  • 11. Data: 2013-05-12 20:22:06
    Temat: Re: Jagoda kamczacka.
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

    Uprawiam jagodę od 17 lat. Mam starą odmianę- zapylacz (opadające owoce) i
    nową (ma często podwójne owoce) , która tej wady nie ma. Zachęciła mnie moja
    znajoma Pani dr Łukaszewska.
    Smak po prostu świetny . Sorbety z dodatkiem np. truskawek i poziomek ,
    dodatek do lodów i bitej śmietany , galaretki , nalewki , soki itp.
    rewelacja.
    To był strzał w "10". Niestety to jagoda dla cierpliwych bo rośnie b. wolno.
    Ja teraz po wielu latach mam tego b. dużo , ale trzeba było cierpliwie
    poczekać....
    Pozdrawiam z Gniezna

  • 12. Data: 2013-05-12 21:17:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 20:22:06 +0200, "Ktoś" napisał(a):

    > Uprawiam jagodę od 17 lat. Mam starą odmianę- zapylacz (opadające owoce) i
    > nową (ma często podwójne owoce) , która tej wady nie ma.

    Czy jedną z nich jest może Czelabinka?

> [...]
    > Smak po prostu świetny . Sorbety z dodatkiem np. truskawek i poziomek ,
    > dodatek do lodów i bitej śmietany , galaretki , nalewki , soki itp.

    Bardzo mnie podnosisz na duchu, bo doczytałam się też opinii negatywnych.

    > Niestety to jagoda dla cierpliwych bo rośnie b. wolno.
    > Ja teraz po wielu latach mam tego b. dużo , ale trzeba było cierpliwie
    > poczekać....

    Szkooooda że wolno rośnie. No ale u mnie się nagle narobiło w sumie 18
    krzaczków, a to już prawie plantacja, więc moze się uskubie w sumie trochę
    owocków już niedługo. Mam 6 Wojtek, 3 Duet, 3 Atut, 3 Wołoszebnica, 3
    Czelabinka.

    > Pozdrawiam z Gniezna

    Pozdrawiam spod Kielc i dziękuję za pomocną opinię o jagodzie kamczackiej
    :-)
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 13. Data: 2013-05-12 22:50:32
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

    Nie słuchaj kogoś kto nie ma pojęcia...
    Nie pamiętam nazwy mojej odmiany "szlachetnej" ale owoce są duże i nie
    opadają.
    To kapitalna jagoda z świetnym smakiem i jeden z najbardziej udanych moich
    zakupów.
    Ja mam 3 b. duże krzaki Ty 17 :) więc szybko plon będzie równy mojemu.
    Rób odkłady z roślin matecznych i mnóż , szybko zwiększysz plon!.
    Podlewaj do czerwca jeśli susza , bo przyrosty będą większe niż normalnie.

    Pozdr
    Janusz
    Ps. Jeśli masz rozsadę papryki czereśniowej to b.chętnie odkupię bo nie wiem
    gdzie to nabyć , szukałem wszędzie ...
    Polecam także derenie bo przetwory z nich to poezja....

  • 14. Data: 2013-05-12 23:32:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 22:50:32 +0200, "Ktoś" napisał(a):

> [...]
    > Ja mam 3 b. duże krzaki Ty 17 :) więc szybko plon będzie równy mojemu.
    > Rób odkłady z roślin matecznych i mnóż , szybko zwiększysz plon!.

    OK, dobra rada.

