  • 71. Data: 2017-12-23 22:13:15
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 20:55:57 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > A wytłumacz dlaczego w przeciągu ostatniego roku prawie wszystko
    > podrożało? Nawet chińskie g....
    >
    > Średnio 15-30%, ale niektóre produkty nawet 100%.

    Co zdrozało o 100%?
    Z podstawowych artykułów- pominmy bitcoina
    Czy to wina PiS?
    Zanim odpowiesz że tak, ze jajka że masło itp to zastanów się czy Kaczka z tym swirem
    Macierewiczem mają tak długie macki ze w Niemczech też podrożało i masło i jajka. Tak
    chwile temu zeznała moja szwagierka
    PS
    Jak unia jakiś paragraf nam dojebała rzekomo kilka dni temu to rynki finansowe
    zareagowały na to
    Sprawdź ten wątek;)

  • 72. Data: 2017-12-23 22:15:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 21:55:00 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Przecież nikt tu nie twierdził, że prąd zdrożał ale, że ma zdrożeć.

    O 51% jak wyborcza pisze?

  • 73. Data: 2017-12-23 22:48:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na przyszly rok cena pradu brutto bedzie nizsza bo urzad od ustalania cen pradu nie
    dosc ze nie zgodzil sie na podwyzki to jeszcze kazal obnizyc cene pradu. Zakladajac
    inflacje na poziomie 2,5%, wedlug Balcerowicza wzorcowa i najlepsza dla gospodarki,
    realnie prad stanieje o jakies 3%. Gdzie sa te podwyzki w przyszlosci i kiedy ta
    przyszosc ma byc?

  • 74. Data: 2017-12-23 22:51:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 22:49:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    realnie prad stanieje o jakies 3%. Gdzie sa te podwyzki w przyszlosci i kiedy ta

    Wystarczy patrzeć na marketingowców od prądu. Od chyba 3 albo 4 lat co rok
    dostaje zachęty do podpisania umowy na 3-4-5 lat z gwarancją ceny :)
    Czyli wiadomo, że będzie tanieć.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2017-12-23 23:07:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-23 o 22:51, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > Wystarczy patrzeć na marketingowców od prądu. Od chyba 3 albo 4 lat co rok
    > dostaje zachęty do podpisania umowy na 3-4-5 lat z gwarancją ceny :)

    Chwyt polega na tym, że dostajesz gwarancję ceny prądu, ale na opłatę
    składa się wiele innych składników.

    Poza tym na dzień dobry chcą naciągnąć na dodatkowe kilka stów rocznie,
    bo umowa związana jest z dodatkowymi usługami, za które trzeba dodatkowo
    płacić.

  • 76. Data: 2017-12-23 23:21:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 23:07:58 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Chwyt polega na tym, że dostajesz gwarancję ceny prądu, ale na opłatę
    > składa się wiele innych składników.

    Bez znaczenia. Jeżeli ktoś chce mnie zamknąć w cyrograf na dłuższy okres
    czasu to musi mieć w tym interes ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2017-12-23 23:53:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 23:21:12 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Bez znaczenia. Jeżeli ktoś chce mnie zamknąć w cyrograf na dłuższy okres
    > czasu to musi mieć w tym interes ;)

    Interes może być w tym, żebyś nie szukał tańszych dostawców i nie zmieniał
    sobie co jakiś czas, bo wtedy na tym tracą. Jak złapią jelenia na 3 lata
    to mają z tym jednym już spokój, bo nie ucieknie.
    Do tego przy okazji podpisywania umowy spróbują wcisnąć różne inne bzdety,
    typu ubezpieczenie, hydraulika czy innego tam spawacza, kartę członka czegoś
    tam do kupowania i cały stos innych gówien wymyślonych przez marketoidów.
    Jak co któryś klient to łyknie to pewnie zarabiają na tym więcej niż
    na sprzedawaniu energii :>

    L.

  • 78. Data: 2017-12-24 00:18:28
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    realnie prad stanieje o jakies 3%. Gdzie sa te podwyzki w przyszlosci i kiedy ta

    Bzdura (przynajmniej w przypadku Tauronu). Od nowego roku podwyżka.
    Sprawdź sobie swojego sprzedawcę i dostawcę:
    http://bip.ure.gov.pl/bip/taryfy-i-inne-decyzje-b/en
    ergia-elektryczna/3507,Taryfy-opublikowane-w-2017-r.
    html

    --
    Pete

  • 79. Data: 2017-12-24 00:19:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Higiena dyskusji polega na tym ze najpierw Ty odpowiadasz na pytanie ktore
    sprowokowales a potem mozesz zadawac swoje. No to tlumacz jak to jest z tym pradem
    ktory taniejac zdrozal. Moze mial ten prad nalepke ze w chinach zrobiony a tak
    naprawde u Twojej znajomej go zrobili i przykleili nalepke?

    Zenek, weź swoją fakturę sprzed roku i aktualną. I zobacz różnice. Co
    najmniej wzrosła opłata przejściowa (czyli dopłata do górnictwa). Od
    nowego roku ma wejść jakaś kolejna dopłata.

    --
    Pete

  • 80. Data: 2017-12-24 02:27:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mozesz Pete przeczytac na onanecie co tam napisali o urzedowych cenach pradu na
    nowy rok?