  • 11. Data: 2010-12-20 17:46:45
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5s5ex3tu3jz2$.1rabniud3qnov$.dlg@40tude.net...

    > Zainstaluj bufor/akumulator, czyli zbiornik na 1000-2000 litrow wody,
    > ktory
    > odbierze cieplo i pozwoli wykorzystac je pozniej. Przy kominku z plaszczem
    > to chyba jedyne sensowne wyjscie.

    Wykop staw 200000 litrów. Latem solarami zagrzej, zimną odbieraj ciepło PC.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-12-20 17:51:08
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Chyba mnie zle zrozumiales 5tys to różnica miedzy zwykłym a kominkiem
    > z płaszczem wodnym.

    Dokładnie tak. Zatem jeszcze raz ;)
    Kup sobie kominek zwykły (bądź wymuruj sobie taki jak Ci się marzy),
    a oszczędzoną kasę której nie wydasz na "płaszcz wodny"
    przeznacz na kocioł na drewno.

  • 13. Data: 2010-12-20 18:17:33
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    >- solary - koszt znaczny ale jak je skredytować z dopłatą na 6 lat to
    >rata będzie wynosiła ok 170 złotych koszt grzania CWU gazem to w lecie

    Te solary na kredyt opłacaja sie wyłacznie bankom i ich producentom, jest o
    tym pare stron, poszukaj.
    No i na nadmiar energii z solarów dla celow grzewczych nie licz - takiej nie
    bedzie.

    Moze jak trafisz rzeczywiscie tanie solary to jakos to bedzie opłacalne -
    drogie za to bedą ładnie wygladać i podkreślać prestiż właściciela :-)))

    b.

  • 14. Data: 2010-12-20 18:20:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Chyba mnie zle zrozumiales 5tys to różnica miedzy zwykłym a kominkiem
    > z płaszczem wodnym.

    Bardzo dobrze Cię zrozumiał.
    Za 5 tys. to właśnie postawisz "śmieciucha" w kotłowni i zamiast męczyć się
    codziennie z paleniem w kominku i latać po kilka razy do kominka, po prostu
    dołożysz raz - dwa razy na dobę i kotłownię będziesz miał w kotłowni, a
    kominek tylko rekreacyjnie.
    Ludzie zachwycają się kominkami z płaszczami, ale po jednym, dwóch czy
    trzech sezonach mają dosyć użytkowania takiej kotłowni i w sporej liczbie
    przypadków żałują swojej decyzji.

  • 15. Data: 2010-12-20 18:59:35
    Od: k_jak_krzys <k...@s...pl>

    On 20 Gru, 19:20, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Ludzie zachwycają się kominkami z płaszczami, ale po jednym, dwóch czy
    > trzech sezonach mają dosyć użytkowania takiej kotłowni i w sporej liczbie

    ok dzięki za rady wezmę je pod uwagę, ale mimo wszystko chciałbym
    powrócić do tematu głównego czyli jak to wszystko ze sobą razem
    połączyć?

  • 16. Data: 2010-12-20 19:43:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

    >Chyba mnie zle zrozumiales 5tys to różnica miedzy zwykłym a kominkiem
    >z płaszczem wodnym.

    Wszystko co napisal Aleksander to prawda. W temacie korzystania z kominka w
    salonie spore doswiadczenie ma Adam i pewnie obiektywnie nam cos zreferuje.
    Ja pozostaje nieustannym sceptykiem takiego rozwiazania. Przede wszystkim
    lepiej i sprawniej po prostu wsadzic dodatkowy kociol w kotlowni choc i tak
    uwazam, ze nie warto bo relatywne oszczednosci beda niewielkie i kociol
    prawie nie ma szans sie zwrocic. No chyba, ze masz wlasny las albo sad do
    przycinki co rok. Kominek bez mechanicznego rozprowadzenia wodnego czy
    powietrznego to dodatkowe zrodlo ciepla niezalezna od wszystkiego na wypadek
    wszelkich awarii. Moim zdaniem lepiej w salonie zamontowac zwykly wklad z
    byle jakim rozprowadzeniem, bo i tak zbyt czesto palic sie w tym nie bedzie
    chcialo.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2010-12-20 19:55:44
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Moze jak trafisz rzeczywiscie tanie solary to jakos to bedzie opłacalne -
    > drogie za to bedą ładnie wygladać i podkreślać prestiż właściciela :-)))

    Bo to trzeba tak robić
    http://www.bachus.com.pl/wicia/index.php?site=publik
    acja3

    Marek

  • 18. Data: 2010-12-20 20:14:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > ok dzięki za rady wezmę je pod uwagę, ale mimo wszystko chciałbym
    > powrócić do tematu głównego czyli jak to wszystko ze sobą razem
    > połączyć?

