  • 91. Data: 2010-12-22 12:21:27
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:ieso1f$bnt$1@inews.gazeta.pl...

    > czy wspólczynnik przewodzenia ciepla jest zalezny od kierunku
    > przewodzenia? Bo jak nie jest to powyzsze jest nieprawda - a nieprawdziwa
    > zasada zostala rozszerzona z wlasciwosci substancji które maja niezwiazane
    > czastki czyli gazy i ciecze. Tam mozemy mówic ze cieplej bedzie na górze.
    > Dla cegly to nie dziala :)

    To prawda. Masz racje Cegla wypalona sucha na pieprz tak ale piasek tak
    naprawde ma w sobie mnóstwo powietrza oraz jakas wilgotnosc. Zauwaz ze
    nawet po ubiciu piasku woda sie przezen przelewa bez przeszkód.

    Marek

  • 92. Data: 2010-12-22 12:25:48
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > Druga kwestia, że piach niezbyt chętnie przyjmuje / oddaje ciepło.
    > Ale skoro jesteś innego zdania, to zrób sobie wymiennik ciepła z piachu
    > i zobacz jaką będzie miał sprawność.

    Zauważ że piach podałem w ślad za autorem wykonanego systemu w domu do
    którego podałem link.
    Zauważ że sam napisałem iż ja zastąpiłbym piach gliną z dwóch powodów. Jest
    u nas powszechna i wielu oddaje za grosze a piasek trzeba kupować na
    składzie. Napisałem też że glina ma ciut wyższe ciepło własciwe niż piach.
    Zwróć uwagę że wszelkie piece kaflowe oraz kominki z akumulacją posiadają
    wypełnienie szamotowe. W piecach akumulacyjnych elektrycznych też jest
    szamot. Szamot to przeciez glina tylko że wypalona i zmielona z dodatkiem
    surowej gliny.

    Marek

  • 93. Data: 2010-12-22 12:29:22
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Proponuje dla Ciebie + Lawy, markoli (niezaleznie pod jakimi nickami
    > pisze), Płaszczycy + Plumpiemu itp złożenie jakiejs innej grupy i tam
    > sobie wzajemnie ubliżajcie itp. Wg was będzie to dyskusja, wg mnie nie
    > bardzo;))

    Mnie jest tu dobrze. Nie podoba Ci się, to załóż sobie inną grupę i tam
    siedź. Ja Cię tu nie zapraszałem.

    To tylko _Twoja_ opinia...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 94. Data: 2010-12-22 12:32:29
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Przykład bardzo dobry. Obrazuje, że nie da się ciepła zatrzymać
    > w prosty sposób. I o to mi właśnie chodzi.

    Nie zmieniaj swojej teorii. Napisałeś że piachu w bród a tak szybko się
    ochładza w nocy.
    Ocieplony dom i uwięzione w nim powietrze to nie otwarty teren pustyni.

    > Nawet ogrom ciepła, jeśli nie będzie dobrze zaizolowany
    > szybko rozpłynie się ... tak jak to ciepło z pustyni.

    No i? Na piasku postaw dom to ci to ciepło z niego nie pójdzie wprost do
    troposfery lecz zostanie wykorzystane do ogrzania powietrza uwięzionego w
    domu.

    Marek

  • 95. Data: 2010-12-22 12:37:29
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > to wroc do szkoly i popros nauczyciela, zeby laskawie wytlumaczyl ci
    > to, czego w swojej arogancji nie douczyles sie...
    > to pokazane z przykladzie rozwiazanie z akumulatorem w gruncie pod
    > domem ma jedna zasadnicza wade... nie bedzie dzialac...:-)
    > dlaczego? cofnij sie pare postow wyzej i zastosuj swoje teorie o
    > warstwowym rozkladaniu ciepla w gruncie... potem pomysl jeszcze raz i
    > moze zauwazysz, ze sprawnosc oddawania ciepla przez taki akumulator
    > bedzie bardzo niska, a wlasciwie zdolnosc regeneracyjna zloza wokol

    Sprawnosc nie jest potrzebna. Nawet niska jest zaleta, bo zwieksza
    bezwladnosc. Duza bezwladnosc jest wysoce pozadana, aby zachowac cieplo
    przez kilka miesiecy. Nawet sprawnosc oddawania ciepla styropianu nie bedzie
    problemem.

    Piec akumulacyjny nagrzewa sie kilka godzin i dopiero wtedy porzadnie
    grzeje. Chlodzi sie kilkanascie godzin. Tez ma niska sprawnosc oddawania
    ciepla.
    Grzejnik olejowy ma wysoka sprawnosc oddawania ciepla i jest zimny 15 minut
    po wylaczeniu.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 96. Data: 2010-12-22 12:39:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Ciepłe powietrze unosi się do góry w postaci bąbli i kominów.

  • 97. Data: 2010-12-22 12:40:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Ciepłe powietrze unosi się do góry w postaci bąbli i kominów.

    Pustynny piasek nie jest zaizolowany i od razu oddaje to co nazbierał.

  • 98. Data: 2010-12-22 12:45:30
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci
    > To prawda. Masz racje Cegla wypalona sucha na pieprz tak ale piasek tak
    > naprawde ma w sobie mnóstwo powietrza oraz jakas wilgotnosc. Zauwaz ze
    > nawet po ubiciu piasku woda sie przezen przelewa bez przeszkód.

    W technice przyjmuje sie ze to powietrze jest nieruchome. Latwiejszym
    przykladem jest welna -tez ma mase powietrza, woda przez nia przeleci -ale
    to powietrze jest praktycznie nieruchome. Czyli wplyw obecnosci powietrza w
    piasku na kierunek przeplywu ciepla bedzie znikomy.

    b.

  • 99. Data: 2010-12-22 12:47:23
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ciepla.
    > Grzejnik olejowy ma wysoka sprawnosc oddawania ciepla i jest zimny 15

    Durni Szwajcarzy buduja w Alpach autostrade której odcinki wiecznie
    zacienione beda w zimie podgrzewane energia sloneczna gromadzona w lecie w
    skalach. W odwiertach umieszczane sa wymienniki ciepla.
    Ludzie! Ktos powinien tam natychmiast do nich zadzwonic i powiedziec ze to
    nie bedzie dzialac.
    Albo wyslijmy tam naszych ekspertów grupowych Aleksandra, S_13 i ze dwóch
    jeszcze zeby im wyjasnili ze to bez sensu jest to co ci Szwajcarzy robia.

    Marek

  • 100. Data: 2010-12-22 13:46:29
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > to powietrze jest praktycznie nieruchome. Czyli wplyw obecnosci powietrza
    > w piasku na kierunek przeplywu ciepla bedzie znikomy.

    Ale nie w 100% ? Przenoszenie ciepla odbywa sie przez rozszerzanie
    czasteczek powietrza w skutek ich rozgrzewania. Jakis znikomy jednak ruch
    bedzie bo nie sa oddzielone od siebie stala przegroda (woda przecieka).
    Byc moze w krótkim czasie jest to zupelnie bez znaczenia ale gdy bedziemy
    chcieli odbierac to cieplo po kilku miesiacach jego gromadzenia to chyba
    jednak daje sie zauwazyc wyraznie cieplejsze górne warstwy piasku.

    Marek