
    domu są mniejsze od standardowych cen przez 17 godzin na dobę i 24
    godziny w weekendy. W tej taryfie średni koszt 1 kilowatogodziny (kWh)
    wynosi ok. 29 gr. Taryfa nocna to ok. 26 gr. Ogrzewanie domu o
    powierzchni ok. 130 m kw. przez 14 godzin na dobę kosztuje ok. 4 tys. zł
    za sezon. Jeśli skorzysta się z oferty antysmogowej rządu Morawieckiego,
    płaci się nawet o 2 tys. więcej (koszt kilowatogodziny to ok. 44 gr).

    Nowa taryfa antysmogowa jest droższa od obecnie istniejących u
    wszystkich operatorów. W Enei i Enerdze rządowa propozycja zwiększy
    wydatki na ogrzewanie o 17 proc. (ok. 1900 zł) w stosunku do taryfy G12
    i taryfy weekendowej. W PGE - o 6 proc., czyli 400 zł.

    Nawet klienci Innogy w Warszawie zapłacą więcej o mniej więcej 100 zł,
    jeśli zdecydują się przejść na taryfę proponowaną przez resort energii.
    Premier Morawiecki mija się z prawdą

    - Nowe taryfy to tylko zagranie PR-owe rządu - przyznaje jeden z
    ekspertów. - Premier mówi, że daje tańszą możliwość, ale w
    rzeczywistości tak nie jest. Ludzie nie mają tej świadomości, bo
    niewielu się zna na przeliczaniu wszystkich zmiennych, które potrzebne
    są do określenia wysokości kosztów ogrzewania - zaznacza.

    Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła (PORT PC) oraz
    Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych (SPiUG) w
    komunikacie oceniły: ,,wprowadzony okres taniej energii w nowej taryfie
    elektrycznej jest zdecydowanie za krótki w stosunku do realnych potrzeb
    ogrzewania elektrycznego budynków i to zarówno w przypadku ogrzewania
    elektrycznego, jak i przy zastosowaniu pomp ciepła. Aby rzeczywiście
    wyjść naprzeciw oczekiwaniom uboższej części społeczeństwa, należałoby
    wprowadzić rozwiązanie zastosowane w takich krajach jak Czechy i
    Słowacja, które skutecznie walczą z niską emisją za pomocą specjalnej
    taryfy elektrycznej zapewniającej 20 godzin taniej energii".

    Na to jednak szans raczej nie ma. Resort energii wyjaśnił, że propozycja
    ma i owszem zachęcić do instalacji pieców elektrycznych lub pomp ciepła
    na terenach, gdzie nie ma możliwości podłączenia do miejskich systemów
    ciepłowniczych lub sieci gazowej, ale większe zużycie energii w nocy ma
    też złagodzić efekt tzw. dolin nocnych (spadek zużycia energii w nocy,
    przy tych samych kosztach produkcji), które dla energetyki w Polsce
    stanowią duży problem oraz ograniczyć konieczność modernizacji sieci."

    --
    Pete

  • 26. Data: 2017-12-21 14:50:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 14:46:53 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Z branży jesteś a nie poradziłeś sobie z tym ograniczeniem?
    > Ustaw sobie user-agent na google bot i będziesz miał prawie wszystko
    > otwarte ;)

    Próbować hakować wyborczą? To jak próbować z gówna wydobyć resztki
    niestrawionego jedzenia i próbować zjeść ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2017-12-21 14:53:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    zy-morawiecki-zapowiada-zmiany,nId,2479923

    ego-wprowadza-antysmogowe-taryfy-za-prad-ktore.html

    > Po pierwsze - wklejasz tekst z wyborcza.pl co już sugeruje, żeby go w ogóle
    > nie czytać, bo będą same kłamstwa :-)

    Mam cytować portal TVPiS? Tam będzie za to sama prawda :P

    > Po drugie artykuł jest obcięty i
    > każe sobie zapłacić żeby go przeczytać w całości, co w przypadku kiedy
    > ten znajduje się na wyborcza.pl oznacza, że ktoś chyba ma mnie za
    > kompletnego kretyna :D Obraziłem się ;)

    Wyborcza nie dostaje 800 baniek z budżetu państwa, więc musi się sama
    utrzymać

    --
    Pete

  • 28. Data: 2017-12-21 14:54:50
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 14:50:26 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Nowa taryfa antysmogowa jest droższa od obecnie istniejących u

    Ja pierwotnie (z pół roku, czy rok temu?) zrozumiałem, że państwo ma
    zrezygnować z podatków i akcyzy na wszystkich taryfach w nocy. Czyli jak
    masz G12 to płacisz tyle ile za G12 tyle że o podatki mniej - miało wychodzić
    wtedy o połowę taniej rzeczywiście.

    Jeżeli jednak nowe taryfy dotyczą obniżki wyłącznie w taryfie G11 to jest
    to rzeczywiście policzek w twarz dla wszystkich o IQ >1 :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2017-12-21 14:58:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 14:53:08 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Mam cytować portal TVPiS? Tam będzie za to sama prawda :P

    Jeżeli znasz tylko portal tvpis i wyborczą, to współczuję, musisz mieć
    spaczony pogląd na wszystko :-)

    > Wyborcza nie dostaje 800 baniek z budżetu państwa, więc musi się sama
    > utrzymać

    Ale mogłaby przestać kłamać w co drugim artykule :)
    Powinni jej dowalić karę tak jak TVNowi.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2017-12-21 15:06:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 14:50:26 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Eksperci wyliczyli dla nas, o ile dokładnie droższa jest
    Nie wiem co tam experci wyliczyli ale z tymi taryfami to jest tak
    W większości przyadków na dzisiaj opłacalne jest przejście na taryfy g12 zamiast
    G11(pomińmy na razie g12w)
    Przy g12 cena energii w "dzień" jest wyższa od G11
    Rząd proponuje takie G12 z tym ze w dzień cena energii jest taka jak w G11 a w nocy
    połowę niższa
    Jak im wyszło te "50% drożej"?