> [...]
    >
    > Pozdr
    > Janusz
    > Ps. Jeśli masz rozsadę papryki czereśniowej to b.chętnie odkupię

    Paprykę wczoraj właśnie wysadziłam, całe 60 krzaków różnych odmian,
    nakupiłam ich sporo, bo mam nadzieję trafić na najbardziej nadajacą się do
    nadziewania serkiem i marynowania. Ponieważ miałam nieco za dużo tej
    rozsady (zawsze wysiewam jakieś 20 procent więcej), to musiałam
    wyeliminowac te najgorzej rozwinięte, a pozostałe trochę ciaśniej
    posadziłam, a szkoda - bo teraz sie martwię, czy 45 cm szczególnie dla tych
    wyższych odmian to nie za mała odległość. Czereśniową mam, ale Cherry Bomb
    - dosyć ostrą (2500-5000 w skali Scoville'a), tyle że, jak pisałam, już
    wysadzona do tunelu. Szkoda, bo zamiast ścieśniać, mogłam się z Tobą
    podzielić - zapłaciłbyś ewentualnie tylko za wysyłkę.
    Jeśli będę miała tę albo jakąś słodką czereśniową w przyszłym sezonie,
    chętnie Ci dam po prostu, bo zawsze mam wszystkiego w końcu za dużo, z
    obawy ze część będzie gorzej rozwinięta.

    Pewnie chodzi Ci o słodką, Cherry Pepper, też chcę ją mieć i wreszcie
    znalazłam tutaj - ale nie wiem, którą wybrać, może coś podpowiesz :-)
    http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_1/184-1317056
    -7522602?url=search-alias%3Dlawngarden&field-keyword
    s=Cherry%20Pepper
    Nie ejstem pewna, czy wysyłają nasiona do Polski, bo np butów nie wysyłają.
    Chocoaż inne sklepy w USA wysyłają nasiona, bo kupowałam dotąd w
    tomatogrowers.com .

    > Polecam także derenie bo przetwory z nich to poezja....

    A i owszem, szczególnie dereniówka i konfitura. Mam 1 dereń, ale cosik mi
    nie owocuje - kwiaty chyba przemarzają podczas późnowiosennych przymrozków.
    Taki mamy tutaj mikroklimat, niestety - np mam 10-letnie drzewo
    czereśniowe, ale do tej pory zaledwie kilka razy miało po kilka owoców, a i
    te zeżarły szpaki, zanim dojrzały, a włoskie orzechy (mam 2) od kilkunastu
    lat nie doczekały owocu, bo przemarzają im co roku zielone młode pędy!
    :-(((

  • 15. Data: 2013-05-13 19:31:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 May 2013 22:50:32 +0200, "Ktoś" napisał(a):

    > Jeśli masz rozsadę papryki czereśniowej to b.chętnie odkupię bo nie wiem
    > gdzie to nabyć , szukałem wszędzie ...

    Jest w Amazon i w Tomatogrowers - Amazon nie wysyła, bo próbowalam własnie
    zamówić, Tomatogrowers bez problemu, zresztą już od dawna u nich kupuje
    nasiona papryki i pomidorów. Jeśli chcesz, to w styczniu zamówię nasiona w
    Tomatogrowers, możemy się podzielić tym, co Ci się spodoba :-)
    Tu linki - żebyś stwierdził, czy to to o co Ci chodzi - ja i tak zamówię
    wszystko co poniżej:
    http://www.tomatogrowers.com/RED-CHERRY-SWEET/produc
    tinfo/9318/
    http://www.tomatogrowers.com/LARGE-RED-CHERRY-HOT/pr
    oductinfo/9417/ //tę
    mam, ale już wysadzoną, nasiona z tego sklepu
    http://www.tomatogrowers.com/MINI-BELLE-PEPPER-RED/p
    roductinfo/9405/
    http://www.tomatogrowers.com/MINI-BELLE-PEPPER-YELLO
    W/productinfo/9702/
    //żółta, ciekawa, prawda? - tyle ze bez zdjęcia
    http://www.tomatogrowers.com/CHERRY-PICK-HYBRID/prod
    uctinfo/9704/
    http://www.tomatogrowers.com/CHERRY-BOMB-HYBRID/prod
    uctinfo/9306/ ta jest
    ostra, też mam wysadzoną, nasiona z tego sklepu, jak wszystkie moje papryki
    i pomidory zresztą.
    Pozdrawiam :-)

  • 16. Data: 2013-05-13 21:47:57
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    > A i owszem, szczególnie dereniówka i konfitura. Mam 1 dereń, ale cosik mi
    > nie owocuje - kwiaty chyba przemarzają podczas późnowiosennych
    > przymrozków.

