  • 11. Data: 2011-06-02 14:03:56
    Temat: Re: Jak poszerzyć otwór okienny w Porothermie?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 15:00:08 Druid29 <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisa? w wiadomo?ci
    > Wydaje mi sie, ?e w pomieszczeniu jest ma?o ?wiat?a. Sam sobie jestem
    > winien bo projekt przewidywa? otwór szer. 110cm a ja kaza?em zrobiae dla
    > okna szer. 90cm.. Zrobili wiec otwór 90cm.. a do niego wchodzi okno 86cm
    > :/ Zreszt? to niewa?ne - wa?ne jest jak naj?atwiej ten otwór teraz
    > poszerzyae, ale tak, ?eby pozosta? w miare równy na krawedzi?
    >
    > Zgaduje, ?e majzlem dokonaae tego nie sposób.. mo?e jaka? pila (ale
    > jaka?)
    > albo szlifierka z du?? tarcz? i wtedy dopiero majzel? Co radzicie?

> [...]
    ==
    > 110 cm to do?ae szeroki otwór. Dzrwi balkonowe mia?y byae szerokie
    > pojedyncze
    > czy z na?wietlem? Maj?c w poblizu okno po?aciowe nie matwi?bym sie o brak
    > ?wiat?a. Zanim cokolwiek zrobisz spróbuj zobaczyae podobne pomieszczenie w
    > wykonczonym domu.
    >
    > Wracaj?c do pytania, naj?atwiej i najrówniej szlifierk? k?tow?. Robota na
    > pó? godziny. Po przecieciu zewnetrznej ?cianki porothermu, wewnetrzne
    > przegródki s? do?c kruche, majzla nie trzeba - wystarczy m?otek, mo?e i
    > reczna pi?a. Nierówno?ci warto wyrównaae zapraw?.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź. Może się martwię na wyrost, ale staram się
    wymyślic możliwe problemy zanim będzie za późno.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2011-06-02 14:16:13
    Od: "Ad2222" <a...@p...onet.pl>

    tutaj fotka dla kikiego: http://goo.gl/Wva8h

    Ja bym tu zrobił okno dachowe, zamiast bawić się w wycinanie :)

    Adam

  • 13. Data: 2011-06-02 15:58:30
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwf67hye4limig@sioux...
    Dnia 02-06-2011 o 14:06:39 William Bonawentura <n...@i...pl>
    napisał(a):

    Jak tylko kawałek chcesz zrobić to tarczą pionowo ale to może się zacząć
    strzępić. Ten porotherm go gówno.

  • 14. Data: 2011-06-02 16:00:10
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Ad2222" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > tutaj fotka dla kikiego: http://goo.gl/Wva8h
    >

    > Ja bym tu zrobił okno dachowe, zamiast bawić się w wycinanie :)

    O nienie Okno dachowe to powód do tysiąca problemów. Trzeba dać pod nie
    kaloryfer i ocieplić jak należy.

  • 15. Data: 2011-06-03 10:42:25
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 16:16:13 Ad2222 <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tutaj fotka dla kikiego: http://goo.gl/Wva8h
    >

    > Ja bym tu zrobił okno dachowe, zamiast bawić się w wycinanie :)

    Widziałeś fotkę? Lewy górny róg - okno dachowe już jest!

    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-06-03 10:43:57
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 02-06-2011 o 18:00:10 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "Ad2222" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > O nienie Okno dachowe to powód do tysiąca problemów. Trzeba dać pod nie
    > kaloryfer i ocieplić jak należy.

    a dlaczego musi być koniecznie kaloryfer pod oknem dachowym? Ochłodzone
    powietrze opada pod oknem... tyle sobie dedukuję.. i co dalej?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-06-03 11:16:40
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwhxfjfa4limig@sioux...
    Dnia 02-06-2011 o 18:00:10 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > a dlaczego musi być koniecznie kaloryfer pod oknem dachowym? Ochłodzone
    > powietrze opada pod oknem... tyle sobie dedukuję.. i co dalej?

    Mo jak będziesz pod nim stał, siedział czy spał to wspomnisz moje słowa.
    Mam okien dachowych kilka i część jest bez kaloryferów.
    Okna połaciowe to fajna sprawa ale trzeba 10 razy przemyśleć i zaizolować.
    Drobny błąd i remontujesz jak ja.

  • 18. Data: 2011-06-05 08:08:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Ad2222" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > O nienie Okno dachowe to powód do tysiąca problemów. Trzeba dać pod
    > nie kaloryfer i ocieplić jak należy.

    podstawowy powód imho to nagrzewanie pomieszczenia. praktycznie trzeba od
    ręki zamontować zewnętrzną markizę żeby w pokoju nie było skwaru.

  • 19. Data: 2011-06-06 11:19:39
    Od: "Ad2222" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > Ja bym tu zrobił okno dachowe, zamiast bawić się w wycinanie :)

    Widziałeś fotkę? Lewy górny róg - okno dachowe już jest!

    No fakt! ale drugie dodaj :)

    Adam

    ps: mam jedno połaciowe okno, jako doświetlenie łazienki - jest ekstra :)

  • 20. Data: 2011-06-07 12:35:31
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Myślę, że w YTONGu było by nawet łatwiej - wystarczyła by piłka ręczna..

    Ja akurat cialem u siebie w Ytongu w poziomie.
    Uzylem do tego pily szablastej i flexy.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z