  • 61. Data: 2013-05-15 11:02:17
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:82dd615c-da93-44cf-87b3-22cc7d6fc0dd@go
    oglegroups.com...

    > A ten mityczny punkt rosy jeśli wystapi to co takiego złego robi scianom?

    Jak się skropli para wodna to będą wilgotne.

    > W zeszłym tygodniu byłem na zamku krzyzackim w Malborku- całkiem
    > przyzwoicie jeszcze wygląda, a trochę lat ma- czemu tam punkt rosy nie
    > rozłozył tej budowli?

    Bo nie ma drugiej warstwy która by byłą barierą dla wilgoci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 62. Data: 2013-05-15 12:43:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To nie punkt rosy jest groźny ale wilgoć w punkcie rosy. Jak masz ścianę
    > jednowarstwową to punkt rosy gdzieś tam jest ale co z tego skoro skoro
    > wilgoć bez problemu wychodzi na zewnątrz. Jak masz ścianę 2w i ta druga
    > warstwa ma gorszą paroprzepuszczalność to jak punkt rosy wypadnie w
    > ścianie nośnej to będzie ona po prostu wilgotna. Tylko tyle i _aż_ tyle
    > nic się nie zawali.

    Dobrze, ze chociaz sie nie zawali. Sciana nie bedzie bardziej wilgotna niz
    powietrze wewnatrz, wiec nie przesadzajmy z ta wilgocia w ocieplonej
    scianie.
    Zafascynowala mnie ta ilosc styropianu w proporcji do oporu cieplnego
    materialu konstrukcyjnego. :-)

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2013-05-15 12:45:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Bo nie ma drugiej warstwy która by byłą barierą dla wilgoci.

    No popatrz a grzyb wylazi na nieocieplonych scianach.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2013-05-15 13:16:31
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-15 12:45, Maniek4 pisze:

    > No popatrz a grzyb wylazi na nieocieplonych scianach.

    Niekoniecznie.
    Jeśli wyłazi grzyb to znaczy, że są co najmniej dwie przyczyny. Zbyt
    duża wilgotność ściany oraz słaba wentylacja lub jeszcze do tego ciepło.

    Sciana 1W mogłaby przecież mieć tynk, który nie powoduje jej zamakania i
    już problem jest z minimalizowany.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 65. Data: 2013-05-15 13:32:29
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > wilgotność ściany oraz słaba wentylacja lub jeszcze do tego ciepło.
    >
    > Sciana 1W mogłaby przecież mieć tynk, który nie powoduje jej zamakania i

    Nie chodzi o to zeby dzielic wlos na czworo.
    Sciana nieocieplona zima jest zimniejsza od otoczenia wewnatrz. Punkt rosy
    znajduje sie na jej powierzchni wewnatrz mieszkania. Jako, ze ta jest
    ciaglym mostkiem to i jej temp. jest stale nizsza. Ulega wiec ciaglemu
    zawilgoceniu i nic nie pomaga fakt, ze nie ma ocieplenia z zewnatrz
    powstrzymujacego parowanie wilgoci ze sciany. Przyczyna jest jedna - punkt
    kondensacji to powierzchnia sciany. Wentalacja to zupelnie inne zagadnienie
    i nie o tym rzecz sie toczy.
    Teraz sciana ocieplona. Mozliwosci "transportowe" pary wodnej w scianie sa
    ograniczone. Nawet jezeli punkt rosy znajduje sie w srodku sciany
    konstrukcyjnej (a tak przeciez jest w 1W) to sciana i tak nie bedzie tak
    zawilgocona jak sciana nieocieplona na ktorej ciagle skrapla sie jakas ilosc
    pary wodnej. Ta skroplona wilgoc jako, ze czasteczki wody maja te
    wlasciwosc, ze poruszaja sie z osrodka cieplejszego do osrodka zimniejszego,
    powoduje, ze sciana jest wilgotna w calym niemal przekroju ze wskazaniem na
    strone wewnetrzna. Ta poruszajaca sie wilgoc w scianie ma jeszcze te
    wlasciwosc, ze nie chce zamarzac.
    Natomiast w scianie ocieplonej, wszystko jedno czy cieplej czy zimnej
    konstrukcyjnie, powierzchnia wewnetrzna sciany ma temp. zblizona to temp.
    otoczenia, wiec nie ma na jej powierzchni kondensacji pary wodnej, a jedynie
    jej czesc ktora przedostanie sie do jej wnetrza. Teoria o koniecznosci
    lepszego ocieplania cieplej sciany to takie tam pierdzielenie teoretyczne.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2013-05-15 13:37:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > No popatrz a grzyb wylazi na nieocieplonych scianach.

    Nie tylko i nie wszystkich. To po prostu funkcja kilku zmiennych.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2013-05-15 13:39:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > scianie.
    > Zafascynowala mnie ta ilosc styropianu w proporcji do oporu cieplnego

    Bo to jest grubość wymagana dla niewystąpienia punktu rosy, a nie wymagana
    dla uzyskania jakiejś tam wartości współczynnika U. Ot po prostu inny
    aspekt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2013-05-15 13:58:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 15 maja 2013 13:32:29 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    oj cały czas błądzicie :-)

    > pary wodnej. Ta skroplona wilgoc jako, ze czasteczki wody maja te
    > wlasciwosc, ze poruszaja sie z osrodka cieplejszego do osrodka zimniejszego,

    a to juz bzdura

    > powoduje, ze sciana jest wilgotna w calym niemal przekroju ze wskazaniem na
    > strone wewnetrzna. Ta poruszajaca sie wilgoc w scianie ma jeszcze te
    > wlasciwosc, ze nie chce zamarzac.

    a ta cudowna własciwosc wody to skąd sie bierze?

> [...]
    > otoczenia, wiec nie ma na jej powierzchni kondensacji pary wodnej, a jedynie

    jesli sie pominie opory przyjmowania ciepła to tempertura powierzchni KAŻDEJ sciany
    to temperatura wnętrza.

    >Teoria o koniecznosci
    > lepszego ocieplania cieplej sciany to takie tam pierdzielenie teoretyczne.

    zgadzam sie - ale argumenty nadal są kaczystowskie :-)

    b.

  • 69. Data: 2013-05-15 17:22:36
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > ocieplonej scianie.
    > Zafascynowala mnie ta ilosc styropianu w proporcji do oporu cieplnego

    Rzecz w tym, że będzie bardzij wilgotna, ponieważ ta wilgoć pochodzi z
    wnętrza budynku, gdzie po prostu jest ona większa.
    Problem w tym, że styropian jestprawie 100% nieprzenikliwy dla pary
    wodnej i wody. Zatem ta wilgoć nie ma innej drogi jak w kierunku wnętrza
    domu, ale ta droga jest utrudniona i ta wilgoć po prostu nie jest w
    stanie wyleźć.
    Piszesz, że XIIw budowle także zamakały i nic się z nimi nie działo.
    Oczywiście, że się działo. Zobacz ile budowli musi być odbudowywane i
    odwilgacane. Tyle, że tam mury miały 1-2m grubości i dlatego one jeszcze
    stoją, a poza tym nikt tych murów nie pokrywał materiałami
    nieprzepuszczającymi wilgoci.

    Obecne budowle to ścianki rzędu 20-30cm, a przy zastosowaniu pustaków o
    wiele słabsze niż w przypadku średniowiecznej pełnej cegły lub głazów
    granitowych. Tak więc nie porównuj obecnych budowli, które buduje się z
    myślą o jednym wieku, a nie o wieczności jak w średniowieczu.

  • 70. Data: 2013-05-15 17:26:55
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Znaczy tez uwazasz, ze im cieplejsza sciana tym wiecej styropianu
    > trzeba kleic, czy jak?

    Jeżeli chodzi o styropian to tak.
    W przypadku wełny i zapewnienia przenikania wilgoci poprzez tę wełnę
    można to sobie darować.
    Tak jak pisał Ergie "Albo po prostu uwierzyć specjalistom którzy od lat
    twierdzą, że ścianę z BK
    należy ocieplać wełną..."