    Moja rada jest krótka: zleć robotę fachowcom, albo chociaż wykonanie samego
    projektu.
    Wbrew pozorom to co Ty oczekujesz nie jest sprawą prostą do zrealizowania,
    ponieważ masz sprzeczne założenia.
    To tak jak byś kupował samochód i zażyczył sobie, że auto musi być i duże,
    zeby można było wozić cegły na budowę i małe, zeby można było wszedzie
    zaparkować, ma palić bardzo mało, ale mieć bardzo dużego kopa i rozwijac
    duże prędkości tak przynajmniej 300km/h, ma mieć silnik Diesla, ale jeżdić
    też na gazie i benzynie :D
    Oczywiście wszystko to jest możliwe, ale bardzo drogie. Podobnie też to co
    sobie życzysz w tej Twojej instalacji CO także jest mozliwe, ale bardzo
    drogie.

    Kocioł kondensacyjny jest naprawde kondensacyjny tylko wtedy, kiedy grzeje
    wodę do jak najniższej temperatury (poniżej 40stC), a zatem najlepiej się
    sprawdza podczas grzania podłogówki. Przy grzejnikach efekt kondensacji jest
    mały, a zatem kupowanie kotła kondensacyjnego do grzania grzejnikami może
    się okazać zbytecznym wydatkiem pieniędzy, ponieważ efekt kondensacji
    występuje w kotłach gazowych tylko wtedy, kiedy temperatura wody CO jest
    niższa niż 60stC.
    Oczywiscie można przewymiarować grzejniki, żeby uzyskać dobry efekt
    kondensacji kotła gazowego, ale wtedy będziesz musiał montować bardzo duże
    grzejniki. Raz, że staje się to małoestetyczne, a dwa, że ponosisz dużo
    większe koszty na zakup grzejników.

    Podpięcie do tego solarów, żeby grzały dom ?
    Tylko przy podłogówce, bo sprawność przekazywania ciepła z solarów do CO
    jest tym mniejsza im wyższa jest temperatura CO.
    Tak więc solary tylko do CWU lub do wspomagania podłogówki. W przypadku
    grzejników nie ma sensu się nastawiać na dogrzewanie CO solarami, bo po
    prostu to nie będzie działać. Ale jeżeli chcesz dogrzewać CO solarami to
    musisz mieć naprawdę dużą baterię solarów, czyli spore koszty.

    Kolejny problem to kominek z płaszczem, który musi z kolei pracować
    wysokotemperaturowo, czyli conajmniej 60stC, żeby płaszcza nie trafił szlak
    po 4-5 sezonach grzewczych. Zatem mamy problem z podłączeniem do podłogówki
    i tu trzeba obniżyć temperaturę z kominka np. poprzez zastosowanie
    mieszacza.

    Kolejnym problemem jest rodzaj instalacji:
    Dla kotła gazowego oraz podłogówki musi być układ zamknięty.
    Dla kominka powienien być układ otwarty lub układ zamknięty pod warunkiem,
    że zabezpieczysz kominek stosując schładzacz lub duży bufor ciepła oraz
    zawory bezpieczeństwa. Tak więc do wyboru masz albo układ otwarty +
    wymiennik ciepła pogorszający wymianę ciepła pomiędzy kominkiem, a CO lub
    układ zamknięty kominka z odpowiednimi zabezpieczeniami.

    Co do schematów i gotowych projektów to na to nie licz, ponieważ dobór całej
    takiej instalacji potrafi zająć fachowcowi kilka godzin pracy. Jezeli masz
    pojęcie o instalacjach CO to te insformacje powinny Ci wystarczyć. Jężeli
    jednak Twoja wiedza jest jednak na niższym poziomie to tylko szkoda naszego
    czasu, bo tylko się naprodukujemy, a Ty i tak będziesz obstawał przy swoim.
    Jeżeli będziesz miał konkretne pytania o szczegóły to oczywiście pomożemy,
    ale nie licz na odwalenie całej roboty.

    Poza tym wiele tu już było napisane - ostatnio przerabialiśmy ten temat z
    Kaszpirem.

    Radzę jednak dobrze przemyśleć całość pod względem opłacalności i
    wykorzystania.
    Moja propozycja to zastosować w całości domu ogrzewanie podłogowe + kocioł
    kondensacyjny. Kominek tylko dla rekreacji, a dla przyoszczędzenia w
    kotłowni kocioł "śmieciuch" ze sterowaniem nadmuchem, pracujący w układzie
    otwartym podłączony poprzez wymiennik ciepła do układu zamkniętego CO.

