  • 21. Data: 2013-05-15 22:22:49
    Temat: Re: Jagoda kamczacka.
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    news:6pj6iorsg3hk$.1kk9u2tvk5jkr$.dlg@40tude.net...

    > Będę zamawiać tutaj:
    > http://www.derenjadalny.com/pages/strona-glowna/ofer
    ta/deren-jadalny-cornus-mas
    > Nie mam tylko pojęcia, jakie odmiany wybrać, mój Boże, ale bogactwo! Chcę
    > dokupić 3 sztuki różnych odmian.
    > Na dole strony jest zestawienie porównawcze.

    Pewnie nie mają już najlepszych odmian. Dowiedziałem się, że hurtownia w
    Końskowoli ma od nich derenie, ale nie wiem jakie odmiany. Można zadzwonić.
    http://cur.pl/hurtownia/

    Wybieram się w tym roku na festiwal derenia do Bolestraszyc (strasznie
    daleko).

    Leszek

  • 22. Data: 2013-05-15 22:36:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 May 2013 22:22:49 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

> [...]
    > Końskowoli ma od nich derenie, ale nie wiem jakie odmiany. Można zadzwonić.

    Dzięki :-)

    > Wybieram się w tym roku na festiwal derenia do Bolestraszyc (strasznie
    > daleko).

    Oj, dla mnie też daleko, a chętnie bym się wybrała, no ale może kiedyś.
    Podobno można tam kupić owoce derenia.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 23. Data: 2013-05-16 20:47:49
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    > Dnia Wed, 15 May 2013 22:22:49 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

    > Oj, dla mnie też daleko, a chętnie bym się wybrała, no ale może kiedyś.
    > Podobno można tam kupić owoce derenia.

    W tym roku festiwal jest 15 września. Mam do Bolestraszyc 659 km z Elbląga.
    Można było kupić owoce i przetwory. Bolestraszyce sprzedawały sadzonki
    derenia w doniczkach po 25 zł, ale z nasion, wys. 1,5-2m dość stare.
    Kupiłem kilka, w tym roku zakwitły. Byłem godzinę przed otwarciem, więc
    mogłem pogrzebać i wybrać najładniejsze. Przyn okazji dowiedziałem się, żeby
    wybierać te z największymi liśćmi. Im większe liście u derenia, tym większe
    owoce.

    Leszek

  • 24. Data: 2013-05-16 21:31:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 16 May 2013 20:47:49 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

> [...]
    > wybierać te z największymi liśćmi. Im większe liście u derenia, tym większe

    Może po prostu większe liście są u sadzonek lepiej dokarmionych. Myślę, że
    na to można mieć wpływ u siebie - dobrze dbając o rośliny.

  • 25. Data: 2013-05-17 22:34:07
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    > Może po prostu większe liście są u sadzonek lepiej dokarmionych. Myślę, że
    > na to można mieć wpływ u siebie - dobrze dbając o rośliny.

    Tu akurat nie o to chodziło. Dereń jadalny jest dość zmienny genetycznie. O
    zależności między wielkością liści, a wielkością owoców mówiła mi pracownica
    arboretum.

  • 26. Data: 2013-05-17 23:06:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 22:34:07 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

    > Tu akurat nie o to chodziło. Dereń jadalny jest dość zmienny genetycznie. O
    > zależności między wielkością liści, a wielkością owoców mówiła mi pracownica
    > arboretum.

    Ano wobec tego to cenna informacja, dziękuję - widzę że powinnam sama
    wybierać derenie na miejscu w szkółce, a nie zamawiać wysyłkowo. Czyli
    trzeba się wybrać do tego Milanówka, tym milej mi będzie, że mam tam
    rodzinę :-)
    Tymczasem nici z kupna, bo poinformowano mnie, ze została im tylko jedna
    odmiana, akurat żadna z tych, o które mi chodzi - nowe rośliny w pełnym
    wyborze odmian będą w sprzedaży od sierpnia. Czyli trzeba uzbroić się w
    cierpliwość. Chcę kupić trzy z sześciu wytypowanych - P5, Szafer,
    Bolestraszycki, Swietljaczok, Podolski, Macrocarpa.

  • 27. Data: 2013-05-18 20:21:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 May 2013 23:06:43 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > cierpliwość. Chcę kupić trzy z sześciu wytypowanych - P5, Szafer,
    > Bolestraszycki, Swietljaczok, Podolski, Macrocarpa.

    Tyle ze chyba niekoniecznie akurat u nich, bo zapomniałam nadmienić, że
    cena u nich wynosi bagatela - 50 ZŁOTYCH!!! Chyba na głowe upadli, w innych
    firmach spore sadzonki sa po 9 do 20 złotych.

  • 28. Data: 2013-05-22 07:41:13
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

> [...]
    > innych
    > firmach spore sadzonki sa po 9 do 20 złotych.

    W Milanówku mają odmianowe jak wiesz. Są to jednoroczne okulanty. Cena
    wysoka, ale to cena równowagi między popytem, a podażą :)
    Rozmawiałem ze szkółkarzem z okolic Końskowoli, który zaoczkował 2000
    dereni. Nie przyjął się ani jeden.
    Spore sadzonki do 20 zł to mogą być tylko siewki. Będą w przyszłości
    sadzonki odmianowe w cenie detalicznej do 25 zł, ale z hodowli in-vitro na
    własnym korzeniu. Jak będą rosnąć i zachowywać się jako dorosłe drzewa, to
    jeszcze nikt nie wie. Jest status cyprysika nutkajskiego pendula, który jest
    szczepiony zdaje się na thui orientalis. Zaczęto go rozmnażać z
    ukorzeniania zielnego i jako duże drzewo przewracał się, bo miał za słabe
    korzenie.

    Leszek

  • 29. Data: 2013-05-22 19:53:47
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik ""Ktoś"" <j...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie słuchaj kogoś kto nie ma pojęcia...
    > Nie pamiętam nazwy mojej odmiany "szlachetnej" ale owoce są duże i nie
    > opadają.

    Hejka. Właśnie otrzymałem czerwcowy numer "Działkowca" I co oni tam
    wypisują: "Jagoda kamczacka dojrzewa pod koniec V lub na poczatku VI,
    nierównomiernie - zbiór należy przeprowadzac kilkakrotnie, tym bardziej że
    dojrzałe, najsmaczniejsze jagody opadają ..."
    Pozdrawiam cytująco Ja...cki

  • 30. Data: 2013-05-22 22:30:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 22 May 2013 07:41:13 +0200, Leszek Serdyński napisał(a):

> [...]
    > szczepiony zdaje się na thui orientalis. Zaczęto go rozmnażać z
    > ukorzeniania zielnego i jako duże drzewo przewracał się, bo miał za słabe

    Dzięki za cenne informacje, widzę że nie pozostaje mi nic innego, tylko w
    temsierpniu ;-) udać się potulnie na zakupy do Milanówka :-)