  • Data: 2012-10-24 16:12:04
    Temat: Jak ładnie podłączyć grzejnik
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie,

    chciałbym wymienić grzejnik łazienkowy z żeliwnego na nowoczesny,
    chromowany, mający też pełnić rolę suszarki do ręczników. Piony są
    obecnie odkryte, ale zostaną zabudowane. Nie mam chęci/możliwości
    wpuszczenia rur zasilających w ścianę (jedyna sensowna akurat jest
    nośna). Odległość w linii prostej od śrubunków grzejnika do rur ok.
    60 cm. w linii prostej. Odkryte, poziome rurki zasilające nie będą
    szpeciły pomieszczenia, o ile będą wykonane estetycznie. Tylko
    w jaki sposób to zrobić? Grzejnik to chrom polerowany, więc najlepiej,
    by rurki też takie były. Na każdej będą 2 zakręty po 90 stopni każdy.
    Standardowe, odkryte przyłączenie lutowaną miedzią raczej nie wchodzi
    w grę z przyczyn opisanych przez Stanisława Anioła:

    "Ja jestem odpowiedzialny za ten dom i wymagam społecznego podejścia.
    Ja powiesiłem zielone, pani brązowe. No i jak to teraz wygląda? Jak
    gówno w lesie. I ja się na to nie zgadzam." ;-)

    Fantazję mam taką, by były to lite chromowane rurki miedziane dogięte
    na wymiar na giętarce. W ostateczności jakieś rurki osłonowe. Proszę
    o komentarz i propozycje praktyczne przy założeniu, że budżet na to
    mam, przyjmijmy, 500 zł.

    Pozdrawiam, Piotr