  • 1. Data: 2014-03-03 10:18:18
    Temat: Jak zasilić pojedynczy obwód podłogówki na piętrze?
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Witam,

    buduje dom na podstawie poniższego projektu (+drobne poprawki, nie
    istotne w tym temacie)
    http://www.dobredomy.pl/projekt/alfaII

    Jestem na etapie hydrauliki. Instalacja ma być mieszana. Kaloryfery i
    podłogówka.

    Hydraulik przewidział dwa oddzielne obwody CO. Nazwę je CO1 dla
    kaloryferów i CO2 dla podłogówki.

    Jak poprawnie wykonać podłogówkę w łazience na piętrze (pomieszczenie 2/5)?

    1* Hydraulik zasugerował aby umieścić skrzynkę na piętrze (pomieszczenie
    2/1) dla obwodu CO1 i wyprowadzić z tej skrzynki podłogówkę i ograniczyć
    temperaturę jakimś termostatem zamontowanym powrocie obwodu.
    To będzie działać. Gruba rura do skrzynki na piętrze, krótki dystans ze
    skrzynki na piętrze do łazienki.

    2* Drugą opcja. Na parterze pod schodami będą dwie kolejne skrzynki dla
    CO1 i CO2. I z pod schodów ze skrzynki CO2 wyprowadzić jeden obwód.
    Wykonać kolejny pion w pokoju 1/8 i wejść do łazienki na piętrze 2/5. Z
    tego co rozumiem, to z parteru ze skrzynki CO2 zostałby zrobiony pion
    rurą jaką używa się do kładzenia podłogówki.
    To daje możliwość niezależnej kontroli temperatury na piecu, na
    kontrolerze na całą podłogówką. Tylko że tutaj dystans jest znacznie
    większy i "pod górkę" znacznie węższą rurką (o ile to ma znaczenie)

    Czy druga opcja będzie działać?
    Żeby się nie okazało, że podłogówka w łazience będzie znacznie
    chłodniejsza pod pozostałych obwodów. Bo się okaże, że opór tego obwodu
    jest znacznie większy od pozostałych i będzie tam jakaś słabsza
    cyrkulacja wody.

    Może jest jakiś jeszcze inny pomysł?

    Instalacja będzie zasilona kondensacyjnym piecem gazowym, jeżeli to ma
    jakieś znaczenie dla tego tematu.

    --
    GreDi

  • 2. Data: 2014-03-03 11:37:15
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    GreDi napisał(a):
    > buduje dom na podstawie poniższego projektu (+drobne poprawki, nie
    > istotne w tym temacie)
    > http://www.dobredomy.pl/projekt/alfaII

    No i gratulacje :)

    > Jestem na etapie hydrauliki. Instalacja ma być mieszana. Kaloryfery i
    > podłogówka.
    > Hydraulik przewidział dwa oddzielne obwody CO. Nazwę je CO1 dla
    > kaloryferów i CO2 dla podłogówki.

    Zmień hydraulika albo swoje nastawienie.

> [...]
    > temperaturę jakimś termostatem zamontowanym powrocie obwodu.
    > To będzie działać. Gruba rura do skrzynki na piętrze, krótki dystans ze

    Zdecydowanie - zmień swoje nastawienie a hydraulikowi przestań zadawać
    zadania nierozwiązywalne. No i przestań mieszać systemy walutowe! ;)

    > Może jest jakiś jeszcze inny pomysł?

    Jest.
    Zdecydować się na jeden sposób ogrzewania - albo wszędzie podłogówka
    albo wszędzie kaloryfery.

    > Instalacja będzie zasilona kondensacyjnym piecem gazowym, jeżeli to ma
    > jakieś znaczenie dla tego tematu.