    Dereń potrzebuje krzyżowego zapylania. Musisz mieć przynajmniej dwa z
    pestek, albo odmianowe, ale różnych odmian. Bywa, że pojedyńczy dereń słabo
    owocuje, ale to cecha indywidualna.
    Kwiaty derenia raczej całkowicie nie przemarzają. Mówiła o tym prof. z
    Kijowa na festiwalu derenia w Bolestraszycach. Tłumaczenie jednak było
    takie, że nie zrozumiałem dlaczego? Czy kwiaty mają podwójną budowę, czy
    też "podwójne" (rozłożone w czasie) kwitnienie?

    Leszek

  • 17. Data: 2013-05-14 01:27:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 May 2013 21:47:57 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

> [...]
    > takie, że nie zrozumiałem dlaczego? Czy kwiaty mają podwójną budowę, czy
    > też "podwójne" (rozłożone w czasie) kwitnienie?

    Dzieki za informację.
    Tutaj ciekawa strona o dereniach!
    http://www.bolestraszyce.com/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=59&Itemid=68

    PS. Przy okazji - dla zainteresowanych zestaw starych odmian jabłoni
    posiadanych tamże:
    http://www.bolestraszyce.com/index.php?option=com_co
    ntent&view=article&id=61&Itemid=70

  • 18. Data: 2013-05-14 08:13:27
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

    Dzięki za ofertę pomocy w przyszłym roku. Problem co zrobić w tym ? :)
    Te nadziewane papryczki to "choroba" całej rodziny :).
    Oczywiście pokryłbym wszelkie koszty , tylko gdzie je znaleźć na ten!
    rok???

    Co do derenia to kup dereń botaniczny (cornus mas) - to najlepszy i
    obowiązkowy zapylacz.
    Jako ostateczność można zebrać pyłek z innego kwitnącego krzaka
    (strząsnąć), rozpuścić w wodzie i tym zrobić oprysk.
    Pozdr

  • 19. Data: 2013-05-14 23:41:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 08:13:27 +0200, "Ktoś" napisał(a):

> [...]
    > Te nadziewane papryczki to "choroba" całej rodziny :).
    > Oczywiście pokryłbym wszelkie koszty , tylko gdzie je znaleźć na ten!

    No własnie u mnie też zachorowali wszyscy na nadziewane papryczki. Niestety
    moje już posadzone, jak pisałam. W centrach ogrodniczych na pewno jakieś
    są, ale na pewno nie czereśniowe, tylko wielkoowocowe słodkie, najbardziej
    typowe. Tak że w tym sezonie spóźniłeś się z planowaniem, niestety :-(

> [...]
    > Jako ostateczność można zebrać pyłek z innego kwitnącego krzaka
    > (strząsnąć), rozpuścić w wodzie i tym zrobić oprysk.

    Będę zamawiać tutaj:
    http://www.derenjadalny.com/pages/strona-glowna/ofer
    ta/deren-jadalny-cornus-mas
    Nie mam tylko pojęcia, jakie odmiany wybrać, mój Boże, ale bogactwo! Chcę
    dokupić 3 sztuki różnych odmian.
    Na dole strony jest zestawienie porównawcze.

  • 20. Data: 2013-05-15 00:36:59
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

    Co do papryki to nie ma rozsady tzw. czereśniowej w całej Wielkopolsce!!
    Już jestem tym zmęczony :)............
    "Normalne" papryki oczywiście mam.

    Derenie nie wszystkie się nadają na nalewki i przetwory. zwróć uwagę na
    tabelę na dole strony!
    Najlepszym uniwersalnym zapylaczem jest d. botaniczny.
    Powodzenia
    Janusz