  • 1. Data: 2009-11-24 15:27:04
    Temat: Re: Licznik-skrzynka - jaki przewód?
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam Płaszczyca said the following on 13.11.2009 20:46:
> [...]
    > powinien wystarczyć przewód 4x4mm^2 prowadzony podtynkowo, jednak sądzę, że
    > lepiej od razu wymienić na coś solidniejszego. No i w związku z tym
    > pytanie, czy jest sens szarpać się na 4x10mm^2, czy też wystarczy 4x6mm^2?
    > Docelowo w mieszkaniu będzie poza dwoma podgrzewaczami wody jeszcze
    > elektryczna kuchenka z piekarnikiem (max 6kW) oraz niekiedy pojawią się
    > działające dorywczo grzejniki (też ok. 6kW). Wygląda na to, że ciągłe
    > obciążenie to maksimum 12kW, a szczytowo może pojawić się tak pod 20kW.
    > Jaki przekrój byście w takim razie doradzali? A może te 4x4mm^2 wystarczą?

    Prądowo 4mm2 jest na styk. Ale tez nie napisales jaka dlugosc tego
    przewodu ma byc.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-11-24 19:55:40
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 24 Lis, 16:27, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:
> [...]

    ja mam podobne obciążenia wyliczone i dałem 10mm2, w sumie to nie
    majątek, a śpisz spokojnie, szczególnie, że przekrój 10mm2 wcale nie
    musi miec 10mm2 :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2009-11-24 20:51:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    k.googlegroups.com...
[...]

    Przy 16mm2 spał bys jeszcze spokojniej zapewne;))

    Kris

  • 4. Data: 2009-11-24 22:29:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 16:27:04 +0100, Sebastian Sawicki napisał(a):

    > Prądowo 4mm2 jest na styk. Ale tez nie napisales jaka dlugosc tego
    > przewodu ma byc.

    Jakieś 3-4 metry.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2009-11-24 22:30:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 11:55:40 -0800 (PST), s_13 napisał(a):

    > ja mam podobne obciążenia wyliczone i dałem 10mm2, w sumie to nie
    > majątek, a śpisz spokojnie, szczególnie, że przekrój 10mm2 wcale nie
    > musi miec 10mm2 :-)

    Nie chodzi o kase, tylko pracę. 4mm^2 już jest, a żeby położyć większy
    musze robić rozpiździel na korytarzu.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-11-27 09:44:12
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam Płaszczyca said the following on 24.11.2009 23:29:

    > Jakieś 3-4 metry.

    IMHO mozesz zaryzykowac, sprawdz tylko zaciski, czy sa dobrze dokrecone.
    Jak sie okaze ze spadki za duze/gdzeje sie to sobie zmienisz.
    S.