  • 31. Data: 2017-12-21 15:09:47
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 14:58, Adam Sz. pisze:

    > Jeżeli znasz tylko portal tvpis i wyborczą, to współczuję, musisz mieć
    > spaczony pogląd na wszystko :-)

    Czekam na info, które żródło informacji jest obiektywne w 100 procentach :P

    > Ale mogłaby przestać kłamać w co drugim artykule :)
    > Powinni jej dowalić karę tak jak TVNowi.

    Normalnie, jakbym słyszał wyborcę PiS z Polski 'B' :P

    --
    Pete

  • 32. Data: 2017-12-21 15:16:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 15:06, Kris pisze:

    > Nie wiem co tam experci wyliczyli ale z tymi taryfami to jest tak
    > W większości przyadków na dzisiaj opłacalne jest przejście na taryfy g12 zamiast
    G11(pomińmy na razie g12w)
    > Przy g12 cena energii w "dzień" jest wyższa od G11
    > Rząd proponuje takie G12 z tym ze w dzień cena energii jest taka jak w G11 a w nocy
    połowę niższa
    > Jak im wyszło te "50% drożej"?

    Do artykułu jest grafika.
    Na niej, dla Tauronu koszt grzania w G12 (7h tania + 7h droga) wynosi
    29gr za kWh
    Dla nowej taryfy ma to być 44gr za kWh (czyli wzrost o 51%)

    --
    Pete

  • 33. Data: 2017-12-21 15:37:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 15:16:51 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > 29gr za kWh
    > Dla nowej taryfy ma to być 44gr za kWh (czyli wzrost o 51%)
    https://tauron.optimalenergy.pl/cennik/cennik-dla-do
    mu/
    Nie ma opłat sieciowych a nie chce mi się szukać
    ale popatrzmy dla tych cen co w linku wyżej
    G11- 0,2445zł
    G12 dzień-0,3015zł
    G12 noc- 0,1556zł
    Liczmy cenę 1kW/ 7godzin w dzień i 7 godzin w nocy
    Wg G12 to:

    7*0,3015+7*0,1556= 3,2zł

    Wg taryf rządowych trzeba by liczyć tak:

    7*0,2445zł+7*(0,2445/2)zł= 2,56zł

    Trzeba by jeszcze znaleźć ceny przesytu ale raczej one wyliczeń nie zmienią tak że
    "rządowa" wyjdzie 50% drożej

  • 34. Data: 2017-12-21 15:50:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 15:37:32 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >
    > 7*0,2445zł+7*(0,2445/2)zł= 2,56zł
    >
    > Trzeba by jeszcze znaleźć ceny przesytu ale raczej one wyliczeń nie zmienią tak że

    https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyj
    ne/stawki-oplat-dystrybucyjnych
    Tu znalazłem że dystrybucja w tauronie to
    G11- 0,1763zł
    G12 dzień-0,1888zł
    G12 noc- 0,0659zł

    Czyli sumując to z cenami które wyżej podałem to 1kw przy 7godzinach w dziń i 7
    godzinach w nocy wychodzi
    w g12w- 4,98zł a w taryfie "rzadowej" 4,42zł
    Żadna to rewolucja ale nie jest tez 50% drożej -a tak wyliczyli "experci"wyborczej

  • 35. Data: 2017-12-21 16:45:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 15:37, Kris pisze:

> [...]
    >
    > 7*0,2445zł+7*(0,2445/2)zł= 2,56zł
    >
    > Trzeba by jeszcze znaleźć ceny przesytu ale raczej one wyliczeń nie zmienią tak że

    Tu jest źródło i wzór:

    http://portpc.pl/nowa-taryfa-antysmogowa-krok-dobrym
    -kierunku-mocno-niewystarczajacy/

    --
    Pete

  • 36. Data: 2017-12-21 16:56:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-12-21 o 15:09, Pete pisze:

    > Czekam na info, które żródło informacji jest obiektywne w 100 procentach :P

    No jak to, nie wiesz?! Wiadomo, że niezalezna.pl ;PPPP

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 37. Data: 2017-12-21 17:00:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 16:45:50 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    zamiast G11(pomińmy na razie g12w)

    że "rządowa" wyjdzie 50% drożej

    > Tu jest źródło i wzór:
    >
    > http://portpc.pl/nowa-taryfa-antysmogowa-krok-dobrym
    -kierunku-mocno-niewystarczajacy/

    No i ok
    A "expertom" z wyborczej wyszło 50% drożej
    Zgadzam się z Adamem że szkoda czasu na czytanie wyborczej

  • 38. Data: 2017-12-21 17:26:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 15:37:32 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Trzeba by jeszcze znaleźć ceny przesytu ale raczej one wyliczeń nie zmienią tak że
    "rządowa" wyjdzie 50% drożej

    Na przesyle jest bardzo duża różnica między "drogą", a "tanią".
    Może sporo zmienić :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2017-12-21 17:29:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 15:09:48 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Czekam na info, które żródło informacji jest obiektywne w 100 procentach :P

    Żadne nie jest obiektywne w 100%. Ale jak ktoś zna tylko wyborcza i tvpis
    i zakłada, że skoro tvpis kłamie, to wyborcza na pewno mówi prawdę to jest
    mocno spaczony ;)

    > Normalnie, jakbym słyszał wyborcę PiS z Polski 'B' :P

    Znasz tylko PIS i PO. Współczuję - dałeś się wkręcić w ich gierki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2017-12-21 19:20:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-21 o 17:00, Kris pisze:

    zamiast G11(pomińmy na razie g12w)

    że "rządowa" wyjdzie 50% drożej

    -kierunku-mocno-niewystarczajacy/

    > No i ok
    > A "expertom" z wyborczej wyszło 50% drożej

    44/29=?
    > Zgadzam się z Adamem że szkoda czasu na czytanie wyborczej

    chyba czasz na powrót do szkoły. Podstawowej.

    --
    Pete