    W zamian za kocioł możesz podłączyć dokładnie tak samo kominek z płaszczem
    Tylko się zastanów czy napewno bedziesz go wykorzystywał do grzania domu.
    Weź pod uwagę, że efektywność kominka jest niższa niż normalnego kotła, a
    zatem oszczędności bedą niższe niż w przypadku kotła. Weź też pod uwagę, ze
    za naście lat będziesz musiał wymienić płaszcz kominka lub kocioł, ponieważ
    w naturalny sposób się zużyje. Wtedy będziesz musiał rozebrać całą obudowę
    kominka i stawiać go do nowa. W przypadku kotła wymienisz go bez
    najmniejszego problemu i przy dużo niszczych kosztach jak w przypadku
    kominka. Weź też pod uwagę, że wymiana takiego kominka to kolejne remonty,
    które sobie serwujesz co kilkanaście lat, bo tyle mniej więcej wytrzymują
    płaszcze stalowe kominków i kotłów.

  • 19. Data: 2010-12-20 20:33:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Gru, 20:43, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Wszystko co napisal Aleksander to prawda. W temacie korzystania z kominka w
    > salonie spore doswiadczenie ma Adam i pewnie obiektywnie nam cos zreferuje.

    No ja powiem tak.. Ci, co pisza o "kotlowni w salonie" grubo
    przesadzaja :) Ten sezon pale w kominku - jest to moje glowne zrodlo
    ciepla. Gdybym jeszcze mial odpalony odkurzacz centralny z szufelka
    obok kominka to wogole utrzymanie czystosci przy kominku to jest
    bajeczka :) Wybieranie popiolu i czyszczenie + rozpalanie od nowa
    codziennie to ok 15 min rano. Dokladac niestety trzeba czesto - co
    2-3h (choc ja pale slabym drewnem - przy buku / debie pewnie mozna do
    4-5h dojsc). Ja mam caly czas wlaczony piecyk elektryczny i jak mi
    wygasnie albo jak mi sie nie chce palic to on grzeje cala chaupe
    (musze przyznac ze coraz czesciej mi sie nie chce ;) ;)

    Czemu ja wybralem kominek z plaszczem i buforem? Bo alternatywa dla
    mnie bylo grzanie przez rok (a wyszlo - ze przez dwa lata) wylacznie
    pradem. Kominek wiec przypuszczalnie juz na siebie zarobil i mam go
    niejako "za darmo" w takim ukladzie :) Gazu nie ma i nie bedzie.
    Docelowo bedzie pompa ciepla. Piecyka "smieciucha" wstawic w kotlowni
    nie moge bo nie mam do niego komina ani przygotowanej wentylacji. Od
    przyszlego roku bedzie pompa ciepla wszystko grzala - w najwieksze
    mrozy pewnie bede przepalal w kominku, bo klimat jaki wnosi w salon
    jest SUPER :)

    Co do roznic w obsludze kominek z plaszczem VS kominek tradycyjny -
    IMHO nie ma zadnych. Sterownik z przepustnica sam sie wlacza, wylacza,
    odpala pompy i takie tam. Mawiaja, ze szyba sie szybciej brudzi.. No
    nie wiem - ja mam wklad wermikulitowy w srodku i szybe wystarczy
    czyscic raz na tydzien. Ja to czesto robie codziennie bo lubie
    idealnie czysty widok ognia :-) A czyszczenie nawet najbardziej
    usyfionej szyby po dwoch tygodniach palenia gdzie juz nic przez nia
    nie widac to maksymalnie 2 minuty odpowiednim srodkiem + papierem
    toaletowym :) Kupiony preparat do czyszczenia szyb w OBI dziala lepiej
    niz w reklamach - nawet najwiekszy przypalony syf (ktorego da sie
    mechanicznie usunac wylacznie czyscikiem do garncow i to ostro trac)
    po psyknieciu zwyczajnie splywa - wystarczy przetrzec papierem i jest
    czysto :-) Tylko w oczy troche drapie i dusi jak sie jest zbyt
    blisko ;) ;)

    Na Twoim miejscu nie wiem co bym zrobil, zalezy jaki masz dom i jakie
    zuzycie energii na CO. Jak dom dobrze ocieplony i energooszczedny to
    bym sie dwa razy zastanowil nad ta opcja.. Jak dom i/lub
    zapotrzebowanie duze i lubisz palic w kominku - to jestem "za" :)

    Pytanie tylko kiedy Ci sie te 5k pln zwroci - kwestia przeliczenia i
    podjecia decyzji :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-12-20 20:54:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    >ciepła poprzez wentylację a koszt samego kominka a kominka z płaszczem
    >wodnym to różnica ok 5 tys co przy całym koszcie budowy nie jest aż
    >tak dużo.
    1,5-2%to dla Ciebie nie dużo?

    >- solary - koszt znaczny ale jak je skredytować z dopłatą na 6 lat to
    >rata będzie wynosiła ok 170 złotych koszt grzania CWU gazem to w lecie
    >120 - 200 złotych zależy od użytkowników u mnie pewnie bliżej tej
    >górnej granicy, zatem jeśli założyć, w domu będę mieszkał 20 lat to po
    >10 solary się spłacają (uwzględniając ich serwisowanie) co daje przez
    >kolejne 10 mam CUW przez 6 miesięcy w roku za free.

    Optymistycznie liczysz.