    Ma.
    Wybierz podłogówkę. Bez kalafiorów.
    Koledzy zaraz Cię uświadomią, dlaczego... :)

  • 3. Data: 2014-03-03 11:48:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 03.03.2014 o 11:37 zbigi <z...@w...pl> pisze:

    > Ma.
    > Wybierz podłogówkę. Bez kalafiorów.
    > Koledzy zaraz Cię uświadomią, dlaczego... :)
    Ale po co? to już tutaj było sto tys razy, wystarczy poczytać archiwum,
    ale jak się
    komuś nie chce...to niech robi jak chce.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2014-03-03 12:08:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 10:18:18 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:
    > Instalacja będzie zasilona kondensacyjnym piecem gazowym, jeżeli to ma
    > jakieś znaczenie dla tego tematu.
    Zmień fachowca- ten dużo złych rozwiązań Tobie proponuje. Poszukaj w archiwum nie tak
    dawno nawet była dyskusja na podobny temat.

  • 5. Data: 2014-03-03 12:39:20
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Kris napisał(a):

    > Zmień fachowca- ten dużo złych rozwiązań Tobie proponuje. Poszukaj w archiwum nie
    tak dawno nawet była dyskusja na podobny temat.

    No tak - ale może ten fachowiec stara się tylko pożenić ogień z wodą bo
    tak sobie klyent życzy... ;)

  • 6. Data: 2014-03-03 12:53:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 marca 2014 12:39:20 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    > No tak - ale może ten fachowiec stara się tylko pożenić ogień z wodą bo
    > tak sobie klyent życzy... ;)
    W sumie miałem coś takiego dopisać ale za szybko wysłałem;)

  • 7. Data: 2014-03-03 13:24:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 03 Mar 2014 11:37:15 +0100, zbigi

    > Jest.
    > Zdecydować się na jeden sposób ogrzewania - albo wszędzie podłogówka
    > albo wszędzie kaloryfery.

    Ale czemu tylko na jeden? Znaczy, rozumiem żeby nie żenić podłogówki z
    kalafiorami -- bo żadnych z tego korzyści, ale dla przykładu ja chce
    połączyć podłogówkę z nadmuchem.

    To ma dać ciepłą podłogę i możliwość szybkiej regulacji temperatury w
    pomieszczeniach (co nie jest możliwe przy kalafiorach/podłogówce), oraz co
    ważniejsze, tryb klimatyzacji w lato.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-03-03 15:01:14
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 03.03.2014 11:37, zbigi wrote:
    > Zdecydować się na jeden sposób ogrzewania - albo wszędzie podłogówka
    > albo wszędzie kaloryfery.
    Zdecydowałem się na kaloryfery, które będą w stanie ogrzać cały dom.

    Dlaczego w takim razie chce mieć podłogówkę?
    Ponieważ znacznie bardziej komfortowo chodzi się po terakocie ogrzanej.
    Powyższe zdanie zawiera odpowiedź na pytanie gdzie chce mieć ogrzewanie
    podłogowe?
    Wszędzie tam gdzie będę miał terakotę.

    Takie mam na dzień dzisiejsze zdanie.

    Dzięki wszystkim za pomoc.
    Przynajmniej wiedziałem czego miałem szukać.

    --
    GreDi

  • 9. Data: 2014-03-03 15:06:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    GreDi wrote:
> [...]
    > cyrkulacja wody.
    >
    > Może jest jakiś jeszcze inny pomysł?
    >
    > Instalacja będzie zasilona kondensacyjnym piecem gazowym, jeżeli to ma

    druga opcja jest jedyną prawidłową a co do grzania to przecież instalator ma
    obliczenia i prawidłowo wyreguluje obwody :)

    realnie zasada jest taka aby poszczególne obwody miały podobne opory wtedy
    jest najwygodniej wyregulować układ, ale to często nie jest możliwe, wtedy
    odbwody o mniejszych oporach trzeba dodatkowo przytłumić aby uzyskać
    wymagane projektem strumienie wody w poszczegolnych obwodach.

    Wniosek. sugeruje zastosowanie rozdzielacza z rotametrami i regulacją, jest
    droższy ale łatwiej jest ustawić prawidłowe przepeływy.

  • 10. Data: 2014-03-03 15:08:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > pomieszczeniach (co nie jest możliwe przy kalafiorach/podłogówce),
    > oraz co ważniejsze, tryb klimatyzacji w lato.

    w kwesti czy grzejniki czy podłgoówka czy jedno i drugie top sprawa jest
    indywidualna.

    oczywiście imho podłogówka jest doskonałeym rozwiązaniem ale są ludzie któzy
    chcą mieć grzejniki.