  • 1. Data: 2009-07-17 13:02:17
    Temat: Ile trwaja formalnosci przy zakupie dzialki?
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    Witam,
    Zastanawiam sie nad kupnem dzialki budowlanej, jednak zalezy mi aby zalatwic
    formalnosci jak najszybciej.
    Wyobrazam to sobie, dosc naiwnie, w taki sposob:
    - ogladanie dzialek, wybranie pasujacej - 1 dzien
    - sprawdzenie ksiegi wieczystej, wizyta w gminie, tel do zakladu
    energetycznego - 1 dzien
    - badania geotechniczne - tutaj zgaduje - 3 dni (umowienie sie, pobranie
    probek, czekanie na wynik)
    - notariusz - kilka dni

    Zakladam ze gmina ma PZP i nie potrzebuje kredytu.
    Czy ktoras dobra dusza moze powiedziec jakie kroki opuscilem i co trwa
    dluzej niz zakladam?
    Dzikuje serdecznie,

  • 2. Data: 2009-07-17 13:07:11
    Temat: Re: Ile trwaja formalnosci przy zakupie dzialki?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Gonzo said the following on 17.07.2009 15:02:
> [...]
    >
    > Zakladam ze gmina ma PZP i nie potrzebuje kredytu.
    > Czy ktoras dobra dusza moze powiedziec jakie kroki opuscilem i co trwa

    Wywiad sąsiedzki. Aby sie zapytac co tam bylo kiedys i czy np na wiosne
    nie stoi tam woda..
    S.

  • 3. Data: 2009-07-17 13:36:46
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Gonzo pisze:
    > Witam,
    > Zastanawiam sie nad kupnem dzialki budowlanej, jednak zalezy mi aby
    > zalatwic formalnosci jak najszybciej.
    [ciach]
    > - notariusz - kilka dni

    To wariant optymistyczny.. często gęsto terminy u notariuszy sięgają
    tygodni. No chyba, że już masz takiego, który ma mało roboty :)

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2009-07-17 13:39:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    > To wariant optymistyczny.. często gęsto terminy u notariuszy sięgają
    > tygodni. No chyba, że już masz takiego, który ma mało roboty :)

    Teraz jest kryzys;))0
    Robia od reki i nawet targować się można. A rok temu terminy odległe a
    stawki maksymalne

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-17 15:50:09
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zakladam ze gmina ma PZP i nie potrzebuje kredytu.
    > Czy ktoras dobra dusza moze powiedziec jakie kroki opuscilem i co trwa

    Na wypis z planu zagospodarowania mozesz czekać nawet tydzień, podobnie jak
    na wypis z rejestru gruntów. Wszystko zależy od sprawności urzędników.

  • 6. Data: 2009-07-17 16:15:52
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na wypis z planu zagospodarowania mozesz czekać nawet tydzień, podobnie jak
    > na wypis z rejestru gruntów. Wszystko zależy od sprawności urzędników.

    Może być wójt na urlopie i poczeka dwa tygodnie :)

  • 7. Data: 2009-07-17 16:20:30
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Na wypis z planu zagospodarowania mozesz czekać nawet tydzień, podobnie
    > jak na wypis z rejestru gruntów. Wszystko zależy od sprawności urzędników.

    Plany ZP mozna znalesc w internecie, zreszta jak popytam sasiadow obok (lub
    popatrze co oni pobudowali) to mozna przyjac, ze u mnie plan bedzie podobny.
    Co do rejestru gruntow - co to jest i po co potrzebne?
    Dzieki

  • 8. Data: 2009-07-17 17:08:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > podobny.
    > Co do rejestru gruntow - co to jest i po co potrzebne?

    Możesz znaleźć nawet u babci na strychu, ale notariusz bez wypisu z planu
    nie sporządzi aktu notarialnego. Podobnie jest z wypisem z rejestru gruntów.

  • 9. Data: 2009-07-17 17:20:16
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    > Możesz znaleźć nawet u babci na strychu, ale notariusz bez wypisu z planu
    > nie sporządzi aktu notarialnego. Podobnie jest z wypisem z rejestru
    > gruntów.

    Dzieki serdeczne. Bodajze Dabrowa Gornicza sie chwali ze daja odpis z
    rejestru gruntow od razu po otrzymaniu dowodu wplaty, wiec moze u siebie tez
    nie bede dlugo czekal.
    Pozdrawiam,

  • 10. Data: 2009-07-17 17:57:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dzieki serdeczne. Bodajze Dabrowa Gornicza sie chwali ze daja odpis z
    > rejestru gruntow od razu po otrzymaniu dowodu wplaty, wiec moze u siebie

    To tylko podpowiem, że w 95% przypadków ewidencję gruntów prowadzi starostwo
    powiatowe i bardzo, bardzo rzadko jest to oddelegowane do gminy, więc
    najpierw to sprawdź byś nie jeździł dwa razy.