  • 21. Data: 2009-06-03 13:06:18
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 22:37:11 +0200, kiki napisał(a):

    > Ale co ma dach do wywiewania ciepła przez wełnę i do niedoróbek szczelności,
    > braku wełny w profilach, rozsychania sie drewna?

    Brak wełny albo rozsychanie krokwi powoduje, że wieje wiatr? Ściemniasz.

    --
    best regards,
    scream

  • 22. Data: 2009-06-03 13:07:20
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Bicie deskowania bezpośrednio do krokwii jest uzasadnione tylko w jednym
    > przypadku - tylko wtedy, kiedy nie planuje się ocieplać dachu oraz nie
    > planuje się zabudowywać i wykorzystywać poddasza.

    No właśnie. Madre słowa. Nikt o tym nie pomyślał, nawet ci konstruktorzy i
    architekci.

  • 23. Data: 2009-06-03 13:08:40
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Połóż normalnie membranę (folię) paroprzepuszczalną. Na tę folię nabij
    > kontrłaty i dopiero deski bij do tych kontrłat.

    Właśnie i te kontrłaty dać na szerokość krokwii żeby stabilniej podpierały
    deskowanie

    > Często widzę jak ludzi biją dechy bezpośrednio do krokwii. Nie rozumiem
    > dlaczego spora część tych ludzi woli się pieprzyć ze sznureczkami czy też

    Właśnie.

  • 24. Data: 2009-06-03 13:25:41
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Poddasze będzie użytkowe i chcę je ocieplić wełną.
    >
    > Jak zapewnić przestrzeń między wełną a deskami aby zachować cyrkulację

    po pierwsze aby wełna cokolwiek izolowała musi być brak wymiany powietrza z
    otoczeniem czyli tak jak termos wełna ma to do siebie że powietrze łatwiej w
    nią wnika niż w styropian normalka bo włókna nie zamykają powietrza tak jak
    ma to miejsce w styropianie gdzie w masie są zawieszone pustki powietrza
    dlatego podstawowym błędem w oceplaniu poddaszy jest po pierwsze brak
    deskowania pod izolacją przeciw wodną i stosowanie samej folii dachowej
    właśnie takie stosowanie samej folii to największe kretyństwo jakie można
    spotkać w polskim budownictwie ponieważ powietrze podczas wiatrów przechodzi
    pod dachówkami i dalej pod folią która jest na zakładkę po prostu folia jest
    podwiewana i to zimne powietrze dostaje się do wełny powodując bardzo duże
    straty w ogrzewanym poddaszu
    tak więc jeżeli masz wełne miner. do oceplenia poddasza to należy ją
    odizolować szczelnie od powietrza atmosferycznego i tego na poddaszu,
    atmosferycznego dlatego że jeżeli w atmosferze będzie wilgoć i ona się
    dostanie do wełny to normalka że się tam skropli nawet przy wentylacji bo
    wciąż te same wilgotne powietrze będzie krążyć w tej wentylacji oczywiście
    po jakimś czasie jak zmieni się wilgotność powietrza to i spadnie w wełnie
    ale nie jesteśmy na równiku gdzie wilgoć jest prawie cały czas wysoka tak
    więc ta wentylacja wełny to bzdura
    odizoluj ją tylko szczelnie od powietrza atmosferycznego i już

  • 25. Data: 2009-06-03 13:37:15
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Brak wełny albo rozsychanie krokwi powoduje, że wieje wiatr? Ściemniasz.

    Trzeba dać wiatroizolacje i tyle. Widać nie masz własnego domu i w nim nie
    mieszkasz osobiście, bo byś wiedział.

  • 26. Data: 2009-06-03 13:41:35
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > jest
    > podwiewana i to zimne powietrze dostaje się do wełny powodując bardzo duże

    Wreszcie coraz mądrzejsze wypowiedzi :-)

> [...]
    > więc ta wentylacja wełny to bzdura
    > odizoluj ją tylko szczelnie od powietrza atmosferycznego i już

    Ja się dzisiaj zastanawiam czy nie lepiej było wkleić po prostu styropian
    między krokwie. Może ostatnia warstwę od strony płyy kg dać z wełny 5cm żeby
    docisnąć i uszczelnić powierzchniowo.

  • 27. Data: 2009-06-03 13:43:35
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Aleksander" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > ;) Wiesz, może to przez te wyburzone szczyty, które są teraz za niskie,
    > tak 'kikiemu' wieje ;)

    Nie wieje, bo szczyt jest od wewnętrznej strony ograniczony druga krokwią,
    która jest kilka cm od muru po wewnetrznej stronie. Tam jest zatkane, a
    reszta obklejona styropianem.

  • 28. Data: 2009-06-03 13:49:28
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Jacek "Plumpi"" <p...@w...pl> wrote in message

    Wiesz co ja tak teraz myślę, że twój sposób wydaje sie najlepszy i najmniej
    pracochłonny i zarazem szczelny ale to trzeba przewidzieć już na początku.
    Pozostałym zostanie drutowanie drutem wiązałkowym z napinaniem go następnie
    wiatroizolacja i wełna.
    Ja czuję, że gdybym tak miał zrobione to straty ciepła by były o połowe
    mniejsze.
    Śmiem twierdzić, że sam piec mógłby być co najmniej o numer słabszy.
    Na pohybel budowlańcom.

  • 29. Data: 2009-06-03 13:51:14
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 3 Cze, 15:37, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    >

    > Trzeba dać wiatroizolacje i tyle. Widać nie masz własnego domu i w nim nie
    > mieszkasz osobiście, bo byś wiedział.

    Ten Twój mentorski ton to masakra jakaś :-)

    Mat

  • 30. Data: 2009-06-03 13:59:26
    Od: a...@g...com

    On 3 Cze, 15:37, "kiki" <j...@g...ky> wrote:
    > "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Trzeba dać wiatroizolacje i tyle. Widać nie masz własnego domu i w nim nie
    > mieszkasz osobiście, bo byś wiedział.

    Luuuuudzieeeee. A gdzie zdrowy rozsądek, gdzie wykonawcy dachu i
    izolacji. Od góry krokwi ma być membrana paroprzepuszczalna z funkcją
    wiatroszczelną, dalej przestrzeń wolna od wszystkiego poza powietrzem
    co najmniej 3-4 cm, następnie cokolwiek, dowolnie, co powoduje, że
    wełna nie dotyka membrany, opisano to w tysiącach słów( uwaga, jeżeli
    płyty czy deski pod pokrycie papą przybito na wierzch krokwi, to
    konieczne jest zabezpieczenie wełny membraną od góry). Jeżeli czegoś
    nie wiesz, to masz kierownika budowy. Jeżeli nie masz....to